Suriye ve Kuzey Afrika’ya yapılan taşımalar düşünce lojistik operatörleri veya organizatörleri Avrupa, Rusya, Kafkaslar ve Bazı Ortadoğu ülkelerinden oluşan pastaya daha çok saldırmaya başladı.
Ciroların Mart sonu olmasına karşın ilk 3 ayda hedeflenenin çok altında kaldığını kaydeden sektör yetkilileri, bu durumu Avrupa’daki durgunluk, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki savaş ortamı, Avrupa yönlü taşımalarda yabancıların kota, vize, geçiş belgesi, yakıt maliyetinde avantaja geçerek paylarını artırması ile karayolunda kıyasıya fiyat rekabetinin yaşanmasına bağlıyorlar.
Ayrıca, birçoğunun son zamanlarda şoförlerin açtıkları sigorta davaları ile başı dertte.
Sektörde yüzde 10’lara varan küçülmenin beklendiğini öne süren yetkililer, dolayısıyla satın alma veya birleşmelerin yaşanacağını, bazı firmaların el değiştireceğini, bazılarının yabancı yatırımcıların eline geçebileceğini, kimisinin de sektörden çekilebileceğini söylüyorlar.
Büyük ölçekli firmaların 2012 ve 2014 arası kısa dönem stratejik hedeflerine bakıldığında da bu durum kendisini açıkça gösteriyor. Büyük ölçekli firmaların söz konusu tarihlerde stratejik satın almalara açık oldukları, bunun yakın komşu devletlerdeki lojistik ve taşımacılık firmalarını da kapsadığı belirtiliyor.
Bazı şirketlerin filolarını buna göre yeniden düzenlemeye başladığı görülüyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |