Brisa’nın 2010 yılı verilerini değerlendiren Hakan Bayman, “2010 yılında bir yandan Türk otomotiv pazarının artan lastik talebini karşılarken bir yandan da ihracat pazarlarımızda büyümemizi sürdürdük. Yurtiçi ve dışında pazar performansımızla satışlarımızı dörtte bir oranında artırarak 980 milyon TL seviyesine çıkardık. 1 milyar TL’ye yaklaşan bu rakam Brisa’nın bu alanda bugüne dek elde ettiği en yüksek değerdir. Masraf bazımızı ve verimliliğimizi çok dikkatli bir şekilde yöneterek karlılığımızı da yüzde 45 oranında artırdık. Bu dönemde üretim adetlerimiz de yüzde 22 arttı. İhracat rakamımız ise 300 milyon TL’ye ulaştı. Brisa yarattığı ekonomik değerler ve istihdam gücüyle Türk ekonomisine katkıda bulunmaya devam edecektir” dedi.
285 milyon TL’lik yatırım planı
Bayman ayrıca, Brisa’nın iyileştirme, bakım ve kapasite arttırma amaçlarına yönelik 285 milyon TL bütçeli beş yıllık (2010 – 2014) bir yatırım planına sahip olduğunu dile getirdi. Brisa’nın satış hacmini 2011’de en az yüzde 5 oranında artırmayı hedeflediklerini belirten Hakan Bayman sözlerini şöyle sürdürdü: 2011 yılında yurtiçinde pazarın üzerinde büyüyüp, ihracat performansımızı da daha ileri taşıyarak ciromuzdaki güçlü büyüme oranını sürdürmek arzusundayız.
Brisa ihracatta büyümeyi sürdürüyor
Brisa’nın Lassa ve Bridgestone markalarıyla iç pazardaki istikrarlı performansının yanı sıra dış pazarlarda da giderek daha önemli yere geldiğini belirten Bayman, “50’den fazla ülkede tüketici ile buluşuyoruz. Bu pazarlarda hem bireysel tüketiciler hem de filo kuruluşları nezdinde rekabet gücümüz giderek artıyor. Gerçekleştirdiğimiz ihracatta 2010 yılında cirosal anlamda yüzde 21 büyüme oldu. 2011 yılında da bu alanda iddialı hedeflerimiz bulunuyor” şeklinde konuştu. Bayman, Brisa’nın 2010 yılından itibaren lastik konusunda geçerli olacak AB regülasyonlarına uyum konusunda hazır olduğunu da sözlerine ekledi.
Kış lastikleri pazarın üzerinde büyüdü
İç pazarda kış lastiği toplam satışlarının 2010 yılında yaklaşık yüzde 20 büyüme ile 1 milyon adedin üzerinde gerçekleştiğini belirten Bayman, aynı dönemde binek lastik pazarının ise yaklaşık yüzde 15 seviyelerinde büyüdüğünü söyledi. Brisa’nın Lassa Snoways ürün grubuyla kış lastiği pazarının liderliğini elinde bulundurduğunu dile getiren Bayman, güvenlik açısından çok büyük önem taşıyan kış lastikleri konusunda bilincin artması ve pazarın büyümesi için çalışmalara devam edeceğiz” dedi.