Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Eylül 2014 Cuma - 16:52

Merdiven Altı Terörü!

Türkiye’de damper üretiminin yüzde 60’ı denetlenmiyor.

Merdiven Altı Terörü!

Önceki gün Avcılar’da damperi açık halde üstgeçide çarpan aracın yaptığı kazanın yankıları sürüyor. Uzmanlar, bu araçlarda kullanılan dorselerin yüzde 60’ının merdiven altı tesislerde üretildiğinin altını çiziyor. çiizmekanizmaların bile kullanılmadığı uyarısını yapıyor.
Avcılar’da üst geçidin yıkılması ve bir kişinin ölümüyle sonuçlanan açık damper faciası, bu tip araçların üretim ve kullanılmasıyla ilgili büyük bir güvenlik açığını ortaya çıkardı. Makine Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Sekreteri Cenk Cihangir, “Dorse üreticilerinin yüzde 60’ı maalesef merdiven altı tabir ettiğimiz denetlenmeyen kurumlar. Denetim mekanizması oluşmadan üretim yapan firmalardır. Bundan kaynaklı yönetmelikte de boşluk olduğu için kazaları önceleyecek mekanizmayı kullanmıyorlar” dedi. 

Şoför Uyarılıyor
Avcılar’da meydana gelen kazanın, damperin seyir halindeyken müdahale olmaksızın açılması olduğunu anlatan Cihangir şunları söyledi: “Normalde Türkiye’de üretilen damperlerin şoförü uyaran bir sistemi mevcut. Ancak seyir halindeyken o damperlerin açılmasını önleyen bir sistem yok. Mevzuat da yok. Bu kazaların önlenebilmesi için bu tür damperli araçlara hareket sırasında kasanın arkaya veya yana devrilmesini önleyecek düzenekler takılması ve periyodik olara denetlenmesi şartı getirilmelidir. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve TSE bununla ilgili acil olarak yönetmelik ve mevzuat oluşturmalıdır. Bu mevzuata uygun olarak Ulaştırma Bakanlığı da tebliğ yayınlayarak bunun uygulayıp uygulanmadığını denetlemesini yaptırmak zorundadır. Muayene istasyonları da bunu kontrol etmelidir. Bu denetimi yaptırmayan araç sahiplerinin ağır kusurlu olarak işlenip, trafiğe çıkışının engellenmesi gerekiyor.” 
Avcılar’daki kazada şoförün aracın hareketlerinden damperin kalktığını anlayabileceğini iddia eden fren konusunda uzman Yüksek Makine Mühendisi Alpay Lök ise, “Aracın damperi kalktığında arkaya yük transferi olur ve ön taraf kalkar. Rüzgar direnci de eklenince şoförün fark etmemesi imkânsızlaşır” ifadelerini kullandı.
Filo mühendisi zorunlu olmalı
Almanya’da otobüslerin yılda 1 yapılan muayene dışında 3 kez daha ilave muayeneden geçtiğinin altını çizen Alpay Lök, “Kamyonlar, çekiciler ilave olarak bir kere daha çok detaylı ve sofistike bir muayeneden geçer. Bu muayeneleri de bu iş için yetkilendirilmiş yetkili servisler yapar. Öncelikle dünkü kazada gerekli olan güvenlik düzeneğinin takılmasını isteyen bir mevzuatımız yok. İlave muayenelerimiz yok. Makina Mühendisleri Odasının geliştirdiği ‘Filo mühendisi’ projemiz var. Bu zorunlu hale getirilsin istiyoruz” dedi.

Kaynak : HÜRRİYET

 
Üst Geçit Kazası Meclis Gündeminde!
 
Tüketicilerin Yüzde 56'sı ‘Lastik Etiketleme’yi Fark Etti!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Üst Geçit Kazası Meclis Gündeminde!
CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik ...
Kapıkule'de Kuyruk 9 Kilometreyi Buldu
Türkiye’den çıkış yapmak üzere Kapıkule Sınır Kapısı’na gelen TIR sürücüleri, ...
Özbekistan’a 2 Bin Adet Ek Geçiş!
Türkiye-Özbekistan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 12-13 Ağustos ...
 
Azerbaycan Belge Sayısı 30 Bin’e Çıktı!
Türkiye-Azerbaycan Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 4-5 Ağustos’ta ...
Sahtecilik Treyler Sektörünün Kanayan Yarası…
Türkiye treyler sanayisi ile üretiminin geliştirilmesi ve sektörün uluslararası ...
Lice'de LPG yüklü tanker patladı
Diyarbakır'ın Lice İlçesi'nde kontrolden çıkıp devrilen LPG yüklü tankerin ...
 
Türk Şoförler Serbest Bırakıldı
Musul'u ele geçiren Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) militanlarının kaçırdığı ...
LPG'ye zam geldi
Otogaz satış fiyatlarına bugünden geçerli olmak üzere ortalama 8 ile 10 kuruş arasında zam yapıldı.
Benzin ve Motorine Zam Geldi
Bu gece yarısından itibaren geçerli olmak üzere, benzinin litresine 10 ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerfahrertürkiyetrucknewsşoförbuskamyonumsondakika