2.0 litre üstü araçların ÖTV’sinin artırılmasıyla fiyatların yüzde 25 yükselmesi, otomobil markalarını düşük motor hacimli ve konforlu kombinasyonlar yapmaya zorladı. Volvo’nun lüks modeli S60’ın 1.6 litre dizel, otomatiği 92 bin TL’den başlıyor
İlk otomobilini 14 Nisan 1927’de üreten Volvo, arada çeşitli badireler atlatmış olsa da, bugün hâlâ dünyanın önde gelen Premium markaları arasında sayılmayı hak ediyor. Ama dünyada işler çok hızlı değişiyor. Evet, Volvo güvenli bir otomobil… İşte Volvo, her ne kadar fanatik Volvo taraftarları pek hoşlanmasa da, yeni S60’la birlikte duygulara da hitap etmeye başladı. Ama Cem Yılmaz’ın da doğrudan söylemese de, zaman zaman ima ettiği gibi, günümüzde duygu denince akla artık yürek değil, cüzdan geliyor. Hele Türkiye gibi otomobil sahibinin ‘kaz’ parasının da yolunacak ‘tüy’ gibi algılandığı ülkelerde daha modern ve tasarruflu olduğu halde sırf motoru büyük diye yüksek vergi alınan ülkelerde, otomobil markalarının artık daha fazla ‘duygulara’ hitap etmesi gerekiyor. Özel Tüketim Vergisi’nin artışıyla birlikte Türkiye’de otomobil satışlarının sınıflara ve türlere göre dağılımı da değişmeye başladı. Geçen yıl satılan araçların yüzde 89.4’ünü 1.6 litre motor hacmine sahip olanlar oluşturdu. Pazarın yüzde 61.6’sı dizel, yüzde 33.6’sı ise otomatik olanlardı.
KÜÇÜK MOTORLU LÜKSLERİN PAYI ARTTI
Volvo’nun da yeni ürünler sunduğu ‘1.6 litre, dizel ve otomatik’ üçlüsünün pazar payı ise geçen yıl yüzde 9.3 oldu. Bu yılın ilk çeyreğinde ise pek çok markanın bu tip ürünler sunmasıyla 1.6 litre, dizel ve otomatik üçlüsünün payı yüzde 11.2’yi buldu. Geçen yıl pazardan yüzde 2.4 pay alan 1.6 litre dizel motorlu otomatik lüks araçların payı ise bu yılın ilk çeyreğinde 3 kat artarak yüzde 7’ye çıktı.
‘FORD’UN 10 YILDA YAPMADIĞINI ÇİNLİLER 20 AYDA BAŞARDI’
Volvo Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt yeni 1.6 litre dizel motorlu ve otomatik araçların Türkiye tanıtımı sırasında Bodrum’da yaptığı konuşmada, Volvo’nun yeni Çinli sahiplerinin markaya yaptığı katkıyı anlatırken, oldukça çarpıcı ifadeler kullandı. Eckardt, ”Çinli yeni sahiplerimiz 20 ay içinde, Ford’un 10 yılda yaptığı katkıdan çok daha fazlasını gerçekleştirdiler” dedi 2012’de Türkiye’de 5 bin 600 adet araç satmayı planladıklarını söyleyen Eckardt, satışlarının yüzde 55’ini DRIVe Powershift modellerinin oluşturacağını, S60 ve V60 satışlarında ise bu oranın yüzde 80’in üstüne çıkacağını ifade etti.
ALMAN RAKİPLERİNE MEYDAN OKUYOR
Volvo’nun 92 bin TL’den satışa sunduğu 1.6 litre, dizel ve otomatik S60, V60 ve S80 modelleri 115 beygir gücünde araçlar. Maksimum torkları 270 Nm olan her üç modelin ortalama tüketim değerleri 100 kilometrede 5 litrenin altında. V60 ve S80 4.5 litrelik bir tüketim değerine sahipken, S60’ta bu rakam 4.3 litreye düşüyor. S60 ve V60’ın satış fiyatı 92 bin TL’den başlarken, S80’in başlangıç fiyatı ise 112 bin TL olarak açıklandı.
DAHA FAZLA GÜÇ İÇİN GARANTİLİ DESTEK GELDİ
Uzun yıllar ‘ağırbaşlı’ algılanan Volvo, yeni dönemde standart modellerine araçların garantilerini bozmadan markanın resmi performans partneri Polestar aracılığıyla güç artışı imkânı da sunacak. 25-30 dakikalık bir işlemle ve 2 bin 200 TL ücret karşılığı yüklenecek bir yazılımla yapılacak modifikasyon, modele göre 15 ile 37 beygir, 20 ile 50 Nm arasında tork artışı sağlıyor.
GAZETE HABERTÜRK
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |