Filo yönetiminin, şirketlerin performansı ve ülke ekonomisine katkısına dikkat çekmek, çevre ve trafik güvenliği bilincinin oluşmasına destek olmak, kaynakların verimli kullanımını teşvik etmek ve ödüllendirmek gibi konulara dikkat çekmeyi ve motivasyon sağlamayı amaçlayan “Yılın Filo Yöneticisi Ödülleri”nın 2012 yılı ödülleri sahiplerini buldu. Operasyonel filo yönetim şirketi LeasePlan ve Ekonomist Dergisi ana sponsorluğunda düzenlenen yarışmaya Türkiye çapında 100’ün üzerinde filo yöneticisi başvurdu.
LeasePlan Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Aclan Acar, LeasePlan Türkiye Genel Müdürü F. Türkay Oktay, Auto Show Dergisi Yayın Yönetmeni Hırant Kasapoğlu, IBM Global Araç Kiralama Başkanı Ralph Ruckgaber, Ekonomist Dergisi Yayın Yönetmeni Talat Yeşiloğlu, Michelin Türkiye Genel Müdürü Marco Giuliani ve Peugeot Türkiye Satış Direktörü Bekir Hassan’dan oluşan jüri; Yılın Filo Yöneticisi, KOBİ Filo Yöneticisi, Yeşil Filo ve Güvenli Filo kategorilerinde kazananları belirledi. Bu 4 kategoride ilk 3 sırayı alan filoların yöneticileri, İstanbul Conrad Otel’de düzenlenen törenle ödüllerini aldılar.
2010’da 1.3 milyon kişi trafik kazalarıyla öldü
Michelin Güvenli Filo kategorisinde birincilik ödülü, sürücülerine sağladığı güvenli sürüş koçluğu ve güvenli araç kullanımının performans primine dahil edilmesi uygulamalarıyla Abbott’un oldu. Abbott Filo Yöneticisi İlksen Kalıpçıoğlu, ödülünü Michelin Türkiye Otomotiv Dağıtım Ağı Satış Müdürü Erol Şimşir’den aldı. İkinciliğe, GPS araç takip sistemlerinin etkin kullanımıyla kullanıcı ve yaya güvenliğini sağlayan Türk Telekom layık görüldü. Üçüncü ise 2011 yılına oranla toplam kaza sayısını yüzde 11 azaltan TNT Express oldu.
Erol Şimşir, ödül töreninde Michelin için güvenliğin önemini şöyle vurguladı: “Güvenlik,Michelin’in vazgeçilmez ilkelerindendir. Performans bütünlüğünden ödün vermeyen lastikler üretmeyi kendimize hedef olarak belirledik. Ancak sadece kaliteli, yüksek performanslı, uzun ömürlü lastik üretmenin karayollarında güvenliği sağlama adına yeterli olmadığının bilincindeyiz. Dünya Sağlık Örgütü’nün yaptığı araştırmalara göre, 2010 yılında tüm dünyada1.3 milyon kişi trafik kazalarında hayatını kaybetti. Michelin, yıllardır sürdürdüğü çalışmalarla kendini trafik, sürücü, yolcu ve yaya güvenliğini sağlamaya adıyor. Yaptığımız araştırmalar ve katıldığımız projelerle bunu desteklemek, geliştirmek en önemli amaçlarımız arasındadır.”