class="MsoNormal" style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt; TEXT-ALIGN: justify">Karayolları Genel Müdürlüğü, yolların dayanıklılığını artırmak amacıyla iklime göre asfalt kullanacak. Genel Müdürlük, farklı iklim koşullarına uygun asfalt türlerini belirleyerek, hangi bölgede ne tür asfaltın kullanılacağının haritasını çıkardı.
''Türkiye Karayolları Sathi Kaplamalı Yollar İçin Bitüm Sınıfı Seçim Haritası'' hazırlanırken, 493 adet meteoroloji istasyonunun son 20 yılına ait günlük sıcaklık değerleri kullanıldı.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre, asfalt yapımında kullanılan bağlayıcı malzeme bitümün, kullanılacağı bölgedeki en yüksek ve en düşük sıcaklık koşullarında dayanıklılık gösterebilmesi gerekiyor. Bitümlü bağlayıcıların sıcak iklim koşullarında ''kıvamlı sıvı'' gibi, soğuk iklim koşullarında ''elastik katı'' gibi davrandığını gözlemleyen Karayolları Genel Müdürlüğü, geçen yıl iklime göre asfalt yapılmasına yönelik bir çalışma başlattı.
18 ay devam eden çalışmalar sonucunda her yol kaplamasının proje ömrü boyunca maruz kalacağı maksimum, minimum sıcaklıklar ile kullanılacak bitümlü bağlayıcıların özelliklerini kaybetmeden hizmet vereceği sıcaklıklar karşılaştırıldı. Ardından ağır trafik koşulları da hesaplamalara dahil edilerek bir bilgisayar programı vasıtasıyla yol bazında sathi kaplamada kullanılması gereken bitüm sınıfı haritaları oluşturuldu.
Oluşturulan ''Karayolları Sathi Asfalt Kaplamalı Yollar İçin Bitüm Sınıfı Seçim Haritası''na göre yapılacak asfaltlamanın daha uzun ömürlü olması hedefleniyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |