Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
1 Temmuz 2016 Cuma - 12:48

Yapının Durumunu 390’a Yakın Sensör İzliyor

İnşaatı 42 ay süren Türkiye’nin yeni köprüsü Osman Gazi açıldı. Köprü, her gün 40.000 aracı taşıyabilecek kapasiteye sahip.

Yapının Durumunu 390’a Yakın Sensör İzliyor

İnşaatı 42 ay süren Türkiye’nin yeni köprüsü Osman Gazi açıldı. Köprü, her gün 40.000 aracı taşıyabilecek kapasiteye sahip. Japon inşaat firması IHI adına köprünün elektromekanik müteahhitliğini üstlenen Siemens, tüm köprü yapısının, trafik kontrol bileşenleri ve sistemlerinin geliştirilmesi, montajı ve devreye alınmasından sorumlu. Ayrı bakım hatlarına sahip altı şeritli köprü, İstanbul ve İzmir’i birbirine bağlayacak otoyol projesinin bir parçası.
 
Tamamen çelikten inşa edilen ve ana açıklığı 1550 metre olan köprü, İstanbul’un güneyinde, yani deprem olasılığı olan bir bölgede, Marmara Denizi üzerinde 64 metre yükseklikte asılı duruyor. Bu nedenle sarsıntıyı, hareketi ve yükü sürekli ölçerek normalin dışındaki tüm olayları köprü operatörüne bildiren özel bir teknolojiyle donatılmış yapıya sahip.
 
Siemens köprüyü, durumu sürekli izleyen ve aşırı sarsıntıda alarm veren 390’a yakın sensörle donattı. Sensörler ana açıklığa giden yol kesitlerindeki stres yükünü ve dikey ve yanal gerilimi devamlı olarak ölçüyor. Köprüde bulunan özel GPS sensörleri, köprü kazıklarındaki tüm salınımı milimetrik olarak kaydediyor, bunun yanında rüzgar ve sıcaklık ölçümü birimleri de sunuluyor.
 
Köprüdeki değişimler ve potansiyel hasarlar da anında sensörler tarafından tespit ediliyor, örneğin çelik yapıdaki korozyon sürekli kontrol ediliyor. Köprünün iç odalarında, kulelerinde, tabliyelerinde ayrıca kılıflı askı kablolarında bulunan özel bir sistem, çeliği paslanmaktan korumak için havadaki nemi kontrol ediyor ve yüzde 40’ın altında kalmasını sağlayacak şekilde düzenliyor.
 
Köprü ile İstanbul ve İzmir arasındaki 409 kilometre uzunluğundaki otoyol inşaatı Türkiye’nin şimdiye kadarki en büyük çevreyolu projesinin bir parçası konumunda bulunuyor. Gebze ve İzmir arasındaki yeni otoyol, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından görevlendirilen “Otoyol YATIRIM ve İŞLETME A.Ş” (Nurol-Özaltin-Maykol-Astaldi-Yüksel-Göcay), tarafından 22 yıllık bir süre için Yap-İşlet-Devret sözleşmesi şartlarına uygun olarak yönetilecek. Yeni altı şeritli köprü bağlantısı iki şehir arasındaki yolculuk süresini sekiz saatten üç saate düşürecek.

 
Total Ve Halkbank’tan Kazandıran Parafpara Kampanyası
 
Kenan Sofuoğlu, Osmangazi Köprüsü'nde Hız Rekoru Denedi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Total Ve Halkbank’tan Kazandıran Parafpara Kampanyası
1 Temmuz – 15 Ağustos tarihleri arasında Paraf üyesi TOTAL istasyonlarından ...
Yatırımcılara Euromaster’dan Fırsat
17 ülkede 2 bin 400’den fazla franchise noktasıyla Avrupa’nın yaygın dağıtım ...
Bayramda Trafik Çilesinden Yandex.Navigasyon ile Kurtulun
Gerçek zamanlı trafik ve yol durumu bilgisi ile sürücülerin varmak istedikleri ...
 
İsviçre İlk Kez “Eurasia Rail”E Bu Yıl Milli Katılım Gösterecek!
Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı ...
Karsan, “Türkiye’nin En Değerli Markaları” Araştırmasında Basamak Atladı
Karsan, Brand Finance’in gerçekleştirdiği “TURKEY100-Türkiye’nin En Değerli ...
Scanıa’dan En Hafif Adr’li Kam
Scania’nın tehlikeli madde taşımacılığı standartlarına uygun üretilen ...
 
Yurtiçi Kargo Ramazan Kolilerini Lösemili Çocuklar İçin Taşıyor
2005 yılından bu yana LÖSEV (Lösemili Çocuklar Vakfı)’nın yardım paketlerini ...
GEFCO Grup Rus İhracat Merkezi İle Anlaşma İmzaladı
Lojistik devi GEFCO Grup, Rus İhracat Merkezi (Russian Export Center) ...
Renault Yeni Pick-Up Modelini Gün Yüzüne Çıkarıyor
Renault, pick-up segmentine taptaze bir soluk getiren ve enerjik ön tasarımıyla ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatbusfahrer haberler lkwşoförkamyoncutreylersondakika