Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
19 Haziran 2017 Pazartesi - 09:42

AVL Türkiye, Elektrikli Otoyu İstanbul'da Test Edecek

Yerli sürücüsüz ve hibrit elektrikli araç teknolojilerini geliştirmeye başlayan AVL, ilk demo aracını 2018 sonunda İstanbul trafiğine çıkarmayı hedefliyor. Tüm dünyaya Türkiye’den mühendislik ihraç eden şirket, 3. Ar-Ge merkezi yatırımını da gündeme aldı.

AVL Türkiye, Elektrikli Otoyu İstanbul da Test Edecek

Otomotiv teknolojileri alanında 65 yıldır faaliyet gösteren Avusturya merkezli AVL’nin Türkiye’deki kuruluşu AVL Türkiye, 135 kişilik mühendislik ekibiyle ileri otomotiv teknolojileri alanında ‘global mühendislik üssü olmayı’ hedefliyor.

AVL Türkiye Genel Müdürü Dr. Umut Genç, “En büyük hedeflerimizden biri Türkiye’de otonom araçlar yapıp mühendislik testlerine başlamak. Diğer yandan otonom ve hibrit elektrikli araç geliştireceğiz. Bütün batarya algoritmalarını biz geliştireceğiz. Bunun testlerini İstanbul trafiğinde gerçekleştirirsek zirvede olacağız. Elektrikli aracın testlerine 2018 sonunda başlamayı hedefliyoruz. Otonom araç için de 2020 diyoruz” dedi.

Kendi kendine sollayan araç üzerinde çalışıyor

Yerli tasarım mekanik ve elektrikli sistemler üzerinde çalışmalar için Haziran 2016’da ikinci Ar-Ge merkezini faaliyete geçiren AVL Türkiye, 3’üncü Ar–Ge merkezi için hazırlık yapıyor. Genel Müdür Umut Genç, “Türkiye’de motorun mekaniğini yapacak kişi sayısı az ama akıllı algoritma yapacak kişi sayısı çok daha fazla. Teknolojinin yeni geliştiği alanlarda daha fazla şansımız var. Ama 100 yıllık bir teknolojide şansımız daha az, çünkü geçmişimiz yok.

O yüzden biz çok hızlı elektrik, elektronik, yazılımcı, algoritma ekibi kurabildik. O yüzden çok hızlı bu misyonu alabildik. Hem Türkiye’deki projelere, hem de AVL’nin yurtdışında aldığı işlere destek veriyoruz. AVL, İtalya iş alıyor. Daha rekabetçi olmak için bir kısmını bize yaptırıyor. Mühendislik ve Ar-Ge ihracatı yapıyoruz. Elektrikli, bataryalı, otonom araçların algoritmalarını ihraç ediyoruz. Otomatik şanzıman yazılımını Türkiye’de yapıp Almanya’ya İngiltere’ye ihraç ediyoruz” şeklinde konuştu.

AVL Global içerisinde, özellikle elektrik elektronik, akıllı algoritmalar ve otonom araçlarda en hızlı büyüyen lokasyonlardan biri olduklarını belirten Genç, ABD için otonom araç projeleri çalıştıklarını ifade ederek, “Sürücü aracın içindeyken otomatik park özelliği birçok araçta var.

Biz sürücü çıktıktan sonra araba kendi kendine park edebilmesi, bir de arabanın otobanda kendi kendine sollama yapabilme özelliği üzerinde çalışıyoruz. Ayrıca otomatik şanzıman işi çok büyüdü. Bu konuda AVL içerisinde ikinci büyük güçteyiz.

ABD için otomatik şanzıman projesi çalışıyoruz. 10 vitesli şanzımanların yazılımlarını yapıyoruz. İngiltere ve Çin için de proje geliştirdik. Üreticiler diyorlar ki ‘dizel araba yapacağız, bütün işi sen yap’ diyorlar. 40 -50 kişilik mühendis ekibiyle 4-5 yıl çalışılıyor. Her şey bittikten sonra o markanın damgası vuruluyor” diye konuştu.

TÜBİTAK'ın desteklediği üç şirketten biri 

TÜBİTAK’ın 1515 koduyla Ar-Ge desteği verdiği 3 firmadan biri olduklarını, Ar-Ge laboratuvarı altında otonom ve hibrit elektrikli araç geliştireceklerini belirten Genç, “Biz AVL Türkiye olarak yerli motor, transmisyon, elektronik kontrol ünitesi gibi kritik otomotiv alt sistemleri tasarımında öncü mühendislik firması olduk. İki otonom araç toplayacağız, üretmeyeceğiz. Sensörlerini, algoritmalarını geliştireceğiz, yazılımlarınız yaparak aracı toplayacağız. Testlerini yapacağız. Google da bunun üzerinde çalışıyor. 2 yıl içerisinde testlerine başlamak istiyoruz. En büyük hedefl erimizden biri Türkiye'de otonom araçlar yapıp mühendislik testlerine başlamak. Elektrikli aracın testlerine 2018 sonunda başlamayı hedefl iyoruz. Otonom araç için de 2020 diyoruz. Şerit uyarı ve takip, platooning, acil durum freni, otomatik park etme aracın öne çıkan özellikleri olacak. Bu teknoloji sayesinde şoförler seyir halindeyken dinlenebilecek” dedi.

Mühendis sayısını 200’e çıkaracak

AVL’de şu anda 135 mühendis çalışıyor. Umut Genç, 25 mühendis açıkları olduğunu söyledi. Doktoralı mühendisleri bünyelerine katacaklarını, yıl sonunda 150, 2 yıl sonra da 200 mühendise çıkacaklarını, 3. Ar-Ge merkezini açacaklarını söyledi. Genç, “Türk mühendislerinin dünyada bilinirliği çok arttı. AVL’de Türk mühendis sayısı çok, imajı yüksek. Gelecek 10-20 yılda inanılmaz mühendislik ihtiyacı doğacak.

ABD’de herkes yazılımcı, algoritmacı arıyor. Otomotiv mühendisliğinde büyük gelecek var” dedi. Hızlı bir büyüme içinde olduklarını ve satışlarının yüzde 70’inin ihracat olduğunu vurgulayan Umut Genç, “Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasındayız. AVL Türkiye olarak, hem Türkiye’de hem de uluslararası otomotiv pazarında dünyanın önde gelen otomotiv firmalarıyla çalışıyoruz. 30 ülkede faaliyet gösteren AVL Global'in ihracat yapan 2 ülkesinden biriyiz” diye konuştu.

Dünya

 
Bayram İçin Otobüs Biletleri Tükeniyor
 
Bayramda Trafik Denetimleri Artacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ford Tourneo Custom ile Yolculuklar Şimdi Daha Konforlu
Ford’un orta ticari modeli Tourneo Custom ile yolculuklar şimdi daha konforlu. ...
TEMSA, Çoçukları Hem Eğitiyor, Hem Bilimi Sevdiriyor
TEMSA, geleceğin ürünlerinin ve ulaşım çözümlerinin tasarlandığı TEMSA ...
Ticari Araçlar ve Raylı Sistemler Sektörü Voith İftarında Buluştu
Voith bu yıl da düzenlediği iftar yemekleri ile taşımacılık sektörünün ...
 
Brisa Bridgestone ve ICRON İş Birliği Üretimde Verimlilik Getirdi
Türkiye’nin en büyük lastik üreticilerinden Brisa Bridgestone, gelişmiş ...
İnci GS Yuasa’dan Yeni Nesil Yatırım
Japon akü devi GS Yuasa ile gerçekleştirdiği ortaklıktan sonra planlı ...
Dünyada Elektrikli Araç Sayısı 2 Milyona Ulaştı
Gelişen ve küreselleşen dünyada hayatı büyük ölçüde kolaylaştıran motorlu ...
 
Yandex Navigasyon’dan Önemli Trafik Analizi
?Türkiye’nin en çok sevilen ve kullanılan navigasyon uygulaması Yandex ...
Petrol Ofisi’nin Denizdeki Gücü PO Marıne
Türkiye Denizcilik Sektörü’nde transit denizcilik yakıtı, ÖTV’siz denizcilik ...
TIRSAN İhracat Başarılarına Bir Yenisini Daha Ekledi
Türk treyler sektörünün lideri Tırsan, ihracatta da liderliğini sürdürdü. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srctreylerKamyon haberler dikkatkamyoncuşoförsondakikabus