TREDER, son zamanlarda artış gösteren sahtecilik olaylarına karşı, hazırladığı ayrıntılı raporu; Başbakanlık Halkla ilişkiler Dairesi Başkanlığı’na, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nda Sanayi Genel Müdürlüğü’ne, Sanayi Ürünleri Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü’ne, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı’na ve Bakanlık Müsteşarlığı’na, ilgili dökümanlarla birlikte iletti. Raporda sahteciliğin nasıl yapıldığı, hangi yöntemler izlenildiği örnekleriyle anlatılırken, denetim yapan kolluk kuvvetlerinin ve Ulaştırma Bakanlığı denetçilerinin daha dikkatli olması yönünde uyarıda bulundu.
TREDER Başkanı Kaan Saltık yaptığı açıklamada “Sektörümüzün saygınlığını zedeleyen, ürünlerimizin bankalar ve finans kurumları tarafından finanse edilmesini güçleştiren, üyelerimizi ve sektörümüzü büyük zararlara uğratan bu sahtekarlıklar, ilgili adli makamlara da bildirilerek takip edilmekte olup TREDER, bu konudaki mücadelesini geçmişte olduğu gibi gelecekte de kararlılıkla sürdürecektir.” dedi.
Sahtecilik Nasıl Yapılıyor?
Trafiğe tescili yapılan, ruhsatında 'rehinli' ibaresi bulunan borçlu treylerlerin, sahtecilik yapan firmalar tarafından şasi numaraları siliniyor, yeni bir şasi numarası ile başka bir üreticiye ait bir uygunluk belgesi ve uygun olmayan bir faturayla tekrar trafiğe tescili yapılıyor.
Ayrıca sahtecilik uygulamalarında, sökülen dingil, fren sistemi, elektrik sistemi gibi ekipmanlar başka araçlarda da kullanılıyor. Tüm bu işlemler; İmal, Tadil ve Montajı Hakkında Yönetmelik (AİTM) ve Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği'ne (MARTOY) AİTM yönetmeliği’ne aykırıdır.