Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
16 Temmuz 2019 Salı - 12:07

Renault Grubu, Daralan Küresel Pazarda Yılın İlk Yarısında Pazar Payını Korudu

Renault Grubu yüzde 7,1 daralan küresel pazarda, yüzde 6,7 düşüş ile direnç göstermeyi başardı ve 1 milyon 938 bin 579 araç satışı ile yüzde 4,4’lük pazar payını korudu.Grup, yılın ikinci yarısında, Avrupa’da Yeni Clio ve Yeni ZOE, Rusya’da Arkana, Hindistan’da Triber ve Çin’de yeni elektrikli model Renault K-ZE’nin lansmanlarıyla ürün atağını sürdürüyor.

Renault Grubu, Daralan Küresel Pazarda Yılın İlk Yarısında Pazar Payını Korudu

Renault Grubu Satış ve Bölge Direktörü ve Yönetim Kurulu üyesi Olivier Murguet: “Yılın ilk yarısında yeni ürünü olmayan Renault Grubu, düşen pazarda satışlarında yüzde 6,7 azalma ile pazar payını korudu.Yılın ikinci yarısında, Avrupa’da Yeni Clio ve Yeni ZOE, Rusya’da Arkana, Hindistan’da Triber ve Çin’de Renault K-ZE modellerinin başarılı lansmanlarına odaklanacağız” dedi.

Renault Grubu, yılın ilk yarısında yüzde 7,1 daralan pazarda, yüzde 6,7 düşüş ile 1 milyon 938 bin 579 adet araç satışı gerçekleştirdi.

Avrupa’da satışlar yüzde 2,5 daralan pazarda sabit kalırken, Avrupa dışındaki bölgelerde, Grup satışları düşüş gösteren küresel trendi izledi.

Renault markası, elektrikli araçlar segmentinde satış adedini dünya çapında yüzde 42,9 artırdı (30 bin 600’den fazla). Avrupa’da ZOE satışları yüzde 44,4 artarken, (25 bin 041 araç), Kangoo Z.E. satışları yüzde 30,7 artış gösterdi (4 bin 653 araç). Grup, yılın ikinci yarısında Çin’de, Renault K-ZE modelin lansmanını gerçekleştirecek ve ülkenin 5’inci en büyük elektrikli araç üreticisi JMEV için yatırım yaparak elektrikli araç stratejisine hız vermiş olacak.

Avrupa’da, yüzde 2,5 daralan pazarda satışlar sabit kaldı. Grup’un B segmenti modellerinin (Clio, Captur, Sandero) yanı sıra Yeni Duster da başarısını teyit etti. Clio, Avrupa’nın en çok satan ikinci modeli olurken Captur kendi sınıfının en çok satan crossover modeli oldu. Yüzde 3,7 büyüyen Avrupa hafif ticari araç pazarına, yüzde 7,5 artış gösteren satış adetleri katkı sağladı.

Dacia markası Avrupa’da 311 bin 024 satış adedi ile (yüzde 10,6 artış) yeni bir satış rekoru kırdı ve yüzde 3,3 gibi rekor bir pazar payı (0,4 puan artış) elde etti. Bu artış, Yeni Duster ve Sandero sayesinde gerçekleşti.

Avrupa dışında, Grup özellikle Türkiye (yüzde 44,8) ve Arjantin’deki (yüzde 50,2)

pazarın daralmasının ve İran’da satışların Ağustos 2018’den bu yana durmasının (Renault Grubu 2018’in ilk yarısında 77 bin 698 satış adedi gerçekleştirdi) etkisini yaşadı.

Renault Grubu, satış hacmi bakımından en büyük ikinci ülkesi olan Rusya’da, satışlarını 0,45 puan artırarak yüzde 28,8 pazar payı ile lider. Yüzde 2,4 daralan pazarda, satışlar yüzde 0,9 düşüş gösterdi.

LADA ürün gamındaki başarılı yenilenme sayesinde 174 bin 186 satış adedi ve yüzde 21’lik pazar payı (1,0 puan artış) ile satışlarında yüzde 2,5 artış kaydetti. LADA Granta ve LADA Vesta Rusya’da en çok satılan 2 model oldu.

Yılın ikinci yarısında Arkana modelinin lansmanı öncesi Renault markası, yüzde 9,1 düşüş ile 64 bin 431 satış adedi gerçekleştirdi.

Brezilya’da Grup, yüzde 10,5 büyüyen pazar ortalamasının üzerinde bir performans gerçekleştirdi. 40 bin 500’den fazla adet ile yüzde 36,5 artış göstererek en çok satan 5’inci araç olan (2018’in ilk yarısında 9’uncu sıradaydı) Kwid modelin başarısı sayesinde, bu pazarda satışlar yüzde 20,2 artışla 112 bin 821 adede ulaştı ve yüzde 9,1 pazar payı elde etti (0,7 puan artış).

Afrika’da Grup, özellikle Fas, Güney Afrika ve Mısır’daki başarılı performans sayesinde yaklaşık 110 bin satış adedi ve yüzde 19,3 pazar payı ile liderliğini pekiştirdi.

Fas’taki pazar payı yüzde 43,3 ile tarihi bir seviyeye ulaştı. Dacia, Logan ve Dokker’in başarısı sayesinde liderliğini korudu. Renault markası Fas’ın en çok satan modeli Clio ile ikinci sırada yer aldı.

Güney Afrika’da, Renault marka satışları yüzde 3,6 artış ile yaklaşık 11 bin 900’e ulaştı ve yüzde 4,9 pazar payı elde etti.

Yılın ikinci yarısında Triber modelin lansmanı öncesi Hindistan’da, Grup’un pazar payı ikinci çeyrekte yüzde 2,1 ile sabit kaldı.

Triber, 2022 itibariyle Hindistan pazarının yaklaşık yüzde 50’sini elde edecek bir segmente giriş yapmak üzere hazırlanıyor.

Yılın ikinci yarısında yeni elektrikli şehir otomobili Renault K-ZE modelin lansmanı öncesi yüzde 12,7 daralan Çin pazarında, Grup’un satışları yüzde 23,7 azaldı.

RENAULT GRUBU’NUN 2019 PAZAR ÖNGÖRÜSÜ

2019 yılında küresel otomotiv pazarının 2018’e kıyasla hafif bir düşüş göstermesi öngörülüyor.

Avrupa pazarının stabil olması (“Brexit” hariç), Rusya pazarının yüzde 2 ila 3 daralması, Brezilya pazarının ise yaklaşık yüzde 8 büyümesi bekleniyor.

Bölgelere göre Grup satışları (Binek Otomobil + Hafif Ticari)

 
       
 

Haziran'a kadar*

 

2019

2018

% değ

Fransa

379.454

389.216

%-2.5

Avrupa** (Fransa Hariç)

691.187

681.843

%1,4

Fransa + Avrupa Toplam

1.070.641

1.071.059

%-0.0

Afrika Orta Doğu Hindistan & Pasifik

219.829

303.996

-27.7

Avrasya

352.616

371.764

%-5,2

Amerika

205.741

214.145

%-3.9

Çin

89.752

117.711

%-23.8

Fransa hariç toplam + Avrupa

867.938

1.007.616

%-13.9

Dünya

1.938.579

2.078.675

%-6.7

       
       

* Satışlar

     

** Avrupa = Avrupa Birliği, İzlanda, Norveç ve İsviçre

     

Markalara göre satışlar

     
       
       
 

Ocak- Haziran

 

2019

2018

% değ

RENAULT

     

Binek

1.013.991

1.174.905

%-13.7

Hafif Ticari

215.667

214.653

%0.5

Binek + Hafif Ticari

1.229.658

1.389.558

%-11.5

DACIA

     

Binek

369.783

354.947

%4.2

Hafif Ticari

25.294

23.203

%9.0

Binek + Hafif Ticari

395.077

378.150

%4.5

LADA

     

Binek

193.415

179.750

%7.6

Hafif Ticari

5.747

6.734

%-14.7

Binek + Hafif Ticari

199.162

186.484

%6.8

ALPINE

     

Binek

2.848

636

%347.8

RENAULT SAMSUNG MOTORS

     

Binek

33.463

38.580

%-13.3

JINBEI&HUASONG

     

Binek

4.415

8.657

%-49.0

Hafif Ticari

73.956

76.610

%-3.5

Binek + Hafif Ticari

78.371

85.267

%-8.1

RENAULT GRUBU

     

Binek

1.617.915

1.757.475

%-7.9

Hafif Ticari

320.664

321.200

%-0.2

Binek + Hafif Ticari

1.938.579

2.078.675

%-6.7

Renault Grubu : 15 Pazar - İlk 6 ay (Twizy hariç)

#

Ülke

Satış Adet

% Pazar Payı

1

FRANSA

379.454

26.7

2

RUSYA

238.617

28.8

3

ALMANYA

128.834

6.4

4

İTALYA

126.541

10.8

5

BREZİLYA

112.821

9.1

6

İSPANYA + KANARYA ADALARI

104.544

12.9

7

ÇİN

89.714

0.8

8

İNGİLTERE

62.321

4.2

9

BELÇİKA + LÜKSEMBURG

50.703

13.0

10

CEZAYİR

39.585

52.5

11

POLONYA

37.155

11.9

12

ARJANTİN

36.897

15.4

13

HİNDİSTAN

36.798

2.0

14

ROMANYA

36.726

38.8

15

TÜRKİYE

36.709

18.8

 
Hankook and the DTM enter uncharted territory in Assen, Netherlands
 
Seger Kolombiya ve Peru Otomotiv İhracatçılarıyla Buluştu!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hazine ve Maliye Bakanlığı, Kayıt Dışı Ekonominin Azaltılması Amacıyla Çalıştay Gerçekleştirdi
Kayıt Dışı Ekonominin Azaltılması Kapsamında Denetim Kapasitesinin Güçlendirilmesi ...
Otomotivde Üretim İlk Altı Ayda Yüzde 13, İhracat Yüzde 8 Azaldı!
2019 yılı Ocak-Haziran döneminde toplam üretim bir önceki yılın aynı dönemine ...
İTÜ OTAM, Elektrikli ve Sürücüsüz Taşıtlara Yönelik Yetkinliğini Artırıyor!
Otomotiv sektörünün küresel pazarlardaki rekabet gücünü geliştirmek amacıyla ...
 
ÖTV ve KDV İndirimleri Uzatılmayacak!
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, ...
OSS Yönetim Kurulu’nda Yeni Görev Dağılımı!
Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği’nin 25 Haziran 2019 ...
Kadesan Group, TREDER Üyelerini Yeni Tesisinde Ağırladı
Türk treyler sektörünün tek temsilcisi Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER), ...
 
Sürdürülebilir Geleceğin Temelleri İnovasyon ve Teknoloji ile Atılıyor!
Türk otomotiv sektörünün öncü şirketi Ford Otosan, 2018 yılı Sürdürülebilirlik ...
Döviz Kurundaki Dalgalanmalar Lojistik Maliyetlerini Arttırıyor!
UTİKAD yönetim kurulu başkanı Emre Eldener yeni yazılarıyla artık Kamyonum'da
Ağır Ticari Araç Pazarı 6 Ayda Yüzde 58 Daraldı!
Ağır ticari araç satışlarındaki düşüş devam etti. Ocak-Haziran döneminde ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwkamyoncubustürkiye haberler treylernewssondakikaKamyon