40 yılı aşkın süredir otomobillerde 12 Volt elektrik sistemi bulunuyor. Geleceğin otomobillerinde ise voltaj seviyesi 12'den 48 Volt'a yükselecek. Aslında modern otomobillerin yakıt tüketimi gün geçtikçe azalırken, elektronik ve elektromekanik bileşenlerin sayısındaki artış nedeniyle araçların elektrik gereksinimi artıyor. Önceden tamamen mekanik olan pek çok fonksiyon ise gittikçe elektromekanik hale geliyor. Yenilikçi viraj denge çubuğu, elektrikle kontrol edilen turbo-şarjlar ve içten yanmalı motoru kullanmayan gelişmiş klima kontrol sistemlerinin yanı sıra start-stop motor sistemleri ve hafif hibrit yapısı da 48 Volt güç kaynağını kullanan temel bileşenler. Hibrit konseptler; içten yanmalı motorlu, yüksek verimli araçların tasarımında hayati öneme sahip.
Enerji tüketimini ciddi oranda azaltıyor
25. Aachen Sempozyumu'nda tanıtılan "Schaeffler Yüksek Performanslı 48 Volt" konsept aracın tahrik yapısında ise arka aksta elektrik motoru bulunan bir elektrik tahrikli porya sistemi yer alıyor. Uzmanlar, bunu P4 düzeneği olarak adlandırıyor. "Schaeffler Yüksek Performanslı 48 Volt" sisteminin entegre yüksek performans tahrik ünitesi, 20 kW'lık sürekli ve tam elektrikli performans sunuyor. Elektrikli arka aks; ön aksı tahrik eden içten yanmalı motor ile birbirini bütünleyici nitelikte. Aynı zamanda uygulama aracında, kayış tahrikli marş jeneratörüne bağlı ve 48 Volt voltajda çalışıyor.
Schaeffler elektrik aksı 2.000 Nm'ye kadar marş torku üretiyor. Böylece 35 km/s'e kadar çıkan tamamen elektrikli sürüşün yanı sıra 70 km/s'ten daha yüksek hızlarda aktif "salınım" moduna imkân veriyor. Entegre iki hızlı elektrikli aksın diğer bir özelliği ise torka yön verme, yani kendi seçiminizle tahrik gücünü belli tekerlere dağıtma olanağı sunuyor. Bu da aracın çevikliğini ve emniyetini arttırıyor. Elektrikli aks, önden çekişli sistemle bir araya geldiğinde ise araca tüm tekerleklerden çekiş özelliği kazandırıyor. Frenleme esnasında üretilen enerji, çoğu frenleme sisteminde yer alan geri kazanım fonksiyonu ile enerji sistemine geri besleniyor. Böylece enerji tüketimi de ciddi oranda azaltılmış oluyor. Ayrıca Schaeffler elektrikli aksta, motor ve güç elektroniği bileşenleri yerden ve kütleden ciddi tasarruf sağlayacak şekilde tek bir ünite içerisinde birleştirilmiş durumda.
Gelecekte talebin artması bekleniyor
48 Volt hibrit sürüşün gittikçe önem kazanan bir konsept olduğu artık su götürmez bir gerçek. Gelecekte talebin artması bekleniyor. Hibrit yapı, elektrikli motorun aktarma organlarındaki konumuna göre belirleniyor. 48 Volt motor, sistemin tasarımına bağlı olarak araç içerisinde birçok farklı konfigürasyonda konumlandırılabiliyor. Schaeffler, elektrikli ve 48 Voltluk gelecek için tasarlanmış, (P0'dan P4'e kadar) tüm hibrit yapılara uygun ürünler sunuyor.