İzmit’te ürettiği F1 PZero lastikleriyle Formula 1’e 2011-2013 yılları arasında resmi lastik tedarikçisi olarak destek verecek olan Pirelli, başarıyla geride bıraktığı ilk 4 yarışın ardından sezonun 5. yarışı olan İspanya Grand Prix’i için hazırlıklarını tamamladı. Pirelli, daha önce İstanbul’da test ettiği yeni sert lastiğini ilk kez İspanya Grand Prix’sinde görücüye çıkartacak.
İspanya Grand Prix’si Barselona yakınlarında bulunan Katalunya pistinde gerçekleştiriliyor. Formula 1’in İstanbul Park’tan sonraki en heyecan verici pistlerinden biri olan Katalunya pisti keskin virajları ve yüksek hızlara çıkılan düzlükleriyle dikkat çekiyor. Var olan 16 virajın büyük bölümünün sağ yönünde olması göz önüne alındığında 4.655 metre uzunluğa sahip olan Katalunya pisti özellikle sol ön lastik üzerinde ciddi bir baskı uyguluyor. 1991 yılından bu yana İspanya GP’sine ev sahipliği yapan Katalunya pisti, en çok pitstopu 59 pistop ile 1995 yılında görmüştü. Pirelli motorsporları ekipleri ve Formula 1 takımları sezon öncesinde gerçekleştirilen özel ve resmi testler sayesinde ciddi bir veri tabanına sahipler. Ancak testlerin gerçekleştirildiği Mart ayı öncesindeki dönemde hava şartları ve test yüzeyi çok daha soğuktu. Oysa 20-22 Mayıs hafta sonunda gerçekleştirilecek İspanya GP’sinde hava ve pist yüzeyinin çok daha sıcak olması bekleniyor.
İspanya Grand Prix’sini ayrıcalıklı kılan bir başka özellik ise Pirelli’nin daha önce İstanbul Park’ta test ettiği yeni sert lastiğini ilk kez İspanya’da görücüye çıkartacak olması. Gümüş renkli yeni PZero daha dayanıklı yapısıyla dikkat çekmekle kalmıyor, aynı zamanda yumuşak ve sert lastik arasında çok daha dengeli bir yapı ortaya koyuyor. Böylece takımlar çok daha agresif bir strateji izleme şansı yakalıyor. Bugüne kadar tüm yarışlarda kullanıma sunulan sarı renkli yumuşak lastiklerin yanı sıra İspanya GP’sinde takımlara yeni gümüş renkli sert lastik de sunulacak.
Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembrey “Sezon öncesinde de ifade etiğimiz gibi sezon süresince PZero’nun yeni versiyonlarını geliştirip takımların kullanımına sunacağız. İspanya GP’si bu noktada bir ilk olacak. Daha birçok defalar test ettiğimiz yeni sert lastik daha önceki sert lastikle karşılaştırıldığında devrim niteliğinde bir yenilik ortaya koymuyor. Ancak daha dayanıklı yapısı gereği takımlara daha agresif veya yaratıcı stratejiler izleme imkanı tanıyor. Yapmış olduğumuz hesaplamalara göre takımlar 3 pitstop stratejisiyle yarışacaktır. İstanbul Park’a oranla pit alanına giriş-çıkış noktasının daha uzun olduğu da göz önüne alındığında strateji çok daha fazla önem kazanıyor” diyerek yeni lastik stratejiye olan etkisinin altını çiziyor.