2021’in ilk 6 ay sonuçlarına göre; kamyon sektörünü değerlendiren Mercedes-Benz Türk, bu süre içerisinde 11.361 adet kamyon ve çekici üretirken, bu araçların yüzde 56’lik oranla 6.399 adedi ihraç edildi. 2021’in ilk 6 ayında Türkiye iç pazarına 5.451 adet Mercedes-Benz markalı kamyon satışı gerçekleştirildi. Bu veriler ışığında Mercedes-Benz Türk, 2020’nin Ocak-Haziran sonuçları ile 2021 kıyaslandığında Türkiye’nin kamyon ve çekici üretimi, iç pazar satışı ve ihracat rakamlarıyla, uzun yıllardır devam eden liderliğini sürdürdü. Türkiye’de üretilen her 10 kamyondan 7’si Mercedes-Benz Türk fabrikasından yollara çıkarken, ihraç edilen her 10 kamyondan 8’inde de Mercedes-Benz Türk imzası yer alıyor.
Kamyon sektöründe güvenilir 2. El faaliyetlerini TruckStore ile gerçekleştiren Mercedes-Benz Türk, Ocak-Haziran 2021’de 224 adet aracın satışını ve 5 adet de aracın ihracatını gerçekleştirerek Türkiye ekonomisine katkıda bulundu. Satış sonrası hizmetler alanındaki kampanyalar ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler’in sağladığı kişiye özel kredilendirme imkanlarıyla, her koşulda müşterilerin yanında olundu.
Mercedes-Benz Türk, AR-GE alanındaki faaliyetleriyle hem yerel hem de küresel bir oyuncu olmayı 2021’in ilk 6 ayında da sürdürdü. Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekipleri, dünyanın farklı kıtalarındaki kamyonlar için mühendislik ihracatı gerçekleştirdi.
Alper Kurt: “Kamyon üretimi ve ihracatında pandeminin etkisi azalıyor”
Mercedes-Benz Türk Kamyon Pazarlama ve Satış Direktörü Alper Kurt; “Mart 2020’de etkilerini hissetmeye başladığımız pandemiye rağmen, Türkiye iç pazarında kamyon satışlarımızı 2019 yılına göre yüzde 141 arttırıp 6.932 adede ulaşarak, bir kez daha Türkiye kamyon pazarının lideri olmuştuk. Ocak-Haziran 2021 arasındaki yılın ilk yarısında kamyon üretimi ve ihracatında pandeminin etkisi azaldığını söyleyebiliriz. 2021 yılının ilk 6 ayında 11.361 adet kamyon üreterek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 148’lik artış yakaladık. Ocak-Haziran 2021 arasında 6.399 kamyon ihraç ederek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 100’lük artışa imza attık. 2021 yılının ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre 5.451 adetlik satışlarımızla yüzde 165’lik artış yakaladık” dedi.
Üretim, satış ve ihracat haricinde, satış sonrası hizmetler ve AR-GE alanındaki çalışmalardan da bahseden Alper Kurt; “Pandemi döneminde müşterilerimize kesintisiz hizmet sağlamak amacıyla satış sonrası servis ağımız 7 gün 24 saat hizmet vermeye başladı. Hayatın kesintisiz olarak devam edebilmesi için sunduğumuz bu hizmetleri 2021’de de aralıksız sürdürdük. Müşterilerimiz tarafından büyük bir memnuniyet ile karşılanan bu uygulamamız sayesinde hem mevcut iş ortaklarımız ile olan bağlarımızı kuvvetlendirdik hem de yeni müşterilere daha fazla ulaştık. Mercedes-Benz standartlarına göre belirlenmiş, test edilmiş ve onaylanmış olan TruckParts ürünlerimizi de uygun fiyatlarla sunmaya başladık. AR-GE alanındaki sorumluluklarımıza her gün yenilerini ekleyerek küresel rekabetteki konumumuzu güçlendirdik.” dedi.
2020’deki yeniliklere 2021’de yenileri eklendi
2021’de 35. yılını kutlayan Aksaray Kamyon Fabrikası’nda üretilen Yeni Actros ile 2020 yılını başarılarla tamamlayan şirket, kamyon pazarındaki yeniliklerini 2021’de sürdürdü. Mercedes-Benz’in Arocs, Actros ve Atego modelleri, çekici, inşaat ve kargo-dağıtım gruplarında 2021 yılı için kapsamlı yenilikler sunarak pazarın her segmentinde değişen müşteri beklentilerine karşılık vermeye devam ediyor. Kamyon ve çekici segmentlerinde yenilenen portföyü ile Mercedes-Benz Türk, hem filo müşterileri hem de bireysel araç sahiplerinin taleplerine yanıt veriyor.
2021 yılında, motor güçleri 10 ile 30 PS arttırılan Arocs modelleri daha donanımlı hale getirilirken beton mikseri segmentinde ise yeni Arocs 3740 aileye katıldı. 2021 Actros modellerinde nakliye serisi yenilenirken, çekici segmentinde filo müşterilerine yönelik Actros 1842 LS ve serinin en yeni üyesi Actros 1851 Plus paketi müşterileri ile buluşmaya başladı. 2021 yılında Atego araçlarında sürücünün konforunu artırmaya yönelik çok sayıda kapsam standart olarak sunulmaya başlandı. Ayrıca dağıtım uygulamalarına yönelik yeni Atego 1018 standart paketi de seriye katıldı.
Teslimat sayıları arttı
Mercedes-Benz Türk ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler olarak sağlanan destekler, satış sonrası hizmetlerin yaygın servis ağı ve ilgisi ile Mercedes-Benz’in ikinci el değerini koruması gibi faktörler sayesinde kamyon teslimatları 2021 yılında da hız kesmedi. Yurtiçi ve yurtdışı nakliye faaliyetlerinde, gıda ve hızlı tüketim ürünlerinin nakliyesinde, inşaat sektöründe kullanılan Actros, Atego ve Arocs model kamyonlar firmaların ve şoförlerin birinci tercihi olmaya devam etti. Batman Belediyesi, Aslantürk Lojistik ve Aytaş Lojistik’e yapılan teslimatlar haricinde 2021’in ikinci yarısında da büyük teslimatların planları tamamlanmak üzere.
TruckStore, güvenilir 2. El kamyon satışlarında yeni çözümler sunmaya başladı
Mercedes-Benz Türk’ün kamyon alanında 2. El faaliyetlerini sürdüren TruckStore markası, sunduğu çözümlerle sektöre katkı sağlamayı sürdürdü. 2021 ilk yarısında toplam 224 adet kamyon satışı gerçekleştiren TruckStore, ihracata da devam ederek Türkiye ekonomisine katkı sağladı. ToolStore adı altında yeni bir oluşumu da faaliyete alan şirket, ana işletmelerdeki standartlara göre Mercedes-Benz Türk’teki kullanım ömrünü doldurmuş ekipmanların başka firmalara satışını gerçekleştirerek sürdürülebilirliği ön planda tutmaya devam ediyor.
Tek noktadan tam hizmet anlayışını sürdüren TruckStore, müşterilerine kredi imkânları da dâhil olmak üzere en iyi şekilde hizmet sağlamayı sürdürdü.
AR-GE çalışmalarıyla patent başvuruları devam ediyor
Çalışmalarına hız kesmeden devam eden Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE Ekipleri, 2020 yılında 84 adet patent başvurusunda bulundu. Otobüs AR-GE’sinin 93 adetlik patent başvurusu da dahil edildiğinde 177 adet patent başvurusunda bulunan Mercedes-Benz Türk, 2020 yılında Türkiye’de en çok patent başvurusunda bulunan üçüncü firma oldu. 2021 yılının ilk 6 ayında ise Kamyon Ar-Ge Ekipleri 38 adet, Otobüs AR-GE Ekipleri 60 adet patent başvurunda bulundu.
İstanbul Hoşdere’deki Ar-Ge Merkezi, kamyonlar için genel araç konsepti, mekatronik, şasi, kabin ve hesaplamaları gerçekleştiriyor. Tüm dünyadaki kamyon üretim ve AR-GE merkezleri ile eşzamanlı çalışabilen merkezde, sanal ortamda birer “Dijital İkiz”i bulunan araçlarda ancak 10 yıllık yoğun kullanım sonucu gözlemlenebilecek etkiler yalnızca birkaç ay içinde simüle edilebiliyor ve öncesinden araçlar buna hazır olacak şekilde tasarlanabiliyor.
Kamyon ürün grubu özelinde üstlenilen küresel ek sorumluluklar sebebiyle 2018 yılında 8,4 milyon avroluk yatırım ile Aksaray Kamyon Fabrikası bünyesinde faaliyete alınan Aksaray AR-GE Merkezi, tüm dünyadaki Mercedes-Benz kamyonlarının tek yol testi onay merci konumunda olmayı sürdürüyor. Sanal Gerçeklik (Virtual Reality) ve Karma Gerçeklik (Mixed-Reality) teknolojileri sayesinde, Daimler global ağı içerisinde dünyanın dört bir yanında görev yapan AR-GE mühendisleri aynı anda beraber çalışabiliyorlar. Türkiye’nin mühendislik ihracatı konusundaki başarılarına katkıda bulunarak hem Türkiye’nin hem de Aksaray’ın konumu kuvvetlendiriliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |