Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın geçtiğimiz yıl yürürlüğe soktuğu yönetmelik ile yolcu ve yük taşıyan araçlara, 1 Aralık – 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanma zorunluluğu getirildi. Bu yıl denetimlerin daha arttırılacağı yönetmelik ile kış aylarında meydana gelen trafik kazalarında ciddi azalma söz konusu. Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük, kış lastiklerinin can ve yol güvenliği açısından büyük önem taşıdığını ve bu yönetmelik ile birlikte kar yağışlarının trafik için kabus olmaktan çıkacağını ve trafik kazaların ciddi oranda azalacağını belirtti.
Her yıl 16 bin kaza oluyor
TÜİK’in açıklamalarına göre her yıl karlı ve buzlu zeminde yaklaşık 16.000 trafik kazası meydana gelmektedir. Trafik kazalarının +7 derecenin altındaki hava koşullarında özellikle karlı ve buzlu zeminde meydana gelmesi, yaya ve yol güvenliği açısından kış lastiğini ön plana çıkarmaktadır.
+7 derecenin altındaki hava koşullarında kış lastiği kullanımı yol ve can güvenliği açısından büyük önem taşımaktadır. Kış lastikleri, fren ve yol tutuş performanslarında yaz lastiklerinden farklı içeriklere sahip oldukları için kış aylarında en iyi performansı sunuyorlar. Karlı ve buzlu zeminde yol tutuş ve fren mesafesi gibi performanslarını tam olarak sergileyemeyen lastikler istenmeyen sonuçlara yol açabilmektedir.
Fren mesafesi uzuyor
Türk Pirelli Ticaret Direktörü Aşkın Bedük kış mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte sürücüleri kış aylarında kış lastiği kullanımı hakkında uyararak, “Aracınızın marka ve modeli ve güvenlik donanımı en üst seviyede olsa bile +7 derecenin altındaki hava koşulları ile karlı ve buzlu zeminde kış lastiklerinin olmaması, güvenliğiniz açısından ciddi sorunlara yol açabilmektedir. Yapılan testlerde de ortaya konmuştur ki kış lastikleri 90 km hızla giderken yaz lastiklerine göre 5 metre daha kısa fren mesafesi sağlıyor. Kış lastikleri ayrıca yaz lastiklerine göre ıslak zeminde yüzde 10 karlı zeminde de yüzde 20 oranında daha kısa fren mesafesi sağlıyor” diye konuştu.
4 lastiğin de değiştirilmesi gerek
Kış aylarında unutulmaması gereken başka bir konu da kış lastiklerinin sağladıkları güvenlik avantajından yararlanmak için diş derinliklerinin düzenli olarak kontrol edilmesi. Lastik diş derinliklerinin 4 mm’nin altında olmaması gerekiyor. Ayrıca, aracın dört lastiğinin de kış lastiği olarak değiştirilmesini tavsiye edilmektedir. Eğer farklı tip lastikler kullanılırsa örneğin 2 yaz ve 2 kış lastiği kullanımında patinaj, aracın dengesinin bozulması ve yoldan çıkma gibi durumların oluşma tehlikesi çok yüksektir ve bu nedenle güvenliği tehlikeye atan sonuçlara neden olabilir.
Yaz lastikleri saklanıyor
Değişim yapıldığında yaz lastiklerinin saklanması konusunda da markalar hizmet veriyor. Pirelli yetkili satıcıları vasıtasıyla sağladığı depolama hizmeti, yola devam ve tyrelife lastik sigortası programlarıyla tüketicilerine kış lastikleri konusunda destek oluyor. Saklanan yaz lastikleri mevsim geçişlerinde takılıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |