Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Kasım 2022 Cuma - 11:59

İran Akaryakıt Uygulamasıyla Nakliyeciye Yük Oluyor!

Türk taşıtlarının önceki yıllarda Türkmenistan'dan dönüşte İran'dan akaryakıt almamasına rağmen İran'da Akaryakıt Fiyat Farkı (AFF) ödemesi üzerine, mütekabiliyet çerçevesinde, transit geçiş yapmak üzere Türkiye sınır kapılarına gelen İran plakalı taşıtlara "kat edeceği mesafe (km) x 0.32 (litre) + 75 litre-ihtiyat payı" formülü ile gideceği mesafeye göre yakıt limiti uygulanmaktaydı.

İran Akaryakıt Uygulamasıyla Nakliyeciye Yük Oluyor!

Bu uygulamanın her iki ülke taşımacılarına da ilave maliyet getirdiği değerlendirilerek; bu kapsamda 2-3 Temmuz 2019 tarihlerinde İzmir'de gerçekleştirilen Türkiye-İran Kara Ulaştırması Karma Komisyon (KUKK) Toplantısı ile bu kısıtlayıcı uygulamalara son verilerek "Taraflar, transit geçecek araçların depolarına mühür konularak herhangi bir ücret alınmadan ülkeden transit geçişine izin verilir." hükmünün imzalanan Protokol ile kayıt altına alınmıştı.

100 Litre Başına 80 Amerikan Doları

Türkmenistan güzergahının açılmasıyla birlikte ise İran tarafı yeniden Protokol'e aykırı davranmaya başladı. Transit gelen araçlardan 100 litre başı 80 Amerikan Doları almaya başlayan İran, ayrıca Türk araçlarına kısıtlı yakıt vererek nakliyeciyi zor durumda bırakıyor.

“Türk Nakliyecisine Uygulanan Negatif Ayrımcılık”

Görüşlerini aldığımız IMS Logistics Genel Müdürü ve İmsan Group Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa İmrak ise konuyla ilgili; “İran tarafı bunu ilk defa yapmıyor, birçok kez bu anlaşmayı bypass ederek, masaya yatırılmasına sebep oluyor.” dedi ve ekledi “Şu an gelinen noktada nakliyeciye maliyet açısından çok büyük bir külfet getirilmiş durumda. Aracın kendi yakıtına ceza alınıyor; 100 litreye 80 Dolar gibi bir maliyetten söz ediyoruz ki bu yeri doldurulamayacak bir gider kalemi durumuna gelmiş vaziyette. Nakliyeci bu yakıtı almak durumunda, İran içerisinde zaten aracın yakıt ihtiyacı olması durumunda sınırlı miktarda (40-50 litre) yakıt veriliyor. Burada tamamen Türk nakliyecisine uygulanan bir negatif ayrımcılık söz konusu.” 

ÖYKÜ İMSET

 
DHL Express Türkiye’ye Innovation By All Ödülü
 
Schmitz Cargobull Announces "Service Partner Of The Year" Winners
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Güvenliğin, Verimliliğin ve Sürüş Konforunun Geleceği Yeni Nesil Daf XD Pazarda!
Yeni Nesil DAF XD serisi kalite, güvenlik, verimlilik ve sürücü konforunda ...
BREXIT’in Laneti
İngiltere’de bir yıl içinde üç Başbakan değişti. Önce Boris Johnson yarattığı ...
Savaş Neden Bitmez?
Öncelikle Bartın’daki grizu patlaması nedeni ile yaşamını kaybeden maden ...
 
Faşizmin Ayak Sesleri
İtalyan seçimleri Avrupa’daki aşırı sağın yükselişte olduğunun açık kanıtı ...
OKT Trailer Genel Müdürü Hakan Maraş, 'OKT Trailer’de İnovasyonun ve Gelişimin Yansımaları Önümüzdeki Dönemde de Devam Edecek'
Almanya Hannover’de gerçekleştirilen ticari araç fuarı IAA Transportation ...
AYK Lojistik Firma Yetkilisi Samed Aydoğan, Sene Sonuna Kadar Filomuzu 200 Adede Tamamlayacağız!
Yaklaşık 15 yıl önce, yapı kimyasalları üreten şirketlerinde kendi malzemelerini ...
 
Ben Demiştim!
Demeyi sevmem! Ama işte durum ortada! Yok demiryollarını geliştiriyoruz, ...
Şahinkoç, "Lojistik Sektörüne Temkinli ve Emin Adımlarla Barlas Damgası Vuruluyor"
Kamyonum Dergisi olarak Kayseri merkezli Barlas Trans’ın Ankara şubesine ...
Und İcra Kurulu Başkanı Alper Özel; "Amacımız İtalya Geçiş Belgelerini 50-60 Bine Çıkarmak, KUKK Yapmak"
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel bu sayımızda Kamyonum Dergisi Genel ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler lkwfahrerdikkattrucksrcşoförtreylerKamyon