Modernleşen ön yüz
Müşterilerin beğenisini kazanan Mégane ailesi, tasarımı küçük dokunuşlarla yenilenerek daha modern bir görünüşe kavuştu. Ön yüz bundan böyle, yeni bir ışıklı imza oluşturan LED’li gündüz farını içeriyor. Parlak siyah renkli tampon krom dokunuşlarla bezendi. Jantları tamamen yenilendi. Bu unsurların hepsi Renault’un başlıca önceliklerinden biri olan kalite hissine verilen önemi ortaya koyuyor.İç mekân, çift tonlu deri/alkantara paket dahil üç farklı ambiyansta sunulan yeni döşemelerle zenginleşti. Bose versiyonu başlı başına bir donanım paketi haline geldi. Öte yandan, GT ve GT-Line versiyonları da diğerlerinden ayırt ediliyor: Bumerang şeklindeki özel LED ışıklar, kırmızı dikişli döşeme, parmak dayama kabartılı spor direksiyon simidi, Renault Sport imzalı kapı eşikleri ve torpido paneli çıtaları ile GT ve GT-Line versiyonları Renault Sport ailesine ait olduklarını gururla sergiliyor. Yenilenen Mégane’a mavi ve sedef beyaz olmak üzere iki yeni renk ekleniyor.
Yeni Mégane sürüş keyfi ile ekonomiyi birleştiren Energy tip üç yeni motor seçeneğinin kullanıldığı ilk model oldu. Renault’un F1’deki deneyimine dayanan yeni nesil “downsizing” uygulamasını esas alan araçlar bu gam düzeyinde görülmemiş bir teknolojik içerik barındırıyorlar ve hepsinde yavaşlama/fren fazında enerji geri kazanımlı Stop&Start sistemi bulunuyor. Özenli bir akustik geliştirmeye konu olan Energy motor seçenekleri hafif ve tok bir sese sahipler. Ses emisyonları yerini aldıkları motorlara kıyasla yarı yarıya azaltıldı.
Günlük yaşamda güvenliği artırmak, sürüşü kolaylaştırmak ve kabin konforunu maksimuma çıkarmak Renault için her zamankinden daha fazla öncelikli durumda.
Renault, Scénic ve Grand Scénic’te olduğu gibi, Yeni Mégane’da da otomatik kısa / uzun far geçişleri ve şeritten çıkış uyarısını içeren Visio System®’i benimsedi. İç dikiz aynasının arkasında ön cam üzerine sabitlenen bir kameradan oluşan bu sistem gece görüş alanını genişletiyor ve ilk kez bu modelde sunulan çift işlevselliği sayesinde sürücünün dikkatli ve uyanık kalmasını sağlıyor. Ayrıca yeni tip yokuşta kalkış yardım sistemi ile konfor da bir kenara bırakılmıyor. « Otoyol modu » sinyali ise sürüş konforunu artırıyor: Sinyal kolu üzerine hafif bir dokunuş şerit değişimini haber vermek için üç sinyallik bir dizini başlatıyor. Park yardım sistemi ise geri görüş kamerası ile zenginleştirildi. Diğer yandan, çift bölgeli otomatik klimada artık iç mekânın hava kalitesini kontrol eden ve kabin havalandırmasını otomatik olarak başlatan bir kirli hava sensörü bulunuyor.
Renault tarafından 2003 yılında başlatılan sürekli geliştirme yaklaşımı kapsamında, Mégane III’te ilk bir yıl içindeki arıza oranı öncüsüne kıyasla % 40 azaltıldı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |