Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, FSM'den günde 110-120 bin araç geçiş yapıyor. Bu araçların yüzde 75'inde OGS ve KGS bulunuyor, yüzde 25'i ise nakit ödemeyi tercih ediyor.
Nakit ödemeyle geçiş yapılan araçlar içindeki ağır vasıta sayısı önemli bir yer tutuyor. Nakit geçişlerdeki gişe operasyon süresinin uzunluğu ve ağır vasıtaların büyüklükleri, gişe alanında uzun kuyruklara neden oluyor.
En yoğun ağır vasıta trafiğinin yaşandığı saatlerdeki kuyruklar bazen gişe sahasının da dışına taşarak, ana yolun tıkanmasına neden olabiliyor.
Ağır vasıtaların gişe alanlarında oluşturduğu bu türden yoğunlukların giderilmesi, nakit gişelerinde çalışan eleman sayısındaki yetersizlikler ve gişeci-para ilişkilerinin tamamen devreden çıkarılması amacıyla bu köprüde de nakit yerine KGS uygulamasına gidiliyor.
Nakit ödemeyle geçiş yapan araç miktarının en aza indirilmesi ve daha sonra da bütün nakit geçişlerin kaldırılması amacıyla başlatılan uygulamada, Karayolları Genel Müdürlüğü, 26 Nisan 2008 tarihinden itibaren FSM'deki tüm nakit gişelerini kaldırarak, kartlı geçiş sistemine dönüştürecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |