UND'nin Slovenya Ticari Müşavirliği'nden edindiği bilgiye göre, Slovenya’dan geçiş yapacak TIR ve kamyon şoförlerinin dikkat etmesi gereken temel hususlar şu şekilde sıralandı:
Sürüş Yasaklarının Olduğu Tarih ve Saatler
Slovenya genelinde, ağır yük taşıyan (toplam ağırlığı 7,5 tonu geçen) araçların trafiğe çıkışına, Pazar günleri ve resmi tatillerde saat 08:00 – 21:00 arasında, ayrıca Haziran ayının son hafta sonundan Eylül ayının ilk hafta sonuna kadar (2018 yılında 23 Haziran – 2 Eylül tarihleri arasına denk gelmiştir) ek olarak Cumartesi günleri saat 08:00 - 13:00 arasında izin verilmemektedir.
Yük taşımaya giden ya da yükünü boşaltmış olup dönen boş araçlar ile acil bakım çalışması için makine taşıyan araçlar yukarıda kayıtlı sınırlamalara tabi olmamakla beraber, bunun şoför tarafından belgelendirilmesi gerekmektedir.
Şoförlerin Hafta Tatili Kullanımlarını Beyan Etme Yükümlülüğü
Slovenya’da TIR ve kamyon şoförlerinin son 28 gün içinde çalışmadıkları günleri yazılı olarak beyan etmeleri beklenmektedir. Söz konusu beyana ilişkin belge, 2006 tarihli “Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Araç Mürettebatının Çalışmasıyla ilgili Avrupa Anlaşması”nın ekinde yer alan formdur. Bu beyanın doğruluğu, takograf kayıtlarıyla kontrol edilmektedir.
Dinlenme Sürelerine Riayet Edilmesi
TIR ya da kamyon şoförlerinin, günlük ve haftalık sürüş-dinlenme sürelerine riayet etmeleri gerekmektedir. Zorunlu mola süreleri, sürüş saatine göre değişmektedir. Sloven makamları tarafından yapılan takograf kontrollerinde sürüş-dinlenme sürelerine dair ayrıntılı kontroller gerçekleştirilmektedir.
Takograf Kontrolü
TIR ve kamyonlarda kullanılması gereken takograflar, Sloven makamları tarafından titizlikle kontrol edilmekte ve bir usulsüzlük tespit edilmesi halinde yüksek para cezaları kesilmektedir. Ayrıca aracın trafiğe çıkışına izin verilmemesi, takografa, araç plakasına ve sürücü belgesine el konulması gibi yaptırımlara da başvurulabilmektedir. Bu bakımdan, takograf cihazlarına yasal prosedürlerin dışında herhangi bir müdahalede bulunulmaması önem taşımaktadır.
Otoyol Geçiş Ücreti Sistemi
Toplam ağırlığı 3,5 tonu geçen araçların şoförlerinin, otoyollardan geçişleri öncesinde “Darsgo” isimli cihazı (var ise başkaca ödeme cihazlarını) alarak para yüklemeleri ve geçişlerini bu şekilde gerçekleştirmeleri gerekmektedir.
TIR ve Kamyonlara Yüklerin Yerleştirilmesi Hususu
Sloven makamları yaptıkları kontrollerde, nakliye araçlarına yapılan yüklemelerde açıkta bir yük olmamasına (örneğin bir kamyona yüklenen demirlerin kapalı kamyon kasasının arkasından 5-10 cm çıkarak açıkta kalması cezaya sebebiyet vermektedir) özellikle dikkat etmekte ve tespit etmeleri halinde yüksek miktarda ceza kesmektedirler. Dolayısıyla nakliye şoförlerinin bu hususa dikkat etmeleri ve yüklemelerinde belirlenmiş standartlara uymaları önem taşımaktadır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |