“Aracınızı Yola Bağlayan Tek Şey Lastiğiniz”
Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Michelin, lastik sektöründe 100 yılı aşkın deneyimiyle, sürücülere performans, güvenlik, yakıt tasarrufu ve dayanıklılık sunuyor. Yaz aylarının gelmesi ve uzun yolculukların başlaması ile trafikte daha fazla güvenlik için lastik bakımlarının düzenli ve uzman kişiler tarafından yapılması gerektiğini söyleyen Michelin uzmanları, “Sizi ve aracınızı yola bağlayan tek şey lastiğinizdir. Lastiğinize ne kadar iyi bakarsanız o da size o kadar iyi bakacaktır. Lastiğinize ayıracağınız 10 dakika sizi hayat ve yola daha sıkı tutunmanızı sağlayacaktır” uyarısında bulunuyor.
Lastik bakımının yol ve trafik güvenliği için en önemli etmenlerden birisi olduğunu söyleyen Michelin Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz, “Aracınızı yol ile teması sadece lastikleriniz tarafından sağlanmaktadır. Aracınızın performans ve güvenliğinin tam olarak sağlanması için aracınızın bakımlı olması kadar lastiklerinde bir o kadar bakımlı olması gerekmektedir. Frenleme ve virajlarda doğru tepkimeleri alabilmek için diş derinliği, hava basıncı ve gerekli bütün bakımlarının tam olarak yapılması gerekmektedir. Lastikler yol tutuşu sağlamanın yanı sıra aracınızın yükünü taşımak, sürüş ve yönlendirme esnasında aracınızı daha rahat kontrol etmenizi sağlar” dedi.
Michelin, trafik ve yol güvenliği için yaptığı uzun araştımalar sonucunda lastiğin bakımına yönelik birçok öneri hazırlayarak, trafikte yol güvenliği için üzerine düşen sorumluluğu yerine getiriyor.
Lastik Seçiminde Uygun Lastikleri Tercih Edin
Aracınıza lastik takarken, lastiklerin araç üreticisi tarafından tavsiye edilen ölçülere, yük endeksine ve hız sembolüne sahip olduğundan emin olun. Aracınıza taktığınız lastiklerin tam dörtlü set halinde olmaması durumunda, aynı aks üzerine farklı tipte lastik takmayın. Lastiklerinizi değiştirirken, en ideali tüm lastiklerin birlikte değiştirilmesidir. Ancak aracın ön ve arka lastikleri farklı oranlarda aşındığında bu her zaman mümkün olmayabilir. Bu durumda, yeni lastiklerin arkaya takılmasını ve arkadaki mevcut lastiklerin de öne alınmasını sağlayın.
Çatlak Ve Çiziklere Dikkat Edin
Lastikte görülen kesik, deformasyon, titreme veya hava kaçağı gibi durumlar derhal uzman bir lastikçi tarafından kontrol edilmelidir. Sonuç olarak bu durumlar lastikte görülebilecek önemli sorunların belirtileri olabilir. Lastiğin yanağındaki çizikler ve yüzey çatlamaları gibi eskime belirtileri yine uzman bir lastikçi tarafından en kısa zamanda kontrol edilmelidir. Lastiklerde görülen çizik ve çatlaklar, ozon hasarına ve lastiklerin özellikle güneş ışığı gibi doğal unsurlara maruz kalması sonucunda oluşur. Bu etkiyi azaltmak için gerekli durumlarda lastiklerin yanaklarını sadece suyla veya mümkün olduğunca az deterjanla yıkayın. Bu tavsiye, her gün kullanılan araçların yanı sıra karavan gibi daha seyrek kullanılan araçlar için de geçerlidir.
Düzenli Kontrol Yapmayı İhmal Etmeyin
Lastiklerin uzman bir lastikçi tarafından düzenli olarak kontrol edilmesi ve beş yıl veya daha uzun süre kullanılmış olan lastiklerin uzman bir lastikçi tarafından en az yılda bir kez düzenli olarak kontrol edilmeye devam ettirilmesi tavsiye edilmektedir. Yedek lastik de dahil olmak üzere, 10 yıldan uzun süre kullanılan veya üretim tarihinin üzerinden 10 yıl ya da daha fazla zaman geçmiş olan lastikler değiştirilmelidir. Aracınıza uygun lastikleri seçme konusunda aracınızın üreticisinin tavsiyelerini dikkate alın.
Lastikte Diş Derinliğini Ölçün
Lastiklerinizin diş derinliğinin uygulanan yasal limit olan 1.6mm'ye uygun olduğundan emin olun. Bu, lastik sırtının tüm çevresi boyunca lastik diş derinliğinin en az 1.6 mm olması gerektiği anlamına gelir. Diş derinliğini ölçmek için piyasadan temin edilebilecek çok sayıda cihaz bulunmaktadır. Bu aletlerle lastik dişlerinin arasındaki kanallar dan milimetre cinsinden ölçülür. Buna ek olarak, pek çok lastik üreticisi blok arasındaki kanallara, lastiğin diş derinliğinin 1.6 mm’ye kadar aşındığını gösteren bazı göstergeler yerleştirmiştir. Bu göstergeler, lastiğin yüzeyinde görüldüğünde lastiğin derhal değiştirilmesi gerekir.
Doğru Hava Basıncı Güvenliğinizi Artırır
Lastik basıncının doğru seviyede olması güvenlik, uzun ömür ve yakıt tasarrufu açısından büyük önem taşır. Lastik basıncının olması gerektiğinden daha düşük veya daha yüksek olması aracın yol tutuşunu, lastiğin performans ve dayanıklılığını olumsuz yönde etkiler. Lastiklerin basıncı, lastikler soğukken kontrol edilmelidir. Araç sürülürken normal olarak lastik basıncı da artar. Lastiklerin basıncı, araç lastiklerin ısınmasına yetecek bir mesafe boyunca yol aldıktan sonra kontrol edilmişse tavsiye edilen soğuk basınca 4-5 psi eklenmelidir. Lastiklerin havasını asla lastikler “sıcak”ken indirmeyin.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |