Ağırlıklı olarak otomotiv sektörüne yönelik araştırmalarıyla bilinen J.D. Power and Associates araştırma şirketi tarafından Ekim-Aralık 2011 tarihleri arasında gerçekleştirilen ve 2010-2011 yılları arasında yeni otomobil satın alan 27.000 kişiyi kapsayan araştırmanın sonuçlarına göre lastik sektörüne yönelik tüketici memnuniyeti araştırmasında Pirelli “yüksek performans segmenti”nin lideri oldu.
Kaliforniya’nın Westlake Village şehrinde bulunan ve 750’nin üzerinde profesyonel araştırmacıyla hizmet veren J.D. Power and Associates’in 2012 yılının Mart ayında yayınladığı lastik sektöründeki müşteri memnuniyetine yönelik yapmış olduğu araştırmanın raporu; lüks segment, binek otomobil segmenti, yüksek performans segmenti ve ağır vasıta segmenti olmak üzere dört ana kategoriyi kapsıyor.
J.D. Power and Associates yapmış olduğu araştırmayla tüketicinin orijinal ekipman olarak araca takılan lastikten duyduğu memnuniyetin marka sadakatine olan etkisi ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre aracın orijinal ekipmanı olarak kullanılan lastik markasından memnun olan tüketici, lastikleri değiştirirken yine aynı markayı tercih ediyor. Söz konusu tüketim alışkanlığı ise beraberinde marka sadakatini getiriyor. Marka sadakati, aynı ürünün ikinci kez tüketilmesi durumunda tüketicide algı yaratmayı sağlıyor.