Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Eylül 2024 Çarşamba - 10:04

MAN, IAA Transportation 2024 Fuarında Geniş Tahrik Sistemi Çeşitliliğiyle İlham Verdi

Taşımacılık sektöründe sürdürülebilirliğin öncüsü MAN, IAA 2024 fuarında, "Simplifying Business" sloganı altında ilk kez elektrikli, hidrojenli ve dizel teknolojili tüm kamyon tahrik sistemi portföyünü sergiledi.

MAN, IAA Transportation 2024 Fuarında Geniş Tahrik Sistemi Çeşitliliğiyle İlham Verdi

Fuarda, hafif dağıtım taşımacılığına yönelik geliştirdiği 12 tonluk elektrikli kamyonunu MAN eTGL'nin dünya prömiyerini de gerçekleştiren şirket, böylece müşterilerine 12 tondan 50 tona kadar eksiksiz bir elektrikli kamyon portföyü sunmaya başladı. MAN fuarda ayrıca, ilk etapta 200 araçlık küçük bir seri halinde üreteceği hidrojen yanmalı kamyonu MAN hTGX’in prototipini de tanıttı. 

MAN Truck & Bus, IAA Transportation 2024 fuarında, karayolu yük taşımacılığının karbonsuzlaştırmaya yönelik araçları ile ilgi odağı oldu. Şirket, inovatif ve sürdürülebilir taşımacılık çözümlerini temsil eden elektrikli, hidrojenli ve son teknoloji dizel tahrikli kamyonlarını Salon 12, Stand C20'de sergiledi. "Simplifying Business" sloganı altında elektrikli, hidrojenli ve dizel teknolojili tüm kamyon tahrik sistemi portföyünü ilk kez sergileyen MAN, ayrıca elektrikli kamyonu eTGL'nin de dünya prömiyerini yaptı. 

“Elektromobilite, MAN Kamyon ve Otobüslerinin ana tahrik teknolojisidir”

"CO2 içermeyen yük taşımacılığına geçiş çeşitli tahrik teknolojileri ile karakterize edilse de odak noktamız açıkça ana tahrik teknolojisi olarak elektromobilite" diyen MAN Truck & Bus CEO'su Alexander Vlaskamp, şunları söyledi: 

"Tamamen yeni geliştirdiğimiz PowerLion aktarma organları ve yeni D30 motor ile dizel tahriki daha da verimli, ekonomik ve CO2 emisyonları açısından daha düşük hale getirdik. Bu motor TRATON GROUP'un ortak motor platformuna dayanmaktadır ve geliştirme departmanlarımız arasındaki yoğun iş birliğinin somut sonucudur. MAN'da yanmalı ve elektrikli kamyonları aynı seri üretim hattında üretiyoruz, bu da talebin elektrikli kamyonlara doğru kaymasına esnek bir şekilde tepki vermemizi sağlıyor. Bununla birlikte, tahrik sistemi geçişinin başarılı olması için şarj altyapısının genişletilmesi, politikacılar, altyapı operatörleri ve üreticiler için mutlak bir öncelik olmalıdır."

MAN IAA'da elektrikli kamyonu eTGL dünya prömiyerini yaptı

Taşımacılık sektöründe sürdürülebilirliğin öncüsü olan MAN, IAA 2024’te hafif dağıtım taşımacılığına yönelik elektrikli kamyon portföyünü tamamlayan yeni 12 tonluk kamyonu eTGL'yi de ilk kez tanıttı. 235 km’ye varan menzili, yaklaşık 30 dakikada hızlı şarjı ve kasaya bağlı olarak 6.600 kg’a varan taşıma kapasitesiyle MAN eTGL, özellikle şehir içi lojistiğinde gıda zincirleri, perakendeciler veya hazır yemek sektörü için CO2 içermeyen sessiz ve ideal kombinasyonu sunuyor. Fuarda, yeni elektrikli kamyonunun dünya prömiyerini gerçekleştiren MAN böylece, eTGS ve eTGX’in yanı sıra yeni eTGL ile 12 ila 50 ton arasındaki tüm toplam ağırlık portföyünü tamamen elektrikli olarak sunmaya başlamış oldu. 

eTGL'nin "ağır" kardeşleri MAN eTGX ve MAN eTGS ise özellikle ilgili tüm sektörlerin, gövde çözümlerinin ve taşıma görevlerinin gereksinimlerine uygun çözümlerle öne çıkıyor. Üç, dört, beş veya altı adet modüler olarak birleştirilebilir ve değişken şekilde konumlandırılabilir aküyle, 18 ila 28 tonluk eTGX ve eTGS şasileri, isteğe bağlı 333, 449 veya 544 elektrikli hp ile müşterilere daha fazla esneklik sunuyor. Bunun yanında MAN, IAA'da ilk kez sunduğu ve MAN eTGX 6x2 şasi için yedinci yüksek voltajlı aküye sahip bir akü düzeniyle menzili de önemli ölçüde artırıyor. Yedinci akü, 623 kWh'lik kapasitesiyle ile sürüş tarzına bağlı olarak yeniden şarj etmeye gerek kalmadan yaklaşık 650 km'lik bir menzil sağlıyor. Bu da eTGX ve eTGS’yi tipik uzun mesafe taşımacılık uygulamaları için yeterli hale getiriyor. Bu özelliklerinden dolayı büyük ilgi görmeye başlayan araçlara Fransa'dan 100 adetlik büyük sipariş dahil, şimdiden yaklaşık 2.300 adet talep alındı.

MAN, hidrojen komponentli motorlara sahip kamyonları piyasaya süren ilk üretici oldu

MAN, elektromobilitenin yaygınlaşmasına paralel olarak, aynı zamanda sıfır emisyon çözümü olarak hidrojen teknolojisi üzerinde de çalışmaya devam ediyor. MAN bu çalışmaları kapsamında, ilk etapta 200 araçlık küçük bir seri halinde üreteceği hidrojen yanmalı kamyonu MAN hTGX’in prototipini de yine bu fuarda tanıttı. 2025’ten itibaren belirlenen bazı ülkelerdeki müşterilere ilk kez teslim edilecek MAN hTGX, tıpkı elektrikli muadili gibi, sıfır emisyonlu bir araç olarak katı kriterleri yerine getiriyor.

MAN, TGX ve TGS yarı römork çekicileri için yüksek verimli bir motoru piyasaya sürüyor

MAN, ayrıca yeni Power Lion aktarma organları ile de sıfır emisyonlu tahriklere teknolojik geçiş için çalışmaya devam ediyor. Şirket, bu geçiş sürecinde geleneksel yanmalı motorlu kamyonlara yönelik devam eden talebi karşılamak amacıyla TGX ve TGS yarı römork çekicileri için yüksek verimli bir motoru piyasaya sürüyor. TRATON GROUP'un teknolojik uzmanlığı temelinde MAN araçları için özel olarak geliştirilen motor, yeni MAN TipMatic 14 şanzıman, yeni nesil frenler ve aerodinamik önlemlerle önemli ölçüde yakıt tasarrufu ve yüzde 4'e varan CO2 azaltımı sağlıyor. Bu da aracın tüm kullanım ömrü boyunca, mevcut dizel fiyatlarıyla 20,000 Euro'nun üzerinde bir maliyet tasarrufu ve 35 tona kadar CO2 tasarrufu sağlaması anlamına geliyor. 

Son teknoloji ürünü güvenlik ve yardım sistemleri 

MAN IAA fuarında, karbonsuzlaştırma teknolojilerinin yanı sıra yeni asistan sistemlerinin de tanıtımını yaptı. 2024 yılı başından bu yana üretimde olan kamyon serileri için yaya ve bisikletli algılama sistemini, EBA acil fren asistanının üçüncü neslini ve en savunmasız yol kullanıcılarını korumak için dönüş asistan sistemini üreten MAN, ayrıca TGE vanının çok çeşitli yeni güvenlik ve asistan fonksiyonlarına sahip yeni versiyonunu da Mayıs ayındaki Transpotec fuarında tanıtmıştı. 

Öte yandan karayolu yük taşımacılığının karbondan arındırılması konusu MAN'ın, IAA Transportation 2024'teki varlığının odak noktasını oluşturdu. Standının yapımında geri dönüşüm malzemelerini kullanan MAN, böylece sürdürülebilirlik kavramının standının tasarımına da yansıtmış oldu. Stantta kullanılan malzemelerin IAA'dan sonra depolanacağı ve diğer ticaret fuarları için kullanılacağı belirtildi. 

 
Mercedes-Benz Türk, Başarılara Birlikte İmza Attığı Bayi ve Yetkili Servisleri ile Bir Araya Geldi
 
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk, Başarılara Birlikte İmza Attığı Bayi ve Yetkili Servisleri ile Bir Araya Geldi
Mercedes-Benz Türk, Türkiye genelindeki otobüs satış bayileri, otobüs-kamyon ...
Otokar'ın 30.000'inci Sultan Otobüsü ile 5.000’inci Atlas Kamyonu Üretim Bandından İndi
Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, yeni bir başarıya imza attı. ...
TREDER Üyeleriyle IAA Transportation Fuarı’nda Gövde Gösterisi Yaptı
Avrupa’nın en büyük ticari araçlar fuarı IAA Transportation 2024’e bu ...
 
Doğuş Otomotiv Ağır Vasıta Markaları, IAA Fuarı’nda En Yeni Ürün ve Teknolojilerini Tanıttı
Doğuş Otomotiv’in distribütörlüğünü üstlendiği Scania, Meiller, Thermo ...
Wielton, IAA Fuarı'nda Geniş Ürün Yelpazesi ve Modern Çözümleriyle Dikkat Çekti
Avrupa’nın en büyük üç yarı römork üreticilerinden biri olan Wielton, ...
Otokar Otobüsleri Dünya Yollarında
Türkiye otobüs pazarında aralıksız 15 yıldır lider olan Otokar, Gürcistan'la ...
 
Meiller, IAA Fuarında Sürdürülebilir Geleceğe Hazır Olduğunu Gösterdi
17-22 Eylül 2024 tarihleri arasında Almanya’nın Hannover kentinde gerçekleşen ...
KRONE Smart Assistant’a 2025 Uluslararası Treyler Ödülü
KRONE, “Smart Trailer” kategorisinde 2025 Uluslararası Treyler Ödülü'nü ...
Thermo King, Soğuk Zincirde Geleceğin Elektrikli Portföylerini Tanıtıyor
Thermo King, Avrupa’nın en büyük ticari araç fuarı olarak gösterilen Almanya’nın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler truckşoförkamyoncufahrerKamyontreylertürkiyedikkat