110 yıldır dünyanın en büyük lastik üreticilerinden olan Goodyear, Avrupa’da Formula 1'den sonra en çok seyirci çeken yarış serisi olan kamyon yarışlarında “Resmi Tek Lastik Tedarikçisi” oluyor.
Avrupa’da büyük ilgiyle takip edilen ve Türkiye’de ilk kez bu yıl düzenlenen FIA Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonası (ETRC), 11-13 Mayıs 2012 tarihinde İstanbul Park'ta koşulacak. Toplam 9 tur boyunca aksiyonu hiç kesilmeden büyük bir çekişmeye sahne olması beklenen kamyon yarışlarının Türkiye’de de büyük ilgi göreceği öngörülüyor.
Avrupa’da Formula 1’den sonra en çok seyirci çeken yarış serisi olan kamyon yarışları için Goodyear, “Avrupa Kamyon Yarışı” serisi düzenleyiciliğini yürüten TRO (Truck Race Organization-Kamyon Yarışı Organizasyonu) ile işbirliğinin 2012 sezonunda da devam edeceğini açıkladı. Bu işbirliği kapsamında TRO bu yıl tüm katılımcılara, FIA şampiyonası onaylı “Goodyear Yarış Lastikleri” tedarik edecek ve tam destek hizmeti sağlayacak.
Şampiyon lastik pistlerde
Goodyear yarış kamyonu lastiklerinin dağıtımı, geçen yıldan bu yana yalnızca TRO tarafından yürütülüyor. Ekipler lastiklerini, TRO’nun resmi web sitesi üzerinden veya TRO personelinin lastikleri monte ettiği yarış pistinden sipariş edebiliyorlar. TRO, bu yarışın yanı sıra testler ve ulusal kamyon yarışları için de Goodyear yarış lastikleri tedarik etmeyi sürdürüyor.
Goodyear, 2004 yılından bu yana kamyon yarışlarının tek lastik tedarikçisi olmayı sürdürüyor. Bu yıl gerçekleşecek Avrupa kamyon yarışlarında, özel olarak tasarlanan ve geliştirilen 315/70R22.5 Goodyear kamyon yarışı lastikleri kullanılacak. Goodyear Regional RHS ön lastik ile aynı teknolojiye dayalı olarak üretilen bu lastikler, her koşulda maksimum yol tutuş ve iyi pist ömrü sağlayan özel bir sırt bileşeni ve desenine sahip. Lastikler, ilk olarak İngiliz Tur Otomobili Şampiyonalarında kullanılmış ve uzmanlardan tam not almayı başarmıştı.
Ülkemizde ilk kez bu yıl gerçekleştirilen şampiyonada, Türkiye’nin dışında İtalya, İspanya (2 yarış), Fransa (2 yarış), İngiltere, Almanya, Rusya, Çek Cumhuriyeti ve Belçika olmak üzere, 9 ülkede toplam 11 yarış yer alıyor. 1984’te İngiltere’de başlayan kamyon yarışları, daha sonra “Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA)” bünyesinde “Avrupa Kupası” olarak koşulmaya başlamıştı. 1990’lı yıllardan bu yana her geçen gün daha da çok ilgi çeken kamyon yarışları, 2005 sezonundan bu yana “FIA Avrupa Kamyon Yarışları Şampiyonası” adı altında düzenleniyor.
Kamyon yarışlarında, ülkemizde “Tır Çekicisi” olarak adlandırılan araçlar yarışıyor. Ancak bu araçlar, karayollarında gördüğümüz çekicilerden biraz daha farklı. 5.5 tonluk ağırlığa, 12 litre ve 1100 beygir gücünde motora sahip olan kamyonların yarış sırasındaki azami süratleri 160 km/s ile sınırlandırılmış durumda...
Şampiyonada, teknoloji açısından modern GT yarış otomobillerini aratmayan 20 civarında kamyon sürekli olarak yarışırken, bir yarışa en fazla 30 kamyon kabul ediliyor.