Afrikanın En Büyüğü
İtalyanSalini Costruttori inşaat şirketi, Afrika kıtasındaki en geniş baraj olan Büyük Etiyopya Rönesans Barajı’nı inşa etmek için çalışmalarını sürdürüyor. Afrika’ya sevk edilen 219 adet Astra kamyon, bu emsalsiz projeyi üstelenmesinde Salini’ye yardımcı olurken iki şirketin 30 yıllık ilişkisini de gözler önüne seriyor. Astra kamyonlardan Allison tam otomatik şanzıman donanımlı 68 adet Astra RD40 ve RD50 damperli kamyon ise inşaat alanındaki en zorlu işleri üstleniyor.
3,350 Milyar Euro
Salini Costruttori, hidro-elektrik tesislerinin inşaatlarında sektörün en önde gelen firmalarından biri olarak çalışmalarına devam ediyor. Nil Nehri üzerinde bulunan 1800 metre uzunluğunda, 170 metre yüksekliğinde ve 10 milyon m3 kapasiteli bu baraj inşaatının değeri ise 3,350 milyar Euro. 2011 Mart ayında inşaatı başlayan baraj, yıllık 15,100 GWh üretim kapasitesine sahip olacak.
Sorunsuz 25.000 Saat
Giuseppe Repetti, Astra Key Account Satış Müdürü yaptığı açıklamada; “Büyük Etiyopya Rönesans Barajı’nda sadece kısıtlı bir zaman çalışmış olsalar da, Afrika’nın diğer yerlerinde görev alan damperli kamyonlarımız toplam 25,000 iş saatini doldurmuş bulunuyor. Şu ana kadar herhangi bir problemle karşılaşmadık ve araçlarımızın sadece rutin bakımlarını yaptık,” diyor.
Üstün Manevra Kabiliyeti
Astra RD40 ve RD50, Astra’nın rijit damper klasmanına giriyor ve özellikle Allison tam otomatik şanzımanlar ile donatılıyor. Büyük boyutlarına rağmen, Astra damperli kamyonlar, üstün manevra, çeviklik ve hızlanma kapasitesine sahipler.
Toplamda 500kW enerji sağlayan RD40’ta 12.8 litrelik Iveco Cursor motor, RD50’de ise 16 litrelik Deutz motoru bulunuyor. Bu motorlar sırasıyla Allison 5000 ve 6000 Serisi tam otomatik şanzımanlar ile donatılıyor. Allison elektronik kontrol modülü sürekli olarak, yakıt tüketimini ve araç performansını optimize etmek için motorla etkileşime giriyor.