Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Haziran 2013 Pazartesi - 11:18

MAN büyüme olanakları görüyor

MAN SE Yürütme Kurulu Sözcüsü Dr. Georg Pachta-Reyhofen, 2013 Genel Kurul Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, şirketin geleceğine çok iyimser bir gözle baktığını söylemiştir. MAN Genel Kurul Toplantısı’nda MAN şirketinin küresel gereklilikler için doğru ürünlere sahip olduğunu ve nakliye ve enerji alanlarında teknolojik olarak lider kuruluşlardan biri olduğunu vurgulayan Dr. Georg Pachta-Reyhofen, bu alanlara odaklanılmasının nüfus artışı ve şehirleşme, küreselleşme ile çevre ve iklim koruma gibi mega trendlerin doğal bir sonucu olduğunu belirtmiştir. Pachta-Reyhofen konuşmasına şöyle devam etmiştir: “Küresel çapta faaliyet gösteren bir kuruluş olarak bu trendleri kendi lehimize kullanma şansına sahibiz. Bu sebepten dolayı – günümüzdeki zor duruma rağmen – orta ve uzun vadede karlı ve uluslararası bir büyüme için mükemmel şanslar görüyorum. Biz bu stratejiyi takip etmeye devam edeceğiz ve karşımıza çıktıkları yerlerde bu imkânları kullanacağız.”

MAN büyüme olanakları görüyor

MAN orta vadede çok iyi büyüme olanakları görüyor

 

2013 yılının birinci çeyreği MAN için zorlayıcı geçmiştir. Bunun sebebi herşeyden önce ekonomik çerçeve şartlarının halen olumsuz seyretmeye devam etmesinde yatmaktadır. Konjonktürde kayda değer bir toparlanma kaydedilmemiş, gemi yapımı ve ticari araçtaki durgunluk halen devam etmektedir. Fakat MAN Latin Amerika’dan ise sevindirici haberler alınmaktadır. Pachta-Reyhofen Güney Amerika’da yine ufukta bir umut ışığı görüldüğünü, 2013 ilk çeyreğindeki sipariş girişlerinin yine geçen yılın aynı dönemindeki seviyelerinde bulunduğunu“ söylemiştir. 

 

Genel olarak bakıldığında ekonomik durumun hala eskisi gibi pek rahat olmadığını belirten Pachta-Reyhofen, MAN’ın buna rağmen hissedarlarını şirketin karına katılımlarını istediğini söylemiştir. Bu sebepten dolayı 2012 hesap dönemi için Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu, Genel Kurul‘a hisse başına 1,- € temettü ödenmesi önerisinde bulunmuşlardır. Adi hisse senedinin 31.12.2012 tarihli kapanış fiyatına oranlandığında bu % 1,2’lik bir temettü getirisine karşılık gelmektedir. 

 

Bununla birlikte Pachta, şirketin orta vadeli büyüme şansının çok iyi olduğunu, bunu Volkswagen AG’nin %100’lük bir alt kuruluşu olan Truck & Bus GmbH şirketi ile imzalanması düşünülen kontrol ve kar ve zarar transfer sözleşmesi vesilesiyle yapılan şirket değerlendirmesinin de gösterdiğini belirtti.

 

Pachta-Reyhofen, bunun içerikleri ve avantajları hususunda hissedarları ayrıntılı olarak şöyle bilgilendirmiştir: Partnerler – araştırma, geliştirme ve üretim alanlarında da olmak üzere – şu an birincil olarak satınalma alanında gerçekleştirilen işbirliği avantajları üzerinden, yüksek düzeyde sinerjilere ulaşıldığı konusunda hemfikirdirler. Bunun için katılımcı işletmeler arasında çok açık ve etkin bir işbirliğine ve de yoğun bir bilgi alışverişine ihtiyacımız vardır. Fakat şu andaki hukuki şartlar altında bu sadece sınırlı ölçüde mümkündür. Buna karşın bir kontrol sözleşmesi bariz şekilde daha az bürokrasi gerektiren ve daha etkin bir işbirliğine temel oluşturmaktadır.“

 

2013 hesap döneminin görünümüne dair ise henüz tehlike geçti işareti verememiştir“ şeklinde konufşan Pachta-Reyhofen: Şu anda konjonktürde kayda değer bir toparlanma görmemekteyiz. İktisadi ortamda hala önemli ölçüde belirgin güvensizlikler mevcuttur. Örneğin Avrupa’daki devlet borçları krizi uzun süreden beri hala belirsizliğini korumaktadır. Yılın birinci yarısında Avrupa ticari araç satışları tahminen önceki yılın aynı dönemindeki ruhsat sayısının gerisinde kalacaktır. Buna karşın Brezilyada bir toparlanma olacağını düşünüyoruz“ dedi. 2012 yılındaki düşük sipariş girişlerinden sonra Enerji Mühendisliği faaliyet alanında da 2013 yılı cirosunda bir gerileme beklenmektedir. Bu alanda satış gelirleri önemli ölçüde kötüleşecektir ve bugünkü bakış açısına göre sadece biraz pozitif olacaktır. Bunun sebepleri her şeyden önce marin sektöründeki gerileyen lisans işlemleri, beklenenden daha kötü gelişen satış sonrası işlemler, yüksek rekabet baskısı ve elektrik santrali ticaretindeki yüksek endişelerdir. Tüm MAN Grubu için bu 2013 yılında geçen yıl seviyesinde bir ciro ve bariz şekilde daralmış bir faaliyet karı anlamına gelmektedir. Buna göre hasılat gelirleri 2012 değerinin oldukça altında kalacaktır.

 

MAN Yürütme Kurulu sözcüsünün vurguladığı gibi, karakteristik konjonktür dalgalanmaları Ticari Araç ve Makine İmalatı İşletmesi için daima işin bir parçası olmuştur. Pachta-Reyhofen, Bu sebepten dolayı bu durumla çok iyi baş edebiliriz ve bununla nasıl mücadele edeceğimizi biliyoruz. Bunu geçmişte de defalarca kanıtladık ve her konjonktür çöküşünden genellikle öncesinden daha güçlü olarak çıktık“ açıklamasında bulundu.

 

 
Lojistik sektörü üç kat büyüyecek
 
APRILIA CAPONORD 1200
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lojistik sektörü üç kat büyüyecek
Türkiye’nin ilk lojistik temalı meslek yüksekokulu olan Beykoz Lojistik ...
ULUSOY 4 İLDE 41 HAT AÇTI
Karayolu yolcu taşımacılığının en köklü markalarından Ulusoy, sektördeki ...
Lastik Adam Bibendum’dan ipuçları
Michelin’in ‘Lastik Adam’ı Bibendum, tatile çıkmaya hazırlananlar için ...
 
CITROËN MODELLERİNDE 5.500 TL’YE VARAN İNDİRİMLER
Türkiye’de 50’den fazla noktada satış ve servis hizmeti veren Citroën, ...
Ali Y. Koç Ankara’da bayi açılışı yaptı
Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı ...
LOJİSTİK 2023 HEDEFİ
Dünyanın önde gelen tedarik zinciri yönetim şirketi CEVA Lojistik, bu ...
 
Ocak-Mayıs döneminde ağır ticari araçlarda % 2 artış
2013 yılı Ocak-Mayıs döneminde bir önceki yıla göre ağır ticari araç pazarı ...
MAN Truck&Bus dikkatleri geleceğin şehirlerine çekti
Toplu taşıma sektörünün dünyadaki en büyük kuruluşu olan “Uluslararası ...
Türkiye-Mısır Taşımalarında Yeni Dönem
Türkiye-Mısır Karayolu Taşımacılığı Anlaşması Ulaştırma Denizcilik ve ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikakamyonumsrcKamyonbusdikkatnewstreylertruck