‘’Lastiklerin sertifikalalandırılmış tesislerde üstün teknoloji ve uzman ekipler tarafından kaplandığı takdirde ömrünün uzatılabileceğini’’ belirten LASİD ; ‘’Sertifikası olmayan tesislerde kaplanan lastik tehlike saçabilir. Mutlaka sertifika sorunuz’’ uyarısında bulundu
Ticari araç sürücülerinin ekonomik nedenlerle tercih ettiği kaplama lastik uygulaması kafaları karıştırmaya devam ediyor. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD; çok tartışılan kaplama lastik konusunda kamuoyunda yanlış bilinenlere açıklık getirdi; R 109 Sertifikalı ve standartlara uygun şekilde doğru kaplanan lastiğin, lastiğin 2., hatta 3.ömründen de faydalanılmasına imkan sağlayarak hem araç operasyon giderlerini azalttığını hem de doğayı koruduğunu belirtti.
LASİD ; R109 sertifikasına sahip olmayan ve "merdiven altı" diye nitelenen tesislerde kaplanan lastiklerin trafikte tehlike yaratabileceğine dikkat çekti: ‘’Kaplama lastik; bilenlerden çok bilmeyenlerin konuştuğu bir konu. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği olarak kaplama lastik konusunu ve bu konunun doğru bilinmesini önemsiyoruz. Lastik kaplama, aşınmış olan lastiğin sırtının yenilenmesidir. R109 standardına göre sertifikalandırılmış tesislerde kaplanmış bir lastik, performansından herhangi birşey kaybetmeden aynı servis koşullarında yeniden kullanılabilir. Günümüzde gelişen lastik teknolojisi; lastiklerin gövdesinin birkaç kez kaplanmasına olanak sağlar. Kaplama; lastiğin ömrünü uzatarak yeni lastikler kadar güvenilir kullanım sağlar. Ancak lastik kaplama işleminin , mutlaka R109 standardına göre sertifikalandırılmış tesislerde yaptırılması gerekir.
Lastik üreticileri; geliştirilmiş ve onaylanmış son teknoloji ve ekipmanlarla, konusunda uzman ekipler tarafından bu uygulamayı yapmaktadır. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı; ilgili yönetmelikte güvenli lastik kaplama standartını oluşturmuştur. Buna göre UN / ECE R 108 ve R 109 standartına sahip kaplama tesisleri Bakanlık tarafından denetlenerek sertifikalandırılmıştır. Aynı yönetmelik; sertifikası olmayan tesislerin kaplama yapmasını yasaklamıştır. Lastiklerini kaplatmak isteyen sürücülere; bu regülasyona uygun sertifikayı gösteren tesislerde kaplama yaptırmasını öneriyoruz. Bu standartlar dışında ve tesislerde yaptırılan kaplama lastik trafikte sorun yaratabilir. Kaplama lastik konusunda bilgi almak istediğinizde lütfen uzmanlara ve sertifikalandırılmış tesislere başvurun."
Maliyet düşer, hammadde ihtiyacı ve atık azalır
Genellikle kamyon, otobüs, iş makinası ve uçak lastiklerinde kullanılabilen kaplama lastik uygulamasının lastiklerin 2. ve hatta 3. ömründen faydalanılmasına fırsat sağlayarak çevreyi koruduğunu belirten LASİD ; “Uygun karkaslı lastiklerin kaplanması sayesinde ihtiyaç duyulan enerji ve hammadde ihtiyacı yaklaşık 5 defa daha azalmaktadır. Daha az atık lastik oluşmaktadır. Kullanıcılar açısından, lastiğin kilometre/maliyeti azalmaktadır. Bu açılardan değerlendirildiğinde kaplama lastik; çevreye önemli bir tasarruf sağlamaktadır” diye konuştu.
Lastikler neden kaplanır?
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |