Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Aralık 2013 Çarşamba - 10:26

Kayseri’de trafik katliamı: 11 ölü

21 Aralık 2013 tarihinde Kayseri’de 9’u öğrenci 11 vatandaşımızın yaşamını yitirdiği ve onlarcasının yaralandığı elim trafik kazası sonrası Kayseri Valisi tarafından yapılan açıklamada araçta üç temel noksan saptandığı belirtilmiş ve “Aracın 2011 yılından beri Araç Muayenesi yapılmamıştır, araçta Kış Lastiği yoktur, şehirlerarası yolculuk için şart olan D2 belgesi yoktur” açıklaması yapılmıştır.

Kayseri’de trafik katliamı: 11 ölü

Yokuş aşağı inen otobüsün frenlerinin aşırı kullanım sonucu ısınması ve tutmamasının (fren patlaması) da kazanın oluşumunda etkili olduğu belirtilmektedir. Sadece Kayseri Valisi’nin belirttiği üç noksan gözönüne alındığında gerçekten gençlerin “Midibüse değil tabuta” bindirildiği açıktır.

Sorulması gereken temel soru şudur: “Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının  Görev, Sorumluluk ve Denetim alanında olan üç hayati noksanı olan bir ticari araç nasıl çalışabilmektedir?” 

Bir kazanın oluşması için, sürücü hatası dahil, en az iki veya üç noksan biraraya gelmelidir. Bu elim kazada olan da budur: Araç Muayenesi yapılmamış, Kış Lastiği takılmamış, yani  “Trafiğe Elverişli Olmayan” bir araç, bilinçsiz kullanımın da eklenmesiyle,  bu felakete neden olmuştur.

Ticari taşıt kazalarında Lastik ve Fren noksanları %80’in üzerinde yer almaktadır. Yani sadece bu iki alanda denetimlerin hakkıyla ve belki de daha sık yapılmasıyla bu noksanların doğurduğu veya önleyemediği kazaların çok büyük bir kısmı önlenebilir. Bu nedenden dolayıdır ki, Almanya’da otobüsler yılda bir yapılan peryodik araç muayenesinin dışında üç kez daha SP (Sicherheitsprüfung = Güvenlik Yoklaması)  adında Direksiyon, Lastik ve Fren ağırlıklı özel bir teknik denetimden geçirilmektedir. Bu şekilde yılda bir yapılan otobüs muayenelerinde tespit edilen Fren ve Lastik noksanları % 4-5 seviyelerine inmektedir.

Bu ve benzeri trafik kazaları kader değildir, aklın ve bilimin gereği olan Teknik Güvenlik ve Trafik kurallarının uygulanmasıyla önlenebilir. Bu kadar yüksek kayıplı  trafik  kazalarının kuralların tavizsiz uygulandığı ülkelerde görülmemesinin nedeni  budur.

Önerilerimiz aşağıdadır;

-       Araç Muayenesi yapılmamış ve 1 Aralık-1 Nisan arası Kış Lastiği takmamış Ticari Araçlar trafikten men edilmelidir,

-       Yeni bir ulusal düzenleme yapılarak, mevcut  Araç Muayene sistemine ek olarak, gerekli akreditasyonları  almış Yetkili Araç Servisleri  tarafından uygulanacak, otobüsleri iki muayene arasında ilaveten üç kez sökme/takmalı “Lastik ve Fren” ağırlıklı yeni bir “Ticari Araç Teknik Güvenlık Denetimi” devreye alınmalıdır,

-       Makina Mühendisleri Odası (MMO) tarafından eğitilmiş ve sertifika almış “Araç Teknik Denetim Mühendisleri”ne ticari araçların peryodik bakım, enerji tasarrufu, sürücü eğitimi, güvenli bakım ve doğru yedek parça kullanımı gibi konularda denetim yetkisi verilmelidir.

Elim kazada yaşamını yitiren vatandaşlarımızın yakınlarının acısını paylaşıyor, bu tür kazaların önlenmesi için herkesi kaderciliğe değil, sadece Akıl, Bilim ve Trafik Kurallarını tavizsiz uygulamaya davet ediyoruz.                                                                                                  

Alpay Lök / Mak.Y.Müh. / FRENTEKNİK  / Kışlastiği.com / 24 Aralık 2013

 
LPG tüketimi arttı
 
Otokar araçları Transist 2013’te sergilendi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
LPG tüketimi arttı
Türkiye'de LPG tüketimi ekim ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,1 arttı.
Benzine zam geldi!
Benzinin litre fiyatına dün geceyarısından itibaren 13 kuruş zam yapıldı.
Mobil1 ve Baba Radyo’dan kampanya
Mobil 1 ekibi, Baba Radyo işbirliği ile İstanbul’daki on binlerce taksi ...
 
Pegasus ve ING Bank kazandırıyor
Pegasus Hava Yolları ve ING Bank’ın ortak markalı kredi kartı, ING Pegasus ...
OMSAN otomobilleri demiryoluyla taşıyor
OMSAN, Romanya’da gerçekleştirdiği otomobil taşımalarında kullanmak üzere ...
Iveco takımı Dakar 2014 için yolda
Dakar rallisinin yeni versiyonu için araçları taşıyan gemi, Fransa’nın ...
 
Medetoğulları DAF ve TIRSAN'ı tercih etti
Medetoğulları Uluslararası Taşımacılık 11 adet DAF XF105.460 Optimizer’ı ...
Gümrüklerden rekor vergi geliri
2013 yılı Ekim ayına kadar gümrük kapılarında alınan vergi 50 milyar lirayı ...
Hava kargo taşımacılığında E-AWB dönemi
Hava kargo taşımacılığında verimlilik ve hız artışı yaratacak E-AWB uygulamasına ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
busşoförnews haberler fahrersrckamyonumtreylertruck