Euroforum’un düzenlediği 4. Uluslararası Ticari Araçlar Konferansı (CTI) Krone’nin de sponsorluğuyla 12-13 Ekim tarihleri arasında İstanbul Şişli Marriott Otel’de gerçekleştirildi. Geniş bir katılımın sağlandığı Ticari Araçlar Konferansı’nda, yoğunlukla büyüyen pazarlar ve trendler, teknolojik gelişmeler, Türkiye ticari araç pazarında treyler endüstrisinin önemi gibi konular masaya yatırıldı. Konferans, Türkiye merkezli ticari araç firmalarının yöneticilerinin aynı platformda bir araya gelip sektördeki fırsatları değerlendirmelerini sağladı. Krone Ticari Araçlar CEO’su Rıza Akgün de, konferansın Danışma Kurulu’nda görev aldı.
Örnek proje
Krone Ticari Araçlar Satış Müdürü Birand Hattatoğlu, “Afrika pazarı için Bir Türk-Alman Projesi” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Avrupa’nın en büyük treyler markalarından biri olan Krone’nin İzmir Tire’de toplam 190 bin metrekarelik alanda kurduğu en modern fabrikası ile yerli bir marka haline geldiğini ifade eden Hattatoğlu, Tire’de Profi Liner, Profi Liner Plato, Profi Liner HD, Mega Liner ve Box Liner modellerinin üretildiğini söyledi.
Afrika pazarı için Bir Türk-Alman Projesi ile Afrika pazarlarının dinamiklerini analiz ettiklerini belirten Hattatoğlu, ülkelerdeki treyler sektöründeki farklılıkları ve benzerlikleri, yasa ve yönetmelikleri, ithalat yasalarını, müşterilerin satın alma alışkanlıklarını ve rekabet özelliklerini araştırdıklarını ifade etti.
Krone’nin ilk olarak Afrika pazarı için müşteriye özel üretilmiş treyleri Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı (IAA) 2014’te tanıttığını söyleyen Hattatoğlu, “Projemizde, her detayı en ince ayrıntısına kadar düşündük. Bu proje, Krone’nin yaratıcılığının ve yeni pazarlara yüksek kalite standartlarından ödün vermeden girilebileceğinin çok güzel bir örneğidir” şeklinde konuştu.
Müşteri odaklı ilerleme
Bu yıl içinde Krone’nin Doğu Afrika’da ilk önemli anlaşmasını yaptığını vurgulayan Hattatoğlu, “Afrika genelinde yasa ve yönetmelikler farklılıklar gösteriyor. En ufak bir farklılık bile ürün geliştirmede büyük değişikliklere yol açabiliyor. Pazar özelliklerine göre müşteriye özel sipariş edilen ürünler rekabette avantaj yaratıyor” dedi.
Gelecekteki Afrika pazarındaki fırsatları da değerlendirdiklerini anlatan Hattatoğlu, sunumuna şöyle devam etti: “Belli Afrika ülkelerinde müşteriler yüksek kaliteli ürün talep ediyorlar. Yüksek kaliteli ürünleri desteklemek ulaşım endüstrisinde daha fazla yasal düzenlemenin oluşturulmasını sağlayacaktır. Müşterilere satış sonrası ve yedek parça hizmeti verebilmek büyük önem arz ediyor. Afrika pazarlarında halen altyapı çalışmalarının geliştirilmesine de ihtiyaç olduğunun altını çizmek isterim.”