Edinilen bilgiye göre; otoyol ve köprülerin işletilmesiyle ilgili tarifelerin belirlenmesi çalışmalarına başlandığı belirlendi. Çalışmalar tamamlandığında işletim süresince uygulanacak tarifeler ve bu tarifelerin her yıl neye göre değişeceğinin belirleneceği açıklandı. Açıklamaya göre; bu tarifeler, işletici grup ile imzalanacak sözleşmede yer alacak.
Dünya uygulamalarında tarifelerin belirlenmesinde ‘Sadece enflasyonun baz alınabildiğini ya da enflasyonun belli bir katsayı ile çarpıldığını’ ifade eden yetkililer, bu konuda da modellerin incelenmeye devam edildiğini belirttiler.
Türkiye'de köprü ve otoyollarda uygulanan tarifelerin dünya uygulamalarına göre, düşük olduğu ifade edilirken, şu andaki uygulamada köprü ve otoyollarda uygulanan tarifeler Ulaştırma Bakanlığı’nın yetkisinde olduğu biliniyor. Yetkililer, köprü ve otoyollardan tek geçiş kartı üzerinde de çalışmaların sürdüğü kaydettiler.
Otoyol ve köprülerin satışıyla ilgili olarak, beş yabancı şirketin ilgilendiği ve bu şirketlerin Avustralya'dan Macquarie Infrastructure, İspanyol Abertis, Portekizli Brisa, Japon Itochu Corp ve İtalyan Atlantia şirketleri olduğu açıklanmıştı. Özelleştirme kapsamında, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri, Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın Otoyolları satılacağı da belirtildi.
Özelleştirmeden elde edilen gelirin nasıl kullanılacağına siyasi irade karar verecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, sağlanan gelirin yeni yolların yapımında kullanılacağını açıklamıştı. AA
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |