Toplantının açılışında konuşan Soluk, bugün Karayolları Bölge Müdürleri Toplantısı'nın 61'ncisinin yapıldığını belirterek, 1950 yılından bu yana ''karayollarının beyin takımı'' olan bölge müdürlerinin müteahhitlerin de katılımıyla değerlendirme toplantısı yaptığını, toplantıda geleceğe yönelik adımların yol haritasını çıkarıldığını, uygulayıcıların ve karar vericilerin karayolu ulaşımını her yönüyle tartıştığını belirtti.
Ulaştırma Bakanı Habip Soluk, yaklaşan seçimler nedeniyle siyasilerin adım adım il, ilçe, köy ve kasabaları gezecekleri bir döneme girileceğini belirterek, karayolları bölge müdürlerine yolların yapımı için gerekirse gezici ekipler çıkarmalarını ve yapılanlarla ilgili rapor vermelerini istedi.
Türkiye'de ''daha düne kadar bir ulaşım politikası olmadığını'' söyleyen Soluk, ''Politikası olmayan bir şeyin yol haritası olmaz. Yol haritası olmadan da mesafe kat edemezsiniz'' dedi. Bakanlığın 2003 yılında ''ulaştırma ana plan stratejisi'' oluşturarak uygulamaya koyduğunu ifade eden Soluk, bu çerçevede yapılan çalışmaları anlattı.
2012 Hedefi: 22 bin 500 Kilometre Bölünmüş Yol
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan da kurumun yaptığı çalışmaları anlattı. Ulaşım açısından gelinen nokta konusunda bir örnek vermek istediğini ifade eden Turhan, 1907 yılında motorsuz ilkel taşıtla İstanbul Ankara arası 79 saatte aşılırken 1945'de bu sürenin otomobille 18 saate, 1951'de 14 saate ve Bolu Dağı geçişinin hizmete açılmasıyla bugün 3,5 saate indiğini anlattı. Bölünmüş yolların hizmete alınmasıyla özellikle hatalı sollamalardan kaynaklanan çarpışmalarda büyük oranda azalmalar sağlandığını, görüş mesafelerinin arttığını ve kaza şiddetinde azalmalar sağlandığını ifade eden Turhan, bu yıl 1956 kilometrelik bölünmüş yolu tamamlamayı ve 2012 yılı sonuna kadar bölünmüş yol uzunluğunu 22 bin 500 kilometreye ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi.