Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Aralık 2016 Perşembe - 15:34

Schaeffler’den Yüksek Performanslı 48 Volt’lu Konsept Araç

Schaeffler, "Yüksek Performanslı 48 Volt" konsept aracını tanıttı. Sürekli ve tamamen elektrikli 20 kW performansı ile bu konsept, hesaplı ve verimli 48 Volt hafif hibritleşme imkânı sunuyor. CO2 salınımındaki önemli düşüş ise sürüşü daha keyifli hale getiriyor.

Schaeffler’den Yüksek Performanslı 48 Volt’lu Konsept Araç

40 yılı aşkın süredir otomobillerde 12 Volt elektrik sistemi bulunuyor. Geleceğin otomobillerinde ise voltaj seviyesi 12'den 48 Volt'a yükselecek. Aslında modern otomobillerin yakıt tüketimi gün geçtikçe azalırken, elektronik ve elektromekanik bileşenlerin sayısındaki artış nedeniyle araçların elektrik gereksinimi artıyor. Önceden tamamen mekanik olan pek çok fonksiyon ise gittikçe elektromekanik hale geliyor. Yenilikçi viraj denge çubuğu, elektrikle kontrol edilen turbo-şarjlar ve içten yanmalı motoru kullanmayan gelişmiş klima kontrol sistemlerinin yanı sıra start-stop motor sistemleri ve hafif hibrit yapısı da 48 Volt güç kaynağını kullanan temel bileşenler. Hibrit konseptler; içten yanmalı motorlu, yüksek verimli araçların tasarımında hayati öneme sahip.
 
Enerji tüketimini ciddi oranda azaltıyor
25. Aachen Sempozyumu'nda tanıtılan "Schaeffler Yüksek Performanslı 48 Volt" konsept aracın tahrik yapısında ise arka aksta elektrik motoru bulunan bir elektrik tahrikli porya sistemi yer alıyor. Uzmanlar, bunu P4 düzeneği olarak adlandırıyor. "Schaeffler Yüksek Performanslı 48 Volt" sisteminin entegre yüksek performans tahrik ünitesi, 20 kW'lık sürekli ve tam elektrikli performans sunuyor. Elektrikli arka aks; ön aksı tahrik eden içten yanmalı motor ile birbirini bütünleyici nitelikte. Aynı zamanda uygulama aracında, kayış tahrikli marş jeneratörüne bağlı ve 48 Volt voltajda çalışıyor.
 
Schaeffler elektrik aksı 2.000 Nm'ye kadar marş torku üretiyor. Böylece 35 km/s'e kadar çıkan tamamen elektrikli sürüşün yanı sıra 70 km/s'ten daha yüksek hızlarda aktif "salınım" moduna imkân veriyor. Entegre iki hızlı elektrikli aksın diğer bir özelliği ise torka yön verme, yani kendi seçiminizle tahrik gücünü belli tekerlere dağıtma olanağı sunuyor. Bu da aracın çevikliğini ve emniyetini arttırıyor. Elektrikli aks, önden çekişli sistemle bir araya geldiğinde ise araca tüm tekerleklerden çekiş özelliği kazandırıyor. Frenleme esnasında üretilen enerji, çoğu frenleme sisteminde yer alan geri kazanım fonksiyonu ile enerji sistemine geri besleniyor. Böylece enerji tüketimi de ciddi oranda azaltılmış oluyor. Ayrıca Schaeffler elektrikli aksta, motor ve güç elektroniği bileşenleri yerden ve kütleden ciddi tasarruf sağlayacak şekilde tek bir ünite içerisinde birleştirilmiş durumda.
 
Gelecekte talebin artması bekleniyor
48 Volt hibrit sürüşün gittikçe önem kazanan bir konsept olduğu artık su götürmez bir gerçek. Gelecekte talebin artması bekleniyor. Hibrit yapı, elektrikli motorun aktarma organlarındaki konumuna göre belirleniyor. 48 Volt motor, sistemin tasarımına bağlı olarak araç içerisinde birçok farklı konfigürasyonda konumlandırılabiliyor. Schaeffler, elektrikli ve 48 Voltluk gelecek için tasarlanmış, (P0'dan P4'e kadar) tüm hibrit yapılara uygun ürünler sunuyor.

 
Shell Rimula, Cape Town'da Keyifli Bir Sürüş Mücadelesine Ev Sahipliği Yaptı
 
Sürücüsüz Kamyon Resmen Yollara Çıktı!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Shell Rimula, Cape Town'da Keyifli Bir Sürüş Mücadelesine Ev Sahipliği Yaptı
Güney Afrika’nın simgesi Batı Cape’de düzenlenen Shell Rimula Expedition ...
Ford Trucks’tan Yılın Son Fırsatları
Ford Trucks müşterileri 2016’ya avantajlı fiyatlarla veda ediyor. Ticari ...
Otokar, 500 İlköğretim Öğrencisine Çevre Ve Enerji Eğitimi Verdi
Türkiye'nin öncü otomotiv ve savunma sanayi şirketi Otokar, geleceğin ...
 
TEMSA ve ASELSAN Ortak Üretimi İlk Yüzde 100 Milli Elektrikli Otobüs Avenue EV “Yola Çıktı”
Türkiye otobüs pazarının lider markası TEMSA ve Türk Savunma Sanayisinin ...
Goodyear Vector 4Seasons Lastiklerine Ödül!
Goodyear’ın Vector 4Seasons lastikleri; İngiltere’nin önde gelen otomotiv ...
Otomotiv Sektöründe Bir İlk
Assan Hanil, kurumsal dönüşüm yolculuğunda önemli kilometre taşlarından ...
 
Iveco Takımı Dakar 2017'de
Iveco, arka arkaya süren altı yılın ardından yedinci yılda da PETRONAS ...
TNT'den 'Hızlı Avrupa' Hizmeti
Hızlı Kargo Taşımacılığında TNT Avrupa Karayolu devri başlıyor.
Toyota Aralık Kampanyasında Kur Artışına Rağmen Rekabetçi Fiyatlar Sunuyor
Toyota, kur artışlarına rağmen müşterilerine avantajlar sağlayan rekabetçi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncusondakikatreylernewskamyonumKamyondikkattrucklkw