Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Şubat 2013 Salı - 13:30

Konecranes’ten dünyanın ilk hibrid konteyner istifleyicisi

Dünyanın ilk hibrid konteyner istifleyicisi Konecranes'ten. 45 ton'luk kaldırma kapasitesine sahip SMV 4531 TB5 HLT, performans ve hızı ile dikkat çekerken, yakıt tüketimi ve emisyonunu da en az yüzde 30 oranında azaltıyor.

Türkiye'de Ascendum Türk bünyesindeki Air Rail Türkiye organizasyonunun satış ve satış sonrası hizmetleri garantisi altında olan Konecranes, 45 ton'luk kaldırma kapasitesiyle dünyanın ilk hibrid konteyner istifleyicisi olan SMV 4531 TB5 HLT’yi tanıttı.

 

Ürün; hibrid/dizel güç aktarma, elektrikli hidrolik kaldırma sistemi ve üstün kapasitör temelli enerji depolama özellikleri sunuyor. Bu yenilikçi istifleme aracı (reach stacker), sürücünün komutlarına geliştirilmiş performansı ve ivmesi ile yanıt verirken yakıt tüketimi ve emisyonunu da en az yüzde 30 oranında azaltıyor.

 

Konecranes Başkan Yardımcısı ve Forklift İşletme Birim Müdürü Lars Fredin, “Konecranes, kaldırma teknolojisi ve hizmetinde öncü ve lider bir konumda, yeni konteyner istifleyicimiz, sektörümüz için heyecan verici bir ileri adım ve Konecranes’in müşterilerine çevreye duyarlı ürün ve hizmetler sunma çabasını kanıtlar nitelikte” diye konuştu.

 

Dizel yakıt sarfiyatını önemli ölçüde azaltıyor

 

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyici, müşterilere maliyet ve çevre yönünden önemli faydalar sağlıyor. Konteynerler tam doluyken ve normal bir taşımada, diğer dizel konteyner istifleyicilere göre en az yüzde 30 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu başarı aktarma organları, hidrolik kaldırma sistemi ve enerji depolama sistemi boyunca tüm enerji akışlarının elektrikli hale getirilmesiyle sağlanıyor.

 

Konecranes İstifleme Araçları Teknik Müdürü Anders Nilsson, “İtme ve kaldırma, bu işlere özel yenilenebilir şekilde çalıştırılabilen elektrik motorları ile gerçekleştiriliyor. Vites ve yük azaltımıyla sağlanan enerji yeniden kullanım için geri kazanılıyor ve depolanıyor. Dizel yakıt sarfiyatını önemli ölçüde azaltan bu uygulama çevreye de olumlu etki ediyor. Aynı şekilde, hızlı tepki ve yüksek ivmeye bağlı olarak üretkenlik de artıyor” şeklinde konuştu.

 

 

Güç aktarma organlarının elektriklendirilmesi

Konvansiyonel bir konteyner istifleyicide güç aktarma organları dizel motor, tork çeviricisi ve şanzımandan oluşan dizel/mekanik bir sistemdir. Dizel motoru itme için gerekli enerjiyi üretir. Enerji akışı mekaniktir ve oldukça karmaşık bir mekanik şanzıman gerektirir. Fren sayesinde elde edilen enerji ısı halinde çevreye dağılır ve boşa harcanmış olur.

 

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyicide güç aktarma organları dizel motoru, elektrik jeneratörü ve elektrikli cer motorundan oluşan seri yapılandırılmış dizel/elektrikli bir sistemdir. Dizel motoru, optimum yakıt verimliliği için sabit devirde çalışır ve jeneratöre güç sağlar. İtme, çeker aksın bütünleyici bir parçası olan elektrik motoru ile sağlanır. Bu motor aynı zamanda frenleme, mekanik fren ihtiyacını minimize etme ve enerji tasarrufu sağlarken elektrik enerjisi üretir.

 

Hidrolik kaldırma sisteminin elektriklendirilmesi

 

Konvansiyonel bir konteyner istifleyicide dizel motor mekanik olarak, kaldırma ve sürüş için hidrolik enerji üreten değişken silindir hacimli piston pompaları çalıştırır. Yük indirmede elde edilen enerji çevreye dağılmış ve boşa harcanmış olur.

 

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyicide hidrolik pompalar elektrikle çalışır ve elektronik olarak kontrol edilir. Bu iş için kullanılan elektrik motorları, kaldırma ve sürüş için hidrolik enerji sağlayan pompaları çalıştırır. Bu pompaların hızı, dizel motorun hızından bağımsız olarak kontrol edilebilir. Daha da önemlisi, hidrolik silindirlerden gelen geri akış ısıya çevrilmez, aksine bu kez hidrolik motor rolündeki pompaları geri besler ve böylece elektrik enerjisi meydana getirir.

 

Elektrik enerjisi depolama

 

Konvansiyonel bir konteyner istifleyici, motoru çalıştırmak ve ışıklandırmalar dahil elektrikli sistemlere güç sağlamak için klasik aküleri kullanır.

 

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyici, enerji depolamak için aracın elektrik sistemine bağlı üstün bir kapasitör sistemine sahiptir. Bu sistem, yeniden kullanım için geri kazanılmış elektrik enerjisini depolar ve maksimum güç gereksinimi olan zamanlarda dizelle çalışan elektrik jeneratörünü devreye sokar.

 

Helsingborg Limanı’nda alan testi

Yeni Konecranes hibrid konteyner istifleyici bugünlerde Helsingborg konteyner terminalinde alan testinden geçti.

 

Helsingborg Limanı Servis ve Bakım Müdürü Mats Fernebrand, “Konecranes iş ortaklarımızdan biri oldu. Çok sıkı bir iş birliği içindeyiz. Bu iş birliği, var olan istifleme araçlarının özelliklerinin sürekli geliştirilmesini içeriyor ve biz yeni hibrid konteyner istifleyici gibi yeni modellerin gelişimi için fayda sağlıyoruz” açıklamasında bulundu.

 
Doğuş Çay, ürünlerini Ford Cargo 1826 Midilli 4x2 ile dağıtacak
 
Ups, hisse başına kazançta rekor seviyeye ulaştı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Doğuş Çay, ürünlerini Ford Cargo 1826 Midilli 4x2 ile dağıtacak
Sektörünün lider kuruluşlarından Doğuş Çay, Türkiye genelinde ürün dağıtımında ...
YENİ RENAULT SCÉNIC VE GRAND SCÉNIC
Renault, 2013 yılında piyasaya sunacağı yenilenen MPV gamını tanıtıyor. ...
TCV, 12 metrelik Türk otobüs segmentinde Allison şanzımanları tercih ediyor
Türk otobüs üreticisi TCV, 24 adet tam alçak tabanlı CNG motorlu otobüsü ...
 
Şampiyon Takımın Adı Artık Infiniti - Red Bull
Son üç sezonun sürücüler ve markalar şampiyonu Red Bull Takımı artık Infiniti ...
UND Çalışma Grupları Yeniden Yapılanıyor
Uluslararası Nakliyeciler Derneği çalışma gruplarını yeniden yapılandığını ...
Mercedes-Benz 14 farklı modeliyle sahnede
Mercedes-Benz “Zor Ölüm 5: Ölmek için güzel bir gün” filmi ile izleyicilere ...
 
Şirket araçlarının yüzde 17’si mesai dışında kullanılıyor
Araç takip ve filo yönetim sistemi sektörüne getirdiği ilkler ve yenilikler ...
Honda’dan rekor üretim ve satış
Dünya genelinde gerçekleştirdiği tüm zamanların en yüksek üretim ve satış ...
Renault Müşteri Memnuniyetinde de ilk sırada!
2011 yılında Türkiye’de ilk kez oluşturulan şikayet yönetimi analizine ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyesrckamyoncutruckkamyonumlkwnewstreyler haberler