Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
1 Kasım 2024 Cuma - 15:39

MAN İlk Elektrikli Çekicinin Teslimatını Yaptı

Sıfır karbonlu karayolu taşımacılığında yeni bir dönemi başlatan MAN Truck & Bus, tamamen elektrikli çekicilerinin teslimatına başladı. MAN, ilk e-çekicini ise DRAXLMAIER Grubu’na teslim etti. MAN CEO'su Alexander Vlaskamp, “Şirket tarihimizde bir dönüm noktası. Yeni bir elektrik çağına giriyoruz” dedi.

MAN İlk Elektrikli Çekicinin Teslimatını Yaptı

Karayolu yük taşımacılığının karbonsuzlaştırmaya yönelik araçlarıyla sektöründe sürdürülebilirliğin öncüsü olan MAN Truck & Bus, tamamen elektrikli ağır hizmet çekicilerinin teslimatıyla birlikte sektörde yeni bir dönemi başlattı. Leipzig'de ilk 40 tonluk çekici, MAN Satıştan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Friedrich Baumann tarafından otomotiv tedarikçisi DRÂXLMAIER Group'a teslim edildi. DRAXLMAIER gelecekte MAN eTGX'i Porsche Macan Electric'in bataryalarını Leipzig'deki Porsche fabrikasına sıfır emisyonla taşımak için kullanacak. MAN eTruck, DRAXLMAIER tesisindeki yenilenebilir kaynaklardan elde edilen elektrikle şarj edilecek.

Alexander Vlaskamp: “Bu, şirketimizin tarihinde bir dönüm noktasıdır”

MAN CEO'su Alexander Vlaskamp, “Bu, şirketimizin tarihinde bir dönüm noktasıdır. MAN 100 yıl önce ilk dizel kamyonu sundu. Şimdi de yeni bir elektrik çağına giriyoruz. İlk e-çekicimiz DRAXLMAIER'e gidiyor. MAN'a duyulan güvenden dolayı çok memnunuz. Yıllar süren planlama, geliştirme ve on binlerce kilometrelik test sürüşünden sonra nihayet başlıyoruz. Bundan daha sürdürülebilir bir şey olamaz. Bu gerçek bir elektrikli başarı öyküsü” diye konuştu. 

MAN Satış Direktörü Friedrich Baumann da "2030 yılına kadar teslim edilen tüm MAN çekicilerinin yaklaşık yarısının akülü elektrikli olmasını bekliyoruz" diyerek, bu alandaki hedeflerine dikkat çekti.

DRAXLMAIER Grubu Tedarik Zinciri Yönetimi Başkanı Felix Klimas ise “MAN eTruck'ı kullanarak müşterilerimiz için tam bir elektrifikasyon gerçekleştiriyoruz. Ayrıca lojistik süreçlerini daha sürdürülebilir ve geleceğe yönelik hale getirme konusundaki kararlılığımızı da bir kez daha teyit ediyoruz. Bunu yaparken, sürdürülebilirlik anlayışımızın temel bir yönünü olan tedarik zincirindeki emisyonların azaltılmasını yerine getiriyoruz” şeklinde konuştu.

MAN eTruck sınıfının en kısa dingil mesafesi sayesinde her türlü treyler ile uyumlu bir araç 

DRÂXLMAIER için kullanılan MAN eTGX, 450 HP (330 kW) güce ve altı akü paketi ile 534 kWh akü kapasitesine sahip. CCS üzerinden ise 375 kW'a kadar çıkan şarj kapasitesinin yanında MAN eTGX, aynı zamanda yenilikçi bir tasarıma ve eTruck için özel olarak tasarlanmış tamamen dijital sürücü çalışma alanıyla da öne çıkıyor. Ayrıca 950 mm'lik beşinci teker yüksekliği sayesinde üç metre iç yüksekliğe sahip römorkları da çekerek, daha fazla hacim taşıyabiliyor. MAN eTruck tüm bu özelliklerinin yanında, sahip olduğu sınıfının en kısa dingil mesafesi sayesinde ise her türlü treyler ile de uyumlu bir araç olarak fark yaratıyor.

12 tondan 50 tona kadar eksiksiz bir elektrikli çekici portföyü sunmaya başladı 

MAN eTruck'ın mevcut en güçlü versiyonu ise 544 HP (400 kW) gücü ile fark yaratıyor. Uygulamaya bağlı olarak gelecekte sunulacak ve MAN Individual tarafından monte edilebilen yüksek voltajlı yedinci akü ile yeniden şarj edilmeden yaklaşık 650 kilometre menzile ulaşabilecek. MAN eTGX ve MAN eTGS, gelecekte bir megawatt ve daha fazla şarj kapasitesine olanak tanıyacak olan megawatt şarj standardı (MCS) ile de temin edilebiliyor. Bu sayede araç, yaklaşık yarım saat içinde akü kapasitesinin yüzde 10'undan yüzde 80'ine kadar şarj edilebiliyor. Bu da MAN eTruck'ı uzun mesafeli taşımacılık için uygun hale getiriyor. eTruck için şimdiden toplam 2.500'den fazla sipariş talebi alındı. IAA 2024 fuarında tanıtımı yapılan eTruck'ın 'küçük kardeşi' eTGL ile birlikte MAN, böylece 12 tondan 50 tona kadar eksiksiz bir elektrikli çekici portföyü sunmaya başlamış oldu. 

 
Cavit Değirmenci Gümrüklü Antrepo İşletmecileri Derneği’ne İkinci Kez Başkan Seçildi
 
TEMSA’nın Yurt İçindeki 14. Bayisi Meltem Otomotiv Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Mercedes-Benz Türk, Kamyon Satış Bayileriyle Buluştu!
Türkiye ağır ticari araç endüstrisinin öncüsü olarak faaliyet gösteren ...
Scania’dan, Sürdürülebilir Üretimde Yenilikçi Adım!
Ağır vasıta üreticileri arasında dünyada bir ilki gerçekleştiren Scania, ...
İspanya’da Hızlı Büyüyen Temsa Son 2 Yılda Satışlarını 5 Kat Artırdı
Madrid’de düzenlenen FIAA 2024’e katılan Temsa, sergilediği 4 farklı aracıyla ...
 
Ford Trucks, Ağır Ticari Araç Sektöründe Önyargıları Yıkıyor
Ford Trucks, kadınların kamyon şoförü olarak ağır ticari araç sektöründe ...
Atiz Heavy Lojistik, Broshuis Holland Lansman Etkinliğine Ev Sahipliği Yaptı
Gabari dışı taşımacılığın önde gelen isimlerden Atiz Heavy Lojistik ve ...
Otokar, Sürdürülebilirlik Raporunu Yayımladı
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, “Geleceğe hep birlikte ulaşmak” vizyonuyla ...
 
Ford Otosan’ın Yeniköy Fabrikası’nda Ürettiği E-Transit Custom, Avrupa Yollarına Çıktı
Ford’un Avrupa’daki en büyük ticari araç üreticisi Ford Otosan tarafından ...
Tırsan’ın Şasisi Avrupa’da İkinci Kez 1’inci Oldu
Tırsan, Almanya IAA fuarında gene bir büyük ödülle 5 dönemde 10 ödüle ulaştı.
Karavanlar, Mercedes-Benz Sprinter ile Çok Farklı
• Mercedes-Benz Sprinter Panelvan’dan karavan üst yapısına uygun baz paketler • Standart ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwtürkiyesondakikanewsbussrckamyonumtruckdikkat