Scania, yeni inşaat serisi araçlarının dünya lansmanını Kasım ayında İspanya’da gerçekleştirdi. P ve G serisinden oluşan yeni inşaat serisi araçlarda arazi şartlarına uygun ön yüz, üstyapı montajını kolaylaştıran yenilikler, arazi moduna sahip yeni opticruise otomatik şanzıman, düşük hızlarda dahi üstün frenleme performansı sergileyen yeni Scania Retarder göze çarpan yenilikler arasında yer alıyor. Ayrıca, Yeni İnşaat Serisinin yol dışı çalışma şartları düşünülerek tasarlanmış olan darbeye dayanıklı ön panjuru ve tamponu, farlar gibi hassas parçaların korunması, bakım ve onarıma ihtiyaç duymadan uzun süre çalışabilmesi için geliştirildi. Yeni İnşaat Serisi Scania’lar yataklı-yataksız ve kısa kabin olarak ihtiyaca göre 3 farklı kabin seçeneği ile müşterilerinin beğenisine sunulmakta.
“İnşaat segmentinde de büyümek istiyoruz”
Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü Tolga Senyücel, Scania’nın çekici segmentinde kendini kanıtlamış ve talep gören bir marka olduğunu belirterek, inşaat sektöründe de yeni seri ile aynı başarıyı yakalamak istediklerini belirtti. Senyücel, “Scania, 2015 yılında 150 bin araç üretme hedefine ulaşmak için ürün gamını genişletip, henüz var olmadığı veya düşük pazar payına sahip olduğu segmentlere ağırlık vererek büyümek istemektedir. İnşaat sektörü sadece Türkiye’de değil dünyada da büyüme göstermektedir. Özellikle, Asya, Güneydoğu Asya, Ortadoğu ve Türkiye gibi ülkelerde altyapının yenilenmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir. Bu yüzden inşaat aracına olan talep sürekli olarak artmaktadır. Çekici satış adetleri incelendiğinde birçok Avrupa ülkesinden daha güçlü bir konumdayız. İnşaat araçları segmentinde de ilerlemek için özellikle son iki yıldır inşaat araçları satışlarına ağırlık vermekteyiz. Sektörde amaca yönelik doğru araçlar alınmaya başlandıkça inşaat kamyonları satışlarının önümüzdeki 5 yılda, şu anki satış hacminin hemen hemen 2 katına
ulaşacağını öngörmekteyiz. Toplam pazar beklentilerine baktığımızda ise bu yılın 7 bin 500 adetlik bir satışla kapanacağını, 2015 yılına kadar da bu rakamın 12-13 binlere çıkabileceğini öngörmekteyiz.” dedi.
“İnşaat araçlarının payı yüzde 25”
16 ton üzeri ağır vasıta toplam pazarında pazarın yüzde 62 çekici, yüzde 38 kamyon, bu pazarın da yüzde 25’ini inşaat segmentinin oluşturduğunu belirten Senyücel sözlerine şöyle devam etti; “Avrupa’da bu oran yüzde 30-35, bazı ülkelerde yüzde 40 seviyesinde. Türkiye pazarı da bu noktaya gelecektir. Scania olarak satış dağılımımıza bakıldığında ise inşaat segmentinin yüzde 4’lük bir pay aldığını görmekteyiz. Hedefimiz bu oranı en az yüzde 8’e çıkartmak.”
“Şantiye alanlarının vazgeçilmezi”
Scania yeni inşaat serisi araçlarda motor gamındaki yenilikler de oldukça etkileyici. Euro 5, Euro 6 ve EEV normlarına uygun motor seçenekleri ile pazara çıkan araçlarda, Euro 6 motorlar dışında biyodizel yakıt ile çalışma imkanı bulunurken, 230-480 HP güç aralığındaki modellerde otomatik şanzıman seçeneği de sunulmakta. Scania en güçlü motoru olan DC16 ile 730 beygir gücünde inşaat kamyonları ve çekiciler sunuluyor.
Yeni inşaat serisinde dikkat çeken önemli özelliklerden biri Yeni Scania Retarder. Frenleme, hız kontrolü, vites değiştirme ve soğutma sistemleri önceki versiyona benzerken, yeni Retarder’de düşük hızlarda frenleme performansı bir önceki versiyona kıyasla daha iyidir: frenleme torku 3.500Nm’den 4.100 Nm’ye çıkmakta.
Yeni inşaat serisi araçlarda 8+1 ve 12+2 vites Scania şanzımanlar karıncalı ve karıncasız seçeneklere sahip. Overdrive şanzıman, yol seyri devirlerini sınırlamak ve böylece yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla geliştirilmiş. Scania Opticruise ise Off-road modu adı verilen yeni bir işletim seçeneği ile sunulmakta. Bu seçenekte araç motor devrini yol şartlarına uygun olacak şekilde kendisi ayarlıyor ve sürücünün zorlu koşullarda dahi araca, çevreye zarar vermeden ve yolda kalmadan çalışabilmesini sağlıyor. Off-road modu, sürücülere olumsuz koşullarda sorunsuz sürüş için maksimum destek sağlıyor.
Yapılan ar-ge çalışmaları ve yenilikler sayesinde Scania yeni inşaat serisi her türlü kullanım amacı ve sahasına uygun geniş bir ürün yelpazesine
Sahip. 4x2’den 8x4’e kadar her türlü dingil konfigürasyonu seçeneği bulunan araçlar, 8x6’dan 12x4’e kadar özel siparişlere de cevap verebilmekte. Ayrıca yeni seri, müşteri isteğine göre damper, beton mikseri, değişken üstyapı, kancalı yükleyiciler ve hidroliftler gibi farklı üstyapı seçenekleri ile de fabrika çıkışı teslim edilmekte.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |