Shell Global Ticari Başkan Yardımcısı Mark Gainsborough konuyla ilgili şunları söyledi: “Madeni yağ iş stratejimiz marka ve değer üzerine yoğunlaşmaktadır. Güçlü bir tedarik zincirimiz ve dünya standardındaki markalarımız ve ürün portföyümüz ile birlikte teknik inovasyona yatırım yapmaktayız. Bunun yanında, güçlü ortaklıklar geliştiriyoruz, yaptığımız işin merkezine tüketicilerimizi koyuyoruz ve sektörün fırsatlarına ve zorluklarına cevap veriyoruz. İşimizi ileri taşıdıkça, üçüncü partilerden de gücümüz ve başarılarımız hakkında bu şekilde teyit almak bizi gerçekten çok mutlu ediyor.”
Global madeni yağ sektörü hakkındaki, her yıl yayınlanan Kline&Co raporunun onuncusunda (Global Madeni Yağ Sektörü 2011: Pazar Analizi ve Değerlendirmesi) Shell’in 2011 yılında da %13 pazar payıyla lider konumunu sürdürdüğünü doğruladı. Kline firması araştırmacıları Shell’in değer odaklı yaklaşımı, dağıtıcıların akıllıca kullanımı ve Katar’daki Pearl projesinden elde ettiği yeni “Gazdan Sıvıya (GTL) - Grup III” baz yağı tedariki hakkında yorumlarını da rapora eklemiştir. Harmanlama tesislerine ve ARGE çalışmalarına yapılan stratejik yatırımlar da ayrıca değerlendirilmiştir. Raporda Shell’in Daimler, Hyundai ve Çin’deki Orijinal Ekipman Üreticileri (OEM) gibi firmalarla yürüttüğü güçlü OEM ilişkilerine de yer verilmiştir.
Shell, Kline’ın markalı madeni yağlar kategorisinde de lider konumdadır. Ipsos MORI ve Harris Interactive* tarafından yürütülen en son nihai kullanıcı araştırmalarında da şirketin marka konusunda yakaladığı dikkat çekici başarının altı çizilmiştir. Sürücülerle doğrudan yapılan bir araştırmada ise Shell’in Çin, Malezya, Tayland, Rusya ve ABD’de (Pennzoil) en çok tercih edilen binek araç motor yağı olduğu sonucuna varılmıştır. Kamyon şoförleriyle yapılan ikinci bir araştırmaya göre ise Shell Türkiye, Çin, Malezya, Rusya ve ABD’de (Rotella) en çok tercih edilen ağır hizmet dizel motor yağı markasıdır.
Frost&Sullivan ise bu sene Shell’e otomotiv madeni yağları dalında Avrupa “Müşteri için Değer Geliştirme Ödülü”nü verdi. Firmanın analistleri, Shell’in ürünlerinin kalitesi ve teknik özelliklerindeki liderliğini ve Ferrari ile yürüttüğü teknik ortaklık sonucunda pistte elde ettiği faydaları yola aktarımını dikkate aldı. Aynı zamanda hem laboratuarda hem de sahada görev yapan çok sayıdaki Shell teknik uzmanları ve Shell Lubematch, Shell LubeAnalyst gibi araçları da yine analistler tarafından değerlendirildi. Danışmanlık firması bu konuda şunları söyledi: “Shell uzun bir süredir sürekli olarak madeni yağ pazarındaki yaklaşımını yeniliyor ve tüketicilere uygun çözümler bulmak üzere OEM’lerle işbirliği içinde çalışıyor. () Bunu yaparken de Shell bir firma olarak sadece tüketicilere değil, gerçek nihai kullanıcılara da sunduğu değeri artırmıştır.”
* Ehliyeti olan binek araç kullanıcıları ve kamyon sürücüleri ile yapılan araştırmalar Harris Interactive tarafından ABD’de 2012 yılının 2 Çeyreğinde ve Ipsos MORI tarafından ise diğer referans alınan ülkelerde gerçekleştirilmiştir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |