Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2016 yılı ilk altı ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1,45 artarak 438 bin 817 adet olarak gerçekleşti. 2015 yılı altı aylık dönemde 432.550 adet toplam pazar gerçekleşmişti.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), 2016 yılı Haziran ayı 'Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı Verileri'ni açıkladı. Buna göre; otomobil satışları, 2016 yılı ilk altı ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,24 artarak 338 bin 482 adete yükseldi. 2015 yılı aynı dönemde 327 bin 846 adet satış gerçekleşmişti. Hafif ticari araç pazarı, 2016 yılı ilk altı ayında geçen yıla göre yüzde 4,17 oranında azalarak 100 bin 335 adete geriledi. Geçen yıl aynı dönemde 104 bin 704 adet satış gerçekleşmişti.
Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı yüzde 6 Büyüdü
2016 yılı Haziran ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 91bin 540 adet oldu. 86 bin 158 adet olan 2015 yılı Haziran ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 6,25 oranında arttı. 2016 yılı Haziran ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,94 arttı ve 71 bin 111 adet oldu. Geçen sene 67.766 adet satış gerçekleşmişti. 2016 yılı Haziran ayında hafif ticari araç pazarı 2015 yılının Haziran ayına göre yüzde 11,08 arttı ve 20 bin 429 adet olarak gerçekleşti. Geçen sene 18 bin 392 adet satışa ulaşılmıştı.
2016 yılı Haziran sonu itibari ile 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 3,82 artış görüldü. Aynı dönemde 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 5,27 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 26,23 azalış görüldü. 2016 yılı ilk altı ayında 19 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti.
2016 yılı Haziran sonunda otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 46,57 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 157.631 adet ile sahip oldu.
2016 yılı Haziran sonunda dizel otomobil satışlarının payı yüzde 63,44’e ve otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 57,31’e yükseldi.
2016 yılı Haziran sonu otomobil pazarı segmentinin yüzde 81,69’unu yine vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 50,11 pay alan C (169.625 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (yüzde 48,85 pay, 165.364 adet) oldu.
2016 yılı Haziran sonu Hafif Ticari Araç Pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 70,76 pay ile Van (70 bin 998 adet), ardından yüzde 11,98 pay ile Kamyonet (12 bin 25 adet), yüzde 9,46 pay ile Minibüs (9 bin 494 adet) ve yüzde 7,79 pay ile Pick-up (7 bin 818 adet) yer aldı.
Açıklamada "2016 Yılı ikinci yarısında; ?ABD Merkez Bankası’nın (FED) ekonomideki gelişmelere göre izleyeceği para politikası, Brexit sonrası AB’deki siyasi ve ekonomik gelişmeler, AB ekonomisindeki gelişmelere paralel olarak Avrupa Merkez Bankası’nın (ECB) uygulayacağı para politikası, ?Çin ekonomisindeki gelişmeler ve gelişmekte olan ülkelere etkisi, Türkiye’de Enflasyon ve Cari işlemler açığındaki gelişim, Jeopolitik gelişmeler, Yapısal reformlara ait atılacak adımlar, Ekonomik aktivitenin gelişimi ve büyüme hızı, etkili olacaktır. 2016 yılı otomotiv sektörü toplam pazarının 950 bin - 1 milyon adet aralığında olması tahmin edilmektedir." ifadelerine yer verildi.