Michelin, daha fazla enerji tasarrufu ve daha az hammadde kullanımının yanı sıra karayolu taşımacılık faaliyetlerinde kârlılığı artırmak amacıyla geliştirdiği lastiklerinde her şartta en iyi verimi sağlamayı hedefliyor. Michelin, güçlü karkas yapısı sayesinde kaplanabilirlik özelliğini de bir arada sunuyor. Böylece yakıt tasarrufundan sonra yedek parça maliyetlerinde de düşüş sağlıyor.
Michelin’in sektörün ihtiyaçları doğrultusunda sürekli hareketliliği ve verimliliği artırma çabasıyla ürettiği Michelin Recamic XDY4 ağır vasıta lastikleri, bir önceki nesline göre daha uzun kullanım ömrü sunan ve farklı sırt deseni sayesinde yol içi/yol dışı ve şantiye kullanımını aynı anda sunuyor.
Mart ayından itibaren pazara sunulacak olan XDY4, yol içi/yol dışı karma kullanım amaçlanarak dizayn edilen sırt deseniyle şantiye ve inşaat sektöründe hafriyat ve damperli kamyon kullanıcılarının ihtiyaçlarını en iyi derecede karşılıyor.
Yeni Michelin Recamic XDY4’ün kaplama sırt deseni, Michelin X Works XDY deseninden geliştirildi. Bir önceki nesil XDY3 kaplama sırt desenine kıyasla özel açılı geometrik kanal yapısıyla yüzde 30 daha az taş toplayan XDY4, bu özelliğiyle lastik diplerinde meydana gelebilecek hasarları azaltıp, toplam ömrü artırıyor. Özel tasarlanan omuz blokları sayesinde XDY4, zorlu çalışma koşullarında yırtılma ve açılmalara karşı korumak için dış blok kenarlarına eğim verilerek üretiliyor. Kullanım ömrünün artırılması ve aşınmaların azaltılması için geliştirilen kauçuk karışımı, aynı anda yırtılma ve parçalanmalara karşı da daha dayanıklı hale getirildi. “V” tipi tasarlanan sırt deseniyle su ve çamur tahliyesi artırılıp, bu sayede her türlü yol koşulunda tutuş ve çekiş gücü artırıldı.
Recamic lastik sırt kaplama ürünleri Michelin lastikleri teknolojisiyle üretilip orijinal Michelin sırt desenlerinden geliştiriliyor.
Hurda lastik sayısını azaltacak
Recamic Servisleri Grubu, lastik imalat sürecinin her aşamasında ve işinin her alanında sürdürülebilir kalkınma imkanlarını araştırmaya yönelik köklü taahhüdünü esas alıyor. Çevreye karşı bu duyarlılık; gerçek dünyada lastik kullanım ömründe, kauçuğun toplanmasından kullanım ömrü sonunda geri kazanımına kadar her alanda kendini gösteriyor.
Recamic kaplama prosesi doğal kaynakları korumanın yanı sıra orijinal karkas, sırt kuşakları ve diğer malzemelerin büyük kısmını koruyarak, yeni bir lastiğe kıyasla %70 ila %80 daha az kauçuk kullanılmasını sağlıyor. Ayrıca, lastik ömrünün uzaması ve kaplamanın geliştirilmesi, geri kazanılması gereken hurda lastik sayısını da önemli ölçüde azaltıyor.
Michelin’in lastik teknolojisindeki liderliği, şirkete bu alanla ilgili en çok çalışmayı yapan imalatçı özelliği de kazandırıyor. Araştırma ve geliştirme faaliyetleri, kullanım ömrü boyunca lastiğin performansından ödün vermeden güvenilir, dayanıklı karkaslar üretme konusuna odaklanıyor. Michelin, nakliye şirketlerinin artan kaplama lastik taleplerini karşılamak için teknolojisini ve becerilerini sürekli geliştiriyor.