Kapıkule Sınır Kapısı’nın Yap – İşlet - Devret modeliyle modernizasyonuna ilişkin protokol, 27 Ağustos’ta, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ile Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’in katıldığı törenle Edirne’de imzalandı.
Törende bir konuşma yapan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, değer bazında ihracatımızın yüzde 53’ünü, dış ticaret hacmimizin de yüzde 40’ının nakliyesinin karayolu ile gerçekleştirildiğine dikkat çekerek, sadece bu rakamların bile kara sınır kapılarının Türk ekonomisi açısından önemini ortaya koyduğunu vurguladı. Hisarcıklıoğlu, “Doğu kaynaklı üretim ve batı kaynaklı tüketim merkezlerinin tam ortasında yer alan ülkemizde, sınır kapılarının modernize edilerek geçişlerde kaliteli ve hızlı hizmet sunulması, doğu ile batıyı bağlayan tarihi İpek Yolunun yeniden canlanması açısından da bize büyük avantaj sağlayacak'' dedi.
Sınır kapılarının modernizasyonu projelerinin en önemli aşamasının, Kapıkule Sınır Kapısı’nın modernizasyonu olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, “Zira kara sınır kapılarından ülkemize giriş-çıkış yapan toplam araçların yüzde 35’i, toplam yolcuların ise yüzde 42’si Kapıkule Gümrük Kapısını kullanmaktadır. Bu rakamlar, Kapıkule’nin sahip olduğu kapasiteyi ve kritik önemini açık olarak ortaya koymaktadır” şeklinde konuştu.
İhale, 45 gün içinde yapılacak
Hisarcıklıoğlu, bu nedenle, çok hızlı ve etkin bir çalışma performansı sergileyerek, bir an önce Kapıkule Gümrük Kapısı’nın modernizasyonu projesini tamamlamayı hedeflediklerini kaydederek, “Nitekim uygulama projesi çalışmaları sonuçlandırılmak üzeredir. Proje ihalesini 45 gün içinde yapmayı planlıyoruz. Her ne kadar yatırım süresi uygulama sözleşmesinde 18 ay olarak yer almışsa da, projenin daha kısa sürede tamamlanması için azami gayret sarf edilecektir” diye konuştu.
Hisarcıklıoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Diğer yandan, Sarp Sınır Kapısı modernizasyonunun da sözleşme ve projelendirme çalışmaları sonuçlanmak üzeredir. Bu projenin Kapıkule ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Ayrıca, Hamzabeyli, Nusaybin ve Dereköy gümrük kapılarına ilişkin çalışmalar da müsteşarlığımızla birlikte yürütülmektedir. “
Tüzmen, ''Kapıkule Dünyanın En Büyük İkinci, Avrupa'nın En Büyük Birinci Gümrük Kapısıdır”
İmza töreninde konuşan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen ise, yaklaşık 4 yıl önce Kapıkule'ye geldiğinde, araçlarda kuyruk sıkıntılarını konuştuklarını, bugün ise aldıkları tedbirlerle bu sıkıntıların geride kaldığını söyledi. Tüzmen, Türkiye'nin dış ticaret hacminin 250 milyar dolar olduğu bir ortamda Türkiye'ye yakışan gümrük kapılarının önemini vurguladı.
TOBB'la yap-işlet-devret modeliyle gümrük kapılarının modernizasyonunda çok önemli çalışmalar başlattıklarını ifade eden Tüzmen, ''Kapıkule dünyanın en büyük ikinci, Avrupa'nın en büyük birinci gümrük kapısıdır. Senede 400 bine varan araç, 4 milyona varan insan geçişi var. Burada aksaklıklar olması normal. Ancak yapılan özverili çalışmalarla son 3-4 seneyi sıkıntısız geçirdik'' dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |