Benzersiz ürünleriyle fark yaratan Shell, Gordon Murray Design'daki (GMD) araştırma ekiplerinin işbirliğiyle, yakıt verimliliğinde yüzde 6.5¹ oranında artış sağlayabilecek yenilikçi bir konsept motor yağı geliştirdi. Böylece yakıt ekonomisi sağlayan sıradan yağ geliştirme programlarında elde edilen yüzde 2,5 civarındaki iyileştirmelerin çok üzerinde bir başarı yakalandı.
Shell mühendisleri, GMD'nin şehir içi araç tasarımında bir devrim niteliğindeki yeni T.25 şehir içi aracını² - kullanarak gerçekleştirdikleri testlerde, mevcut endüstri gereksinimlerinin de ötesine geçerek ultra-düşük viskozite seviyesinde 0W-10 motor yağı geliştirmeyi, böylece daha fazla verimlilik arayışında bir devrimi başardı. Shell ve GMD araştırma ekipleri arasında yapılan ortak bir mühendislik çalışmasında, T.25 motor tasarımı için mümkün olan en düşük motor sürtünmesini sağlamaya yardımcı olacak en optimum yağı, karmaşık matematik modelleme teknikleri kullanarak tanımlandı.
Yarının teknolojisi için çalışıyoruz
Shell’in Dünya çapında Global Akaryakıt ve Motor Yağları Teknolojisinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Selda Günsel, elde edilen sonuçların mutluluk verici olduğunu belirterek, şunları söyledi:
“Yakıt ekonomisini geliştirmek için düşük viskoziteli yağları harmanlamak aslında nispeten kolay bir iş. Asıl sorun bunu motoru koruma ve kabul edilebilir yağ değişimi aralıkları hedefleri ile dengelemekte. Piyasada bu dengeyi sağlama yönünde önemli başarılar sağlamış Shell Helix Ultra gibi ürünler bulunuyor. Ancak bu ürünler mevcut endüstri gereksinimlerinin parametreleri çerçevesinde çalışmak durumunda. İnanıyoruz ki şimdi yarının otomobillerinin verimliliğini geliştirmek için mevcut gereksinimlerin ötesine geçen yağ teknolojileri üzerinde çalışmaya başlamanın tam zamanı. Elbette ki motor yağı, yakıt verimliliği elde etmenin yalnızca bir boyutunu oluşturuyor. Ancak araç üreticileri üzerinde karbondioksit emisyonlarını azaltma yönündeki baskı ve bu alanda verilen teşvikleri göz önünde bulundurduğumuzda motor yağlarının yapabileceği katkı son derece büyük bir önem kazanıyor. Bunun nedeni de motordaki sürtünme azaldıkça daha az yakıt tüketilmesi ve bunun sonucu olarak da daha az karbondioksit emisyonu oluşması."
Tasarım dünyasının saygın ismi Gordon Murray Design CEO’su Prof.Dr. Gordon Murray ise “Yağ, motorun hayati bileşenlerinden biri. Aracın yakıt ekonomisini artırmak ve karbondioksit emisyonlarını azaltmak noktasında diğer birçok bileşene göre daha fazla potansiyel vaat ediyor. İşte bu yüzden Shell ile yeni ve heyecan verici ultra-düşük viskozite seviyesindeki konsept yağlarını test etmek için birlikte çalıştık” dedi.
Shell ile “Geleceğin Aracı” yarışmasında birincilik
T.25, 0W-10 Shell konsept motor yağını kullanarak “Geleceğin Aracı Yarışı”nda bir galon yakıtla
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |