2008 yılı baskısında Patrick Demarchelier’in Çin’in egzotik kenti Şangay’ı takvim yapraklarında ölümsüzleştirmesinin ardından, 2009 yılında Peter Beard Afrika-Botswana’nın el değmemiş doğa güzelliğini takvimin sayfalarına taşımıştı. 2010 Pirelli Takvimi’nin çekimleri ise kışkırtıcı ve etkileyici yaklaşımı ile tanınan “yaramaz çocuk” lakaplı asi Amerikalı fotoğrafçı Terry Richardson tarafından Brezilya’da gerçekleştirildi.
Takvim’in ilk sayılarına ilham kaynağı olan popüler sanat öğeleri, Amerikalı fotoğrafçıya özgü Aşk Tanrısı Eros ile birleşerek horoz, kılıç, su fıskiyeleri ve eski lastikler şeklinde Richardson’ın öyküsüne ritim ve ahenk katıyor. 2010 Pirelli Takviminde Richardson Aşk Tanrısı Eros’u dünyevileştirmek için kullandığı atıflarla düzene karşı alaylı bir tavır sergiliyor ve tabulara şekil ve şehvet katıyor.
Sade ve açık bir anlatıma sahip olan 2010 Pirelli Takvimi’nin yorumlayıcısı Terry Richardson, figürleri moda trendlerinin belirlediği karmaşık ve yapay içeriklerden ve gösterişten uzak bir şekilde resmediyor. Fotoğrafçının sadelik ve esas olana odaklanma yaklaşımı doğrultusunda ortamda gösterişli arka planlar bulunmuyor. Richardson, “Usta bir fotoğrafçı anı yakalar; işte bu nedenle çekimleri ekstra ekipman ve asistan olmadan gerçekleştirdim,” diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Kullandığım teknik, tekniksizlik: Mercekler benim gözlerim, etkileyiciliğim, nerede olursa olsun anın gerçekliğini yakalama kabiliyetim; görüntü açıları, renk, ışık, sahne kullanımı, tüm bunlar daima fotoğraf sanatımın temel unsurları olmuştur.”
Takvim’de birbirinden güzel on bir model yer alıyor: Avustralya’dan Catherine McNeil, Abbey Lee Kershaw ve Miranda Kerr, Macaristan’dan Eniko Mihalik, Hollanda’dan Marloes Horst, İngiltere’den Lily Cole, Daisy Lowe ve Rosie Huntington-Whiteley, Sırbistan’dan Georgina Stojilijkovic ve Brezilya'dan Gracie Carvalho ve Ana Beatriz Barros.
İtalya’nın Lecce kentindeki Salento Üniversitesi ve Roma’daki Tor Vergata üniversitesinin eski sanat tarihi profesörlerinden Francesco Negri Arnoldi'ye göre bu popüler bir takvim. Francesco Negri Arnoldi, 2010 Pirelli Takvimi’ni “geçmişe dönüş ile geleneği birleştirmesi ile tamamen özgün ve doğal dişiliğin cazibesini yeniden keşfetme yeteneğine sahip” olarak tanımlıyor. Takvimin Popüler sanata dönüşü ve resimle canlandırılan dili, herkesin anlayabileceği ve yalnız günlük yaşamın kirletebileceği bir dil niteliği taşıyor.
Terry Richardson, 2010 Pirelli Takviminin yapraklarını süsleyen 30 fotoğrafta oyunbaz ve saf Aşk Tanrısı Eros'a çağrışım yapıyor. Terry Richardson, merceği ile dişiliğin en parlak yönünü yakalayan bir sadelikle fantezilerinin peşinden koşuyor ve doğallığıyla cezbeden, klişelerden kurtulmaya çalışan, üzerindeki tek örtü ironi olan kadını resmediyor. Böylelikle, Robert Freeman (1964), Brian Duffy (1965) ve Harry Peccinotti’nin (1968 ve 1969) imza attığı ilk sayılara benzerliğiyle dikkat çeken 2010 Pirelli Takvimi, takvimin 60’lı ve 70’li yıllardaki doğal ve özgün atmosferine yani kendi özüne geri dönüyor. Terry Richardson, takvim yapraklarında ünlü selefleri gibi rötuş yapmaksızın doğallığın ağır bastığı, gerçek kadını açığa çıkaran ve günümüzün revaçta olan yapay aşırılıklarını ortadan kaldıran tekniği ile basit bir fotoğrafçılığı gözler önüne seriyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |