Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Haziran 2017 Cuma - 11:54

Oto Klimacılarda "Sıcak" Mesaisi

Son günlerde hava sıcaklıklarının artması nedeniyle klimalara daha fazla ihtiyaç duyulması, bu cihazların tamir ve bakımını yapan servislerde yoğunluk yaşanmasına yol açtı.

Oto Klimacılarda  Sıcak  Mesaisi

Hava sıcaklıklarında son günlerde görülen yükseliş araç klimalarına duyulan ihtiyacı artırırken, bu cihazların tamir ve bakımını yapan servislerde de yoğunluğa neden oldu.

Bursa Küçük Sanayi Sitesinde faaliyet gösteren bir oto elektrik bakım servisinin işletme müdürü Bülent Kozoğlu, son günlerde havaların ısınmasıyla bakıma veya tamire gelen sürücü sayısında artış olduğunu söyledi.

Kozoğlu, 15 kişiyle günde 12 saat çalıştıklarını belirterek, "Şu anda çöl sıcakları olduğu için talep çok fazla. Randevu usulü çalışıyoruz. Bayram öncesi de çok yoğundu. Bayram sonrasında sıcakların artmasıyla talepler iyice arttı. Yetiştiremiyoruz, 20-25 gün sonrasına randevu veriyoruz." dedi.

Araçların klima bakımlarının en az 2 yılda bir yaptırılması gerektiğine işaret eden Kozoğlu, şöyle devam etti:

"Her yıl bakım yapılırsa daha iyi olur. Çünkü kışları klima çok kullanılmadığı, yani devir daim olmadığı için içindeki gaz havaya dönüşüyor. Havaya dönüştüğü zaman içinde gaz gözüküyor ama randıman alınamıyor. Soğukluk kalitesi gidiyor. Son günlerde randevu talepleri çok fazla. Klimaları az soğutan ya da hiç soğutmayan araç sürücüleri servislere akın edince fazla yoğunluk oluştu."

"Merdiven altı" tamircilere dikkat

Sürücülerin araçlarının bakımlarını güvenilir ve gerekli belgelere sahip yerlerde yaptırmalarının önemine dikkati çeken Kozoğlu, "Bazı merdiven altı diye tabir edilen yerler 40-50 liraya aracın gaz dolumunu yapıyor ancak sürücüler daha sonra randıman alamıyor. Birçok sürücü buraya gelip 'Biz gaz bastırdık ama çalışmıyor' diyerek cihazın yapılmasını istiyor." dedi.

Bir aracın klima gazının ortalama 100 liraya doldurulduğunu anlatan Kozoğlu, "Gazın eksikliğine göre 50-80 lira bir masraf tutuyor ancak kaçak çıktığı zaman maliyet artıyor. Petek değişebiliyor, klima borusunda kaçak varsa o değişiyor. Kompresör arızalanmış olabiliyor. Kompresör bozulduğu zaman sistem komple değişiyor. O zaman da masraf 2 bin, 2 bin 500 liraya kadar çıkabiliyor." ifadesini kullandı.

Aracını servise getiren Şevket Işık, hava sıcaklıklarının daha da artması beklendiği için klima bakımını yaptırmak üzere servise geldiğini söyledi. Işık, "İnşallah serin serin bineceğim arabama. Başka bir yere götürmüştüm, randıman alamadım. Daha sonra buraya getirdim." diye konuştu.

Emrah Kuyumcu da "Sıcaklar arttı, daha da artacakmış. Sürücüler bakımlarını ihmal etmesinler. Sadece bakım da değil. Herhangi bir yere gidip klimalarının gaz ölçümünü de yaptırabilirler. Gazı eksilmişse dolum yaptırıp verimi artırabilirler." dedi.

"Ara sıra klimayı kapatmakta fayda var"

Bursa Oto Tamircileri Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Kadir Kargılı da havaların ısınması sonrası klimalara daha çok ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

İnsanlar gibi araçların da daralma anları olduğunu belirten Kargılı, "Devamlı klimayı çalıştırmak araca ve motoruna zarar verir. Onun için zaman zaman klimayı kapatmakta fayda var. Çünkü dışarısı sıcak, klima da çalışınca araç hava alamadığından klima ve motor zarar görür. Şehirlerarası yolculukta klimayı çok rahat kullanabilirsiniz. Yaz başlarında klimanın gazının ölçtürülmesi lazım. Klimanın eksik gazla çalıştırılması da araca zarar verir. Soğutmaz, sıcak hava verir." diye konuştu.

Kargılı, bugünlerde klima bakım ve onarımı yapan servislerde yoğunluk yaşandığını dile getirerek, hava sıcaklıklarının bunda etkili olduğunu, bilinen yerlerde ve klimadan anlayan ustalara gaz dolumunun yaptırılması gerektiğini vurguladı.

Kışın klimaları haftada 1 dakika çalıştırın

Afyon Kocatepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Bayrakçeken de klima kullanımında görülen en yaygın hatanın bu cihazların kışın çalıştırılmaması olduğunu ifade etti. Bayrakçeken, şöyle konuştu:

"Araç klimaları kışın haftada yarım ya da 1 dakika çalıştırılıp gazın devri daim yapması sağlanmalıdır. Yaza girerken özellikle sıcak iklimli bölgelerde klima gazlarının kontrol edilmesi gerekir. Bakımına dikkat edeceğiz, verimli çalışmasını sağlayacağız. Araca binildiğinde klimanın hemen çalıştırılması yerine önce camları açıp içerideki havayı değiştirmek daha sonra klimayı açmak doğrudur. Klimayla birlikte aracı kullanmak taşıtına, hacmine, motoruna göre değişmekle beraber yüzde 30 kadar motor performansını düşürür."

Klima bakımının mümkün olduğunca servislerde yapılması gerektiğini belirten Bayrakçeken, "Merdiven altı diye tabir edilen yerlerde doldurulan gazlar hem düzgün çalıştırma sağlamayacak hem de gaz kaçağı gibi sorunlar çıkarabilecektir. Düzgün olmayan bir gaz hem motorun gücüne etki edecek hem de uzun vadede daha masraflı olacak. Bunun için tavsiyemiz servis veya yetkili kişiler tarafından bunun yapılmasıdır." dedi.

AA

 
Otoyollarda Hız Limiti Uygulaması Başladı
 
Kabotaj Bayramı’nın Merkezi Bu Yıl Kars Olacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bridgestone'dan Hakan Bayman'a Çin'de Büyük Görev
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Japon Bridgestone, 15 Temmuz’dan itibaren ...
PSA Grubu’nun Turbo PureTech Motoruna Yılın Ödülü
PSA Grubu’nun 1,2 litrelik 3 silindirli Turbo PureTech benzinli motoru ...
Fiesta Rally Cup'ta Heyecan Troia Rallisi ile Devam Ediyor
Türkiye'nin tek ralli kupası “Fiesta Rally Cup”, Ege Rallisi’nin ardından ...
 
Barış Onatça: İkinci El Güven İster
ÖTV artırımlarının sıfır araçların fiyatını yükseltmesiyle birlikte Ramazan ...
Sürücülerin Park Çilesi Son Buluyor!
Dünyanın en büyük uluslararası lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden ...
Toyota, Hibrit Test Sürüşü Deneyimine Yeni Bir Boyut Getirdi
Toyota, en geniş hibrit ürün gamı ile tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de ...
 
Borusan Lojistik’e Eko Liman Sertifikası
Borusan Limanı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan “Yeşil ...
Türkiye, Trafikteyken Sosyal Medyada En Çok Gezinen Avrupa Ülkesi
Aviva’nın, Türkiye de dahil toplam 13 ülkede gerçekleştirdiği “Direksiyon ...
Schaeffler, LuK GearBOX Şanzıman Onarımı Portföyünü Genişletiyor
Schaeffler, Ağustos ayından itibaren LuK GearBOX kullanılan binek ve hafif ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerKamyonfahrertrucksondakikalkwtürkiyebus haberler