FORMULA 1 İLE BİRLİKTE MARKA DEĞERİ %26 ARTIŞLA 2,27 MİLYAR EURO’YA ULAŞAN PIREELLI’NİN PREMIUM SEGMENT SATIŞLARI İLK 9 AYDA %30 ARTTI.
Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olmasıyla marka değeri 2010 yılına oranla %26’lık bir artışla 2,27 milyar Euro olan Pirelli, 2011 yılının ilk 9 ayında Premium segment satışlarını %30 oranında arttırdı. Bu sonuçları ise tüm yıl boyunca premium segmente odaklanarak ve farklı coğrafi alanlardaki karlılığını dengeleyerek elde etti. Formula 1’den elde ettiği başarılarla Avrupa’daki premium segment pazar payını %14 seviyelerine çıkartan Pirelli böylece en yüksek pazar payını elde etmiş oldu ve cirosunu %30 artırdı.
Pirelli, 2015 yılına kadar sadece yüksek performans otomobil segmentine yönelik 18 farklı ürün geliştirecek. Geliştirilen bu ürünler Pirelli’nin lastik satışlarının %57’sini oluşturacak. Bunun sonucunda 2015 yılında Pirelli’nin Avrupa’daki satışlarının %80’nini premium lastiklerden oluşması öngörülüyor. Pirelli, Formula 1’den elde ettiği bilgi birikimi ve deneyimi üreteceği yeni lastiklere aktararak pazarın global lideri olmayı hedefliyor. Yeni yapılacak yatırımlar ve Ar-Ge çalışmalarıyla bu hedeflerini destekleyecek olan Pirelli, yüksek performans lastiklerinin %64’ünü yeni yatırım yapacağı fabrikalarda üretecek.
2012-2015 yılları arasında hızla gelişen ekonomilerin global ekonomiye katkısının %70’lere çıkacağını açıklayan Pirelli Başkan ve CEO’su Marco Tronchetti Provera; “İçinde bulunduğumuz global sıkıntılar 2012’de bir yavaşlamaya neden olacak ama bu bir kriz seviyesinde olmayacak” şeklinde konuştu. Lastik sektörünün otomotiv sektörüne göre daha karlı ve daha az konjonktürel olduğunu sözlerine ekleyen Provera, lastik sektöründeki satışların yenileme pazarından etkilendiğini ve bunun otomotiv sektöründeki satışlardaki yavaşlamaya göre daha esnek olduğunu dile getirdi. Provera’ya göre kriz döneminde araç alımlarını azaltan tüketici lastik alımını ertelemiyor. Ayrıca, Pirelli satışlarının %74’ünün daha güçlü olan yenileme pazarından geldiğini sözlerine ekleyen Provera, premium segmentin tüm pazarlardan daha hızla büyüdüğüne dikkat çekti.
Premium segment lastik üretimine odaklanan Pirelli; fiyat/performans dengesi, kullanım ömrü ve daha çevreci ürünlerle, 2015 yılı için de ciro ve karlılıkta önemli bir artış öngörüyor. 2015 yılı için karlılığını (VFÖK) %16’nın üzerine çıkartmayı hedefleyen Pirelli, bu gelişimle sadece sektörün en iyi değerlerinden birini ortaya koymakla kalmayacak aynı zamanda 2010 yılında %8,4 olan karlılığını neredeyse ikiye katlamış olacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |