Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Şubat 2015 Salı - 09:28

Kar, Akünüzü Vurmasın

Trafik kabusuna bir de soğuk havanın akünüze verdiği zararların önüne geçilmesi için yapılması gereken birkaç basit işlem var: Akünün su seviyesinin kontrol edilmesi, ve araç uzun süre trafiğe çıkarılmasa dahi uygun aralıklarla ve yeterli sürelerde çalıştırılması bu önlemlerden bazıları…

Kar, Akünüzü Vurmasın

İstanbul. Soğuk havalarda akülere neler olduğu konusunda birçok yanlış kanı mevcuttur. İnsanlar genellikle düşük sıcaklıkların aküleri etkilemediği kanaatine sahiptir ancak aküler bu hava koşullarında kapasite kayıpları yaşarlar ve enerji sağlama yetenekleri ideal hava şartlarına oranla nispeten azalır. Sıcaklıklar düştükçe aküdeki kimyasal reaksiyon yavaşlar. -10C°' den sonra her bir derecelik sıcaklık düşüşünde kimyasal reaksiyon süresi ikiye katlanır. Ayrıca sıcaklık düştükçe, yağın vizkozitesi değişir ve akışkanlığını gittikçe yitirir. Bu durumda motorun başlama/çalışma süresi uzayacağından aküden motorun çalışması için gereken gücün üzerinde bir güç çekilmek zorunda kalınacaktır. Ayrıca soğuk havalarda alternatörlerin aküleri şarj etme kabiliyetlerinde de düşüşler olur. Bu durum aküden aldığımız enerjiyi tekrar aküye geri çevirmekte problemlere neden olur.  Soğuk havalarda oluşan tüm bu değişiklikler göz önüne alınarak, akülerde oluşabilecek performans düşüşlerini önlemek adına yapılması gerekenlerin başında, aracın uygun aralıklarda ve yeterli sürede çalıştırılması geliyor. Çünkü araba çalıştığı sürece akü kendini zinde tutar.

Soğuk havanın ve karın akünüzün ömür ve performansını düşürmemesi için önerilerde bulunan Yiğit Akü: “Akünün performansını etkileyen iki farklı sıcaklık aralığı vardır; düşük ve yüksek sıcaklıklar. Düşük sıcaklıklarda akülerde direnç artışı, voltaj düşüşü ve elektrolit yoğunluğunun azalması gibi durumlar yaşanabilir. Aküler, sıfırın altındaki sıcaklıklarda yüksek akım sağlamaya devam ederler ancak sıcaklık düştükçe iç direnç artacağı için akü performansını etkileyecek olan voltaj düşmeleri gözlemlenebilir. Ayrıca soğuk havalarda araç üzerinde aydınlatma ve ısıtıcıların kullanım yoğunluğu ve akü içerisindeki elektrolit özgül ağırlığının azalması akünün zayıflamasına sebep olabilir. Soğuk havalarda, araç kullanımından önce akü suyunun yeterli miktarda olup olmadığının kontrol edilmesi çok önemlidir. Asidin donmuş olduğu durumlarda akü şarja bağlanmaz. Öncelikle + 40 C'yi geçmeyen sıcak su dolu kabın içersinde, içine su girmeyecek şekilde, akünün asidinin çözülmesi gerekir. Ayrıca kış mevsiminde düşük sıcaklıklardan dolayı direnç artışı sebebiyle zayıflayan akülerin şarj durumunu kontrol ettirmek ve gerek görülürse serviste şarj ettirmek alınabilecek başlıca önlemlerdendir.”  şeklinde önerilerde bulunuyor.

 
DHL CE100 Programında
 
Gefco, Enerkon ile sözleşme imzaladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DHL CE100 Programında
Deutsche Post DHL, Ellen MacArthur Vakfı tarafından Döngüsel Ekonomi 100 ...
LeasePlan’den Türkiye’ye yüzde yüz güven
LeasePlan Corporation N.V., LPD Holding A,Ş’deki Doğuş Otomotiv’e ait ...
Talson Trailer Stockholm’de Hava Kargosu Sektörünün Önde Gelenleriyle Buluştu
Avrupa hava kargo taşımacılığının lider ismi Talson Trailer B.V., İsveç’in ...
 
‘Lastik Etiketleme’ Hangi Kriterlerle Ölçülüyor?
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin, Avrupa’da satılan bütün ...
Sektörün Beklediği Caravelle 9+1 Satışa Sunuldu
Volkswagen Ticari Araç’ın prestijli modeli Caravelle, 9+1 versiyonuyla ...
Scania’dan Avantajlı Kampanya
Scania, Türkiye genelinde toplam 20 Yetkili Servis noktasında geçerli ...
 
Iveco’dan Güleç’e Stralis teslimatı
Iveco’nun yetkili satıcılarından Özgözde Otomotiv Ankara merkezli Güleç ...
Tırsan’dan Perdeli Mega Semi-Treyler Teslimatı
13 Şubat 2015, İstanbul –Martı Trans, MTS Trans ve Bolu Güneş Uluslararası ...
DHL Express Londra'da trafiği yeniyor
İstanbul’un her iki yakasından hizmet veren DHL, Londra’daki yeni hizmetiyle ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckfahrersondakikaKamyonlkwnewsşoförkamyoncukamyonum