Yük taşıyabilen ilk kamyon, 1870 yılında Jon Yule tarafından yapıldı. Yule, bu kamyonla Glascow’daki atölyesinde ürettiği büyük gemi kazanlarını, iki mil uzaklıktaki doklara taşıdı. Araç, dakikada 250 devir yapabilen 2 silindirli buhar motoru ile çalışıyordu. Tam yükü olarak saatte 3/4 mil hız yapabiliyordu.Bu denli düşük hızına rağmen, Yule, altı tekerlekli buharlı kamyonunu ekonomik bir taşıma aracı olarak görüyordu. Bunda da haksız sayılmazdı. Bir kazanı atölyesinden doklara taşıtabilmek için 400 adam kiralaması gerekiyordu ve bu da 60 sterlin demekti. Oysa, aynı işi kamyonuyla, yakıt giderleri de dahil olmak üzere 10 sterline yapabiliyordu.
Benzinle çalışan ilk kamyon, 13 Ekim 1894’te çizimleri yapılarak ve Paris’te Panhard tesislerinde üretildi. Panhard et Levassor Chariot adı verilen bu kamyonun toplam uzunluğu 2 metre 98 santimdi. Arkadaki taşıma bölümünün uzunluğu ise 1.5 metreydi. Bu kamyon, ilk kez firmanın başmühendisi M.Mayade tarafından 10 Şubat 1895 günü denendi. Satılmak üzere üretilen ilk benzinli kamyon ise, 1896 yılında Cannstatt’ta Daimler Co. tarafından yapıldı. Bu kamyonla ilgili ilk çalışmaların 1891 yılında başladığı bilinmekle birlikte, geçen beş yıllık dönemde herhangi bir araç üretilip üretilmediği konusunda bir kayıt yok. 1896 yılında bastırılan Daimler- Güterwagen kataloğunda, dört modelin tanıtımı yapılıyordu. 4 beygir gücünde ve 1500 kilo taşıma kapasiteli, 6 beygir gücünde ve 2 bin 500 kilo taşıma kapasiteli, 8 beygir gücünde ve 3 bin 750 kilo taşıma kapasiteli, 10 beygir gücünde ve 10 bin kilo taşıma kapasiteli. Araçlar, arka kısma monte edilen çift silindirli Phoenbc motoruyla hareket ediyorlar ve saatte 12 kilometre hız yapabiliyorlardı. Kataloğa göre, istendiği takdirde, sürücü kabinine bir de ısınma tertibatı takılabiliyordu. İlk benzinli Daimler kamyonu, 1897 baharında Stuttgart’tan Paul von Maur’a satıldı. İkincisini de Berlin’deki Böhmisches Birahanesi aldı. Bu birahane, aynı zamanda fabrikasyon üretime geçen ilk biracılık kuruluşuydu.
İlk dizel kamyon ise Benz tarafından 1923 yılının Ağustos ayında, Stuttgart’ta üretildi. 5 ton ağırlığındaki araç, 50 beygir gücünde bir motorla çalışıyordu. İngiltere’de de, 1927 yılının başlarında, Caledon Motor Co. tarafından, ağırlıkları 1.5 ton ile 5 ton arasında değişen altı ayrı modelde dizel kamyon üretildi.