Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
20 Aralık 2016 Salı - 14:20

Kars’a Dev Lojistik Üssü

Yeni yılın ortalarında devreye girmesi beklenen Bakü-Tiflis- Kars demiryolundan başlangıçta 6,5 milyon ton, orta vadede ise 35 milyon ton yük taşınması hedefleniyor.

Kars’a Dev Lojistik Üssü

Bu büyüklükteki bir ticaret yükünü göğüslemek için Kars’a 412 bin ton kapasiteli lojistik merkezi inşa ediliyor. 350 bin metrekareye kurulacak merkezin maliyeti 100 milyon lira olacak.

Türkiye'yi bölgesinde bir lojistik üs haline getirmek ve yakın coğrafyanın 31 trilyon dolarlık ticaret yükünü göğüslemek için Serhat şehri Kars'a lojistik merkezi inşa ediliyor. Paşaçayır Yolu üzerindeki çimento fabrikası ile Organize Sanayi Bölgesi (OSB) arasında 350 bin metrekareye kurulacak lojistik merkezi, 412 bin ton yük kapasiteli olacak. Hizmete alındığında 500 kişinin de istihdam edileceği merkezin toplam maliyeti ise 100 milyon lira.



STRATEJİK ÖNEMİ İLE DİKKAT ÇEKİYOR

Demir İpek Yolu olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars hattı, Azerbaycan'ın başkenti Bakü'den Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden geçerek Kars'a ulaşıyor. Uluslararası taşıma koridorlarının geçtiği Kars, Türkiye'nin hem batısına ulaşımı hem de Kafkaslardan Orta Asya'ya erişimi sağlayacak olmasından dolayı stratejik önem taşıyor. Azerbaycan'la Türkiye'yi birleştirmeyi amaçlayan Kars Lojistik Merkezi'nin uygulama ve güzergah projeleri tamamlanmak üzere.

AZERBAYCAN'A GEÇİŞLERDE KOLAYLIK

Lojistik Merkezine ulaşım için Kars-Erzurum Demiryolu arasında 6 kilometre uzunluğunda bir ara bağlantı hattı inşa ediliyor. Ardahan, Kars, Iğdır ve Erzurum'u, Gürcistan'a açan Aktaş Sınır Kapısı da; Azerbaycan'a geçişleri kolaylaştıracak. Bu sebeple bölünmüş yol çalışmalarına ağırlık verilen Ardahan'ın yanı sıra Kars-Arpaçay-Çıldır güzergahında da menfez ve asfaltlama işleri A1 standardında yürütülüyor. Türkiye, böylelikle uluslararası koridorların dışında bir orta hat oluşturma hedefine doğru hızla ilerliyor.

MİLYAR DOLARLIK EKONOMİK KATKI

Asya'dan Avrupa'ya taşınması muhtemel 240 milyon ton yükün yüzde 10'unun dahi Türkiye'den geçecek olması 412 bin ton kapasiteli Kars Lojistik Merkezi'ni gerekli kılıyor. Kullanılan kilometre başına ücret avantajı sağlayacak demiryolu hattıyla birlikte lojistik merkezinin de tamamlanması hem güzergah üzerindeki illere, hem de yükün konaklayacağı Kars'a yıllık milyar dolarlarla ifade edilen bir ekonomik katkı sunacak. Serhat şehrine gelecek ticaret mallarının daha hızlı bir şekilde gönderilebilmesi amacıyla da Ankara-Kars Hızlı Tren Projesi hayata geçirildi. Bu proje Cumhuriyetin 100. kuruluş yılı olan 2023'te bitirilecek.

AVRUPA'YA ULAŞIM 15 GÜNE DÜŞECEK

Marmaray'a paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Çin ve Avrupa arasında demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demiryoluna kaydırılması planlanıyor. Türkmenistan ve Azerbaycan, Hazar denizinde çalıştırmak üzere ilave tren ferileri aldı. Yine Çin özellikle deniz yoluyla batıya göndermek istediği yıllık 240 milyon ton yükün büyük bir kısmını trenle taşıyacak. Deniz yoluyla gidildiğinde 45-60 gün süren yolculuk, Bakü-Tiflis bittiğinde Avrupa için 12-15 güne kadar düşecek.

35 MİLYON TON YÜK KAPASİTELİ

Toplam uzunluğu 840 kilometreye varan demiryolu hattında travers ve rayların döşenmesi işleri sürüyor. Doğu'daki kış şartları nedeniyle yeni yılın ortalarında devreye alınması beklenilen Bakü-Tiflis- Kars demiryolu hattından başlangıçta 6,5 milyon ton yük taşınması öngörülüyor. Demir İpek yolundan geçecek yükün orta vadede ise 35 milyon tona çıkacağı tahmin ediliyor. Ayrıca Türkiye'nin Doğusu ile Batısı arasına serilecek demiryolu hattı, 1 milyon yolcuya da hizmet verecek. Yolcu ve yük trenlerinin arızalanması durumunda bakım ve onarım çalışmaları da yine Kars Lojistik Merkezi'nde yapılacak.

Yenişafak

 
TEMSA’dan Adıyaman Belediyesi’ne 10 Avenue
 
Avrasya Tüneli, Yandex Navigasyon Ve Haritalar’a Eklendi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TEMSA’dan Adıyaman Belediyesi’ne 10 Avenue
Adıyaman Belediyesi kentiçi ulaşımda otobüs filosunu TEMSA yatırımları ...
Ahmet Kartal Ödülleri Sahiplerini Buldu
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği tarafından ...
Tırsan Dünyanın Dört Bir Yanından Gelen Misafirlerini Ağırlıyor
Avrupa’nın en hızlı büyüyen treyler üreticisi olan Tırsan, Adapazarı fabrikasında ...
 
GEFCO, CMS Jant Sanayi’ye 250 bin Adetten Fazla Jant Tedariki Sağlıyor
Endüstriyel lojistik ve otomotiv lojistiğinde Avrupa’da lider GEFCO, CMS ...
Albayrak Grubu Filosunu Mercedes-Benz Kamyonlarla Genişletti
Katı atık yönetimi, madencilik, inşaat sektörü, lojistik, sanayi, medya ...
Otokar, Teknoloji İhraç Edecek Sultan Otobüsleri İran’da Üretilecek
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar’ın, 40’tan fazla ülkede kullanılan ...
 
Hem Karda Hem Buzda Pirelli
Kış lastiği donanımında lider olan Pirelli, kış sporlarının iki popüler ...
De Rooy, Dakar Şampiyonluğu için yine “Goodyear” dedi
2016 yılı Dakar Yarışları kamyon kategorisi birincisinin tercihi yine ...
Michelin, 2016 Yılında Hacmini %1,4 Artırdı
​Lastik devi Michelin, 2016 yılı bitmeden net satış rakamlarını ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler türkiyelkwkamyoncuKamyontrucktreylersondakikasrc