Sistemin prototipini geliştiren üniversite, desteğin sağlanması halinde 3 yıl sonra kampüs içinde normal trafik akışı içinde insansız taksileri çalıştırmayı hedefliyor.
Araçların yapımı için TOFAŞ, aküleri için İnci Akü, motorları için TEPAŞ, yazılım ve sistem donanımları için Siskon, Teknokom ve Kentkart gibi firmaların da projeye dahil olmasıyla ortaya çıkan "Türkiye'nin İlk İnsansız Hızlı Ulaşım Projesi" için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Haberleşme Genel Müdürlüğü'nün Ar-Ge destek programına başvuru yapıldı.
İYTE Rektörü Prof. Dr. Mustafa Güden, yaptığı açıklamada dünyada insansız taşıma teknolojilerinin geliştiğini, Türkiye olarak bu teknolojinin gerisinde kalmamak için bir proje geliştirdiklerini belirtti.
Dünyada benzeri sistemleri kuran firmalar bulunduğunu ancak hiçbir firmanın yazılımını satmadığına dikkati çeken Güden, geliştirilecek sistemle Türkiye'nin bu teknolojide söz sahibi olmasını hedeflediklerini ifade etti.
Proje Sorumlusu olan İYTE Teknopark Koordinatörü Emrah Tomur da öngörülen sisteme göre, kampüs içinde yolculuk yapmak isteyen bir kişinin akıllı telefonundaki mobil uygulamaya girerek, gitmek istediği yeri yazacağını, sistemin en yakın aracı bu kişiye yönlendireceğini ifade etti.