Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Mart 2011 Cuma - 14:40

SÜRÜCÜ ADAYLARI DİKKAT!

Sürücü kursları ile ilgili olarak alınan yeni kararlara göre sürücü adayları zorunlu olarak “gece direksiyon eğitimine” alınacak ve direksiyon sınavlarında yığılmaların önlenmesi için randevu usulüne geçilecek. Direksiyon sınavı sırasında kursun öğreticisi artık sürücü adayın yanında, ön koltukta oturamayacak.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2002 tarihli “Özel Motorlu Taşıt Sürücü Kurslarındaki Uygulamalar ile Sınav Kurulları ve Sınav Esasları”nda değişiklik yaptı. Buna göre, C, D ve E sınıfı sertifika alacak kursiyerlere 4 saat, diğer kursiyerlere iki saat direksiyon eğitim alanında veya akan trafikte gece araç kullanma zorunluluğu getirildi. Sürücü kursları, bir dönemde C, D ve E sınıfı için araç başına en fazla 9 kursiyer, diğer sertifika sınıfları için araç başına en fazla 15 kursiyer kaydı yapabilecek.

MEB yetkilileri bu düzenlemenin, sürücü kurslarıyla ilgili sorunları gidermek amacıyla yapıldığını belirtti. Sürücü kurslarının hem gündüz hem gece hem de hafta sonu kursiyer kaydettiklerini, kontenjanlarının iki-üç katı kursiyere yer verdiklerini, bu nedenle sürücü adaylarının gereken direksiyon eğitimini alamadığını anlatan yetkililer, “adayların araba kullanmayı öğrenemeden ehliyet aldıklarına” işaret etti.

Direksiyon sınavlarında yığılmaların önüne geçilmesi için randevu usulüne geçilecek. Bir ilçede bir günde direksiyon eğitimi sınavı yapılacak kursiyer sayısı bin kişi olacak. Ancak ilçede bu sınava girecek kursiyer sayısı 4 bini aşıyorsa bu sayı bin 500'e çıkabilecek. Böylece bir günde 4-5 bin kişinin sınava girmesi engellenecek. Adaylara, direksiyon eğitimi sınavının yapıldığı gün ve saat önceden bildirilecek. Sınav 15 dakika sürecek. Eski uygulamada adaylardan sabah saat 08.30'da sınav yerlerine gelmeleri isteniyor, adaylar sıra kendilerine gelinceye kadar saatlerce beklemek zorunda kalıyordu.

Sınav Sırasındaki Oturma Düzeni Değiştirildi

Direksiyon Eğitimi Dersi Uygulama ve Değerlendirme Kurulu üyelerinin sınav sırasında araçta oturacakları yerler de yeniden düzenlendi. Direksiyon sınavı sırasında kursun öğreticisi artık sürücü adayın yanında, ön koltukta oturamayacak. Sınavı yapan öğretmenlerden biri aracın ön koltuğunda, diğeri arka koltukta olacak. Sürücü kursu öğreticisi de aracın arkasında oturacak. Adayın yanında sınavı yapan iki öğretmenden biri oturacak.

Direksiyon sınavı sırasında sürücü adayının yanına oturan sürücü kursu öğreticisinin, adayın hata yaptığı yerde kendisinin debriyaj ve frene bastığını kaydeden yetkililer, bu nedenle sınav sırasında oturma düzeninin değiştirildiğini belirtti. Direksiyon sınavının yapılacağı gün yığılmalarının önüne geçmesinin amaçlandığını ifade eden yetkililer, özellikle büyük ilçelerde 6-7 bin kişinin birden aynı gün sınava girdiğini hem adayların sıkıntılarla karşılaştığını hem de sınav için gereken zamanın ayrılmadığını belirterek, bu nedenle randevu usulüne geçildiğini ve sınavın gerekirse 4-5 güne yayılacağını dile getirdi.

Araçlar 10 Yaşından Büyük Olmayacak

Sınav esnasında başarısız olan öğrencinin sınavına, sınav süresi dikkate alınmaksızın son verilecek. Sınav aracı olarak kullanılacak otobüsün en az 24 yolcu taşıma kapasitesi olması şartı getirildi. Ayrıca, Direksiyon Eğitimi Dersi Uygulama ve Değerlendirme Kurulunda görev alacakların en az 3 yıllık sürücü belgesi olması zorunlu olacak. A1, A2 ve B sınıfı direksiyon eğitim aracı olarak kullanılacak taşıtlar 10 yaşından büyük olamayacak. Kurslarda kullanılmakta olan direksiyon eğitim araçlarından 10 ayını dolduranların değiştirilmesi için 31 Aralık 2011'e kadar süre tanındı.

Direksiyon eğitim alanlarının, kurumların bulunduğu büyükşehri oluşturan ilçelerin sınırları içerisinde bulunması şartına İstanbul da dahil edildi. Özürlü bireylerin almış olduğu H sınıfı sertifika eğitimi, “motosiklet” ve “otomobil” olarak ikiye ayrıldı.

 
2002’den Bu Yana 62 Kilometre Tünel
 
Grupaj Servis MAN ile güçlendi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
2002’den Bu Yana 62 Kilometre Tünel
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Bitlis Tünel İşletme Kontrol Merkezi'nin ...
Ulusoy’un tercihi Otokar-Fruehauf
Lojistik sektörünün önde gelen firmalarından Ulusoy Logistics, Otokar treylerlerini tercih etti.
TREDER YÖNETİMİ NEVŞEHİR’DE TOPLANDI
Treyler Sanayicileri Derneği’nin (TREDER) Şubat 2011 Yönetim Kurulu Toplantısı, ...
 
SCANIA VE KRONE İLE BÜYÜYOR
Yurtiçi ve uluslararası karayolu taşımacılığında 20 yıla yaklaşan tecrübesiyle ...
İSTANBUL-İZMİR 377 KM
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul-İzmir otoyolunun 377 kilometre ...
TOBB SINIR KAPILARINI YENİLİYOR
Bugüne kadar altı sınır kapısının modernizasyonunu gerçekleştiren TOBB, ...
 
Akdeniz Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
MAN Türkiye’den Ankara’ya Dev Yatırım
MAN Türkiye A.Ş, Yenileme ve Modernizasyon Yatırımları kapsamında 15 milyon ...
ÜLKE ÇAPINDA BÖLÜNMÜŞ YOL HAMLESİ
Bakan Yıldırım, İzmir Çevre Yolu Otokent bağlantısının açılışında yaptığı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncutruckkamyonumtürkiyefahrerşoförsondakikabussrc