Mitlog’un uzun zamandır hedeflediği ve bu sene hayata geçen hava kargo ise firmanın büyük atılımlarından bir tanesini oluşturuyor. Biz de Logitrans Fuarı’nda Mitlog Lojistik’in bir yan firması olarak kurulan Mitlog Hava Deniz Taşımacılık A.Ş.’nin Yönetici Ortaklarından Canberk Güder ile bir araya geliyoruz. Son derece güzel geçen senede Mitlog Lojistik’teki gelişmeleri bizler için detaylandıran Güder önümüzdeki dönem için beklentilerini de bizlerle paylaşıyor.
“Mitlog, 2022 senesinde insan kaynağına yatırım yaptı.” diyerek sözlerine başlayan Güder devam ediyor; “Hava kargo, deniz ithalat ve karayolunda önemli gelişmeler oldu. Hem taşıma modlarımızda bir çeşitlendirmenin hem de insana yatırımın ağırlıkta olduğu bir sene geçirdik. O nedenle 2022 senesinin bizim için çok kazançlı ve güzel geçtiğini söyleyebilirim. Önümüzdeki senelerde ise daha aktif ve daha hızlı bir büyüme hedefliyor ve öngörüyoruz.”
“2022 Senesini Yüzde 300’lük Bir Büyümeyle Kapatıyoruz”
Pandeminin de etkisiyle, lojistik sektörünün değerinin ve öneminin daha da anlaşıldığına değinen Güder; “Bu dönemin lojistik sektörü üzerinde büyük bir etkisi oldu. Bu etkilerle beraber rakamlarımız, seneyi yüzde 300’lük bir büyümeyle kapatacağımızı gösteriyor. Bahsettiğim büyüme lojistik sektörü için çok büyük bir değer. Bu bizi daha da hırslandırıyor. Daha farklı şekillerde, farklı taşıma modlarıyla yolumuza devam edeceğiz, daha büyük hedeflerle, çok daha iyi yerlere geleceğimize inancım tam!” diyor.
“IATA Belgemizi Bu Ay İtibariyle Almış Oluyoruz”
“Mitlog’un Bugüne Kadar Hayata Geçirmek İstediği Tüm Modlarla Şu An Hizmet Veriyoruz”
Özellikle hava kargonun, Mitlog Lojistik’te uzun zamandır istenen bir taşıma modu olduğundan ve bu sene itibariyle hayata geçirdiklerinden bahseden Güder ekliyor; “Hava kargoda çok önemli yerlere geleceğiz. IATA Belgemizi bu ay itibariyle almış oluyoruz. Deniz ithalatta da yüksek bir trend yakaladık, o kısmı geliştirmeye devam ediyoruz. Yani; Mitlog’un daha öncesinde bünyesinde bulunmayan, ancak hayata geçirmek istediği tüm taşıma modlarını şu an geliştiriyor durumdayız. Bu da bize çok büyük bir artı sağlıyor.”
“Belirsizliklerden Doğan Bir Korku Hakim”
“2023 ve 2024’ün Bize Bir Fırsat Olmasını İstiyoruz”
Gelecek dönem için beklentilerini sorduğumuz Güder cevaplıyor; “Pandemi bize bir şey öğretti; gerçekten lojistik insanların ve şirketlerin hayatında çok önemli bir yere sahip. Çok yoğun iki sene geçirdik. İnsanlar evdeyken lojistik her daim devam etti. Bu dönemde havayolları, forwarderlar, müşteriler herkes aslında hiç bilmedikleri bir dönemden geçtiler, ancak bu durum lojistik sektörünün gelişime çok büyük katkı sağladı. Bundan sonrasına baktığımızda ise Avrupa’daki karışıklık, Rusya Ukrayna Savaşı, Amerika’nın açıkladığı resesyon var.. Bunlar hep bizi ve ihracatçılarımızı tabi ki etkiliyor. Çünkü belirsizliklerden doğan bir korku hakim. Ama dediğim gibi lojistik dünyada iki kişi bile kalsa, devam edecek bir sektör. O yüzden biz, bundan etkilenmeden, nerede bir fırsat varsa onu değerlendirerek, ülkemize yatırım yapmanın peşindeyiz. Lojistik, bunun için çok önemli bir sektör. 2023 ile ilgili tahminler çok parlak değil, her sektörle alakalı da durum böyle maalesef. Tüm sektörler biraz karamsar ve yaşanacakları bekleyerek görme tarafındalar. Ama biz 2023 ve 2024 senelerinin bize bir fırsat olmasını istiyoruz.”
“Yaşanan Her Gelişme Ülkemizi Bir Lojistik Üs Konumuna Getirdi”
“Kriz Döneminden Rahat Bir Şekilde Çıkacağımızı Düşünüyorum”
“Bu fırsatı istiyoruz, çünkü Türkiye böyle bir ülke” diyerek devam eden Güder; “Rusya Ukrayna savaşında ve pandemide bunun örneklerini gördük. Türkiye, bulunduğu konumu ve herkese yakınlığı açısından yaşanan her gelişmede bir lojistik üs konumuna geliyor. Bu durum bize bir avantaj sağlıyor; bizim de bu avantajları yakalayarak, uluslararası hedeflerimize ve yatırımlarımıza odaklanmamız gerekiyor. Eğer bunları başarırsak, bu kriz döneminden de çok rahat bir şekilde çıkacağımızı düşünüyorum” diyor.
“Türkiye’den Rusya’ya Ciddi Bir Trafik Yaratıldı”
“Rusya Limanlarına Demir Attık”
Son olarak Rusya Novorossiysk ile ilgili başlatmış oldukları çalışmalardan bahsederek sözlerini bitiren Güder şunları kaydediyor; “Avrupa’nın Rusya’ya uygulamış olduğu çeşitli yaptırımlar mevcut. Türkiye bu dönemde biraz daha birleştirici bir rol üstlendi, ortak bir noktada bulunmak için çok çabaladı. Bu da bize bir fırsat yarattı; Türkiye’den Rusya’ya ciddi bir trafik yaratıldı, ciddi talepler gelmeye başladı. Biz de bu şartları göz önüne alarak Rusya Novorossiysk ile ilgili bir çalışma başlattık, havayolu ve konteyner anlaşmalarımızı yaptık. Yani krizi fırsata çevirdik. Denizyolu ve havayolunda aldığımız hızlı aksiyon ve sunduğumuz çözümlerle müşterilerimiz de bize gelmeye başladılar. Açıkçası biz de müşterilerimiz de memnunuz.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |