Scania'nın yeni nesil Euro 6 motorları ile yakıt tasarrufu rekorunu kırdı. Son yıllarda AB üyesi ülkelerde yürürlüğe giren egzoz emisyon mevzuatına uygun çözümler üreten ağır ticari araç üreticileri, rekabetçi ürünlerinin yanı sıra düşük yakıt tüketimi ile de öne çıkmak istiyor. Scania, Avrupa’nın önde gelen ekonomi ve ticari araç dergisi “Trucker” tarafından gerçekleştirilen test sürüşlerinde yapılan ölçümler sonucunda, bu konuda rakipsiz olduğunu bir kez daha kanıtladı.
Euro 6 normlarında 13 litrelik 410 beygir gücündeki Scania Streamline G 410 çekici, arkasında 40 ton yüklü römork ile Münih’de zorlu yol koşullarını da kapsayan test alanında gerçekleşen sürüş sonucu 100 km/24 litre gibi çok düşük bir tüketim değeri elde edildi. Bir uzun yol aracının yılda ortalama 120 bin km yol yaptığı göz önüne alındığında bir depo dizel akaryakıttan yaklaşık 1.2 litre tasarruf sağlanıyor, bunun maddi değeri de yılda yaklaşık 2 bin avroya ulaşıyor. Böylelikle işletmelerin gider kalemleri arasında en yüksek değere sahip yakıt giderlerinden tasarruf ediliyor.
Yaklaşık 10 milyon SEK (İsveç kronu) yatırım ile geliştirilen yeni nesil Scania Euro 6 motorların yanı sıra araçlardaki aerodinamik tasarım, GPS tabanlı Scania aktif tahmin sistemi, retarder, opticruise gibi son teknolojiye sahip donanımlar, elde edilen yakıt tasarrufunda önemli rol oynuyor.
Scania, müşterilerinin her türlü ihtiyacına cevap verebilmek amacıyla geniş bir ürün gamı ile hizmet veriyor. 250’den 730’a varan beygir gücü seçeneklerine sahip 11 dizel, 2 gazlı ve 5 adet yüzde 100 biyodizel yakıtlı olmak üzere Euro 6 normlarına sahip toplam 18 farklı motor seçeneği bulunuyor.
Yakıt tasarrufu doğayı da koruyor
Scania tarafından geliştirilen Euro 6 motorlar yakıt tasarrufu sağlarken, aynı oranda doğayı da koruyor. Normal şartlarda Euro 6 motora sahip bir araç 100 km’de 84 kg CO2 salınımı yaparken, Euro 6 motorlu Scania Streamline araçlarda bu oran yüzde 9.1 oranında düşerek 77 kg’a iniyor. Yıllık 120 bin km’lik sefer göz önüne alındığında bu oran dikkate değer bir veri olarak öne çıkıyor.