Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
22 Ocak 2024 Pazartesi - 11:55

Stellantis Uygun Fiyatlı Sodyum İyon Batarya Teknolojisine Yatırım Yapıyor!

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, elektrikli araçlardaki yatırımlarına devam ediyor. Stellantis’in kurumsal girişim fonu Stellantis Ventures, sodyum iyon batarya teknolojisini geliştiren ve ticarileştiren Fransa merkezli bir şirket olan Tiamat'a stratejik yatırımcı olarak katıldığını duyurdu.

Stellantis Uygun Fiyatlı Sodyum İyon Batarya Teknolojisine Yatırım Yapıyor!

Tiamat yatırımı, geniş bir batarya kimyası portföyüyle Stellantis'in temiz, güvenli ve uygun fiyatlı ulaşım misyonunu destekliyor. Sodyum iyon batarya kimyası, daha düşük maliyetler, daha fazla sürdürülebilirlik, daha düşük sıcaklık performansı ve daha hızlı şarj kapasitesi vaat eden sistem, şirketin Dare Forward 2030 stratejik planının temel direğini oluşturuyor. Bu yatırım aynı zamanda Stellantis’in 2038 yılına kadar sıfır karbon hedefinin de önemli bir adımı olarak dikkat çekiyor.

Elektrikli araçlara geçiş için çalışmalarına hız veren Stellantis, bu alandaki yatırım ve çalışmalarına aralıksız şekilde devam ediyor. Bu kapsamda Stellantis’in kurumsal girişim fonu Stellantis Ventures, sodyum iyon batarya teknolojisini geliştiren ve ticarileştiren Fransa merkezli bir şirket olan Tiamat'a stratejik yatırımcı olarak katıldığını duyurdu. Sodyum iyon teknolojisi kilovatsaat başına daha düşük bir maliyet sağlarken lityum ve kobalt içermiyor. Sodyumun bol miktarda bulunan bir element oluşu, sürdürülebilirlik ve hammadde kullanımı açısından önemli avantajlar sağlıyor.

Şirketin uygun fiyatlı ulaşım misyonunu destekliyor!

2023'te Stellantis Ventures Ödülü’ne layık görülen, en iyi performansa sahip 11 teknoloji start-up şirketinden biri olan Tiamat, kısa bir süre önce elektrikli bir üründe sodyum iyon teknolojisini ticarileştiren dünyadaki ilk şirket oldu. Yatırım, Stellantis’in dünya genelindeki müşterilerine temiz, güvenli ve uygun fiyatlı ulaşım sağlama misyonunu destekliyor.

Sodyum iyon teknolojisi, günümüzde yaygın olarak kullanılan lityum iyon batarya teknolojisine kıyasla daha uygun maliyetli enerji depolama olanağı sağlıyor. Konu hakkında bilgi veren Stellantis Baş Mühendislik ve Teknoloji Sorumlusu Ned Curic, “Yaygın olarak bulunabilen hammaddeleri kullanan, daha sürdürülebilir ve uygun fiyatlı bataryalar için yeni seçenekleri keşfetmek, 2038 yılına kadar net sıfır karbon hedefimize ulaşmamızı sağlayacak Dare Forward 2030 stratejik planı hedeflerimizin önemli bir parçası. Müşterilerimiz, gelişmiş sürüş menzili, performans ve uygun fiyatın birleşimini sunan emisyonsuz araçlar istiyor. Stellantis olarak ortaklarımızla geleceğe yönelik çığır açan teknolojiler geliştirmek için çalışıyoruz ve bu da hedefimize giden yolda bizim Kuzey Yıldızımız” dedi.

Hedef 2030 yılında Avrupa’da tamamen elektrikliye geçiş!

Elektrikli güç-aktarma sistemine geçiş, Dare Forward 2030 stratejik planının önemli bir ayağını oluşturuyor. Bu, 2030 yılına kadar Avrupa'da tamamı binek batarya elektrikli araç (BEV) satış karmasına ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yüzde 50 binek ve hafif ticari elektrikli araç satış karmasına ulaşmayı içeriyor. Bu satış hedeflerine ulaşmak için Stellantis, yaklaşık 400 GWsa batarya kapasitesini teminat altına alıyor. Stellantis, 2038 yılına kadar, tüm kapsamlar dahil olmak üzere, kalan emisyonların tek haneli yüzdesel telafisi ile net sıfır karbonlu bir şirket olma yolunda ilerliyor. Bu hedefi desteklemek üzere dünya genelinde önemli anlaşmalar imzalayarak 2027 yılına kadar EV ham madde tedarikini teminat altına alan Stellantis, Factorial Energy ile katı hal, Lyten Inc ile lityum-kükürt ve Tiamat ile sodyum-iyon dahil olmak üzere enerji depolamaya yönelik alternatif teknolojilerin geliştirilmesine de yatırım yapıyor.

Fransız Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi'nin (CNRS) bir yan kuruluşu olan Tiamat ise, sınıfının tüm yeniliklerinden yararlanıyor. Şirket, Stellantis Ventures'ın da dahil olduğu bağış toplama faaliyetlerinden elde edilen geliri, önce elektrikli aletler ve sabit depolama uygulamaları için Fransa'da bir sodyum iyon batarya fabrikasının inşaatını başlatmak ve ardından BEV uygulamaları için ikinci nesil ürünlerin üretimini büyütmeyi hedeflemekte kullanacak.

Stellantis’in ilk kurumsal girişim fonu!

Stellantis Ventures, 300 milyon Euro başlangıç yatırımıyla kurulan Stellantis'in ilk kurumsal girişim fonu. Fon, otomotiv ve ulaşım sektörleri için ileri teknolojiler geliştiren, bireysel müşteriler ve tüm toplum için sonuçları iyileştirmeye odaklanan start-up şirketlerini hedefliyor. Fon, portföy şirketlerinin güçlü, sürdürülebilir büyüme beklentilerine sahip olmasının yanı sıra Stellantis'in ürün ve operasyonlarında teknolojinin benimsenmesi için yüksek potansiyele sahip olmasını gerektiren benzersiz bir ikili yetkiye sahip. Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden ve ulaşım sağlayıcılarından biri tarafından desteklenen Stellantis Ventures, portföy üyeleri için hızlı ve etkili bir şekilde değer yaratma konusunda benzersiz bir konuma sahip.

 
DFSK, BRC ile Garanti Bozmayan LPG Dönüşümü İş Birliğini Başlattı
 
TREYLER ÜRETİCİLERİ RUSYA’YA SATTIKLARI MALIN PARASINI TÜRK BANKALARINDAN ALAMIYOR!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Danışmanlık Şirketi Açıkladı: Dış Ticaret Yapanlar Direktiflere Uymazsa, Birçok Suçtan Yargılanabilir
2023’ü 211 milyar 647 milyon dolarlık ihracat hacmiyle kapatan ülkemizdeki ...
Kış Aylarında Güvenli Sürüş İçin Öneriler
Ülkemize geç gelen kış mevsimiyle birlikte, soğuk hava, karlı ve buzlu ...
UND, Dışişleri Bakanlığı ile Sürücülerin Vize Sorunlarını Görüştü
UND Heyeti, 17.01.2024 tarihinde Dışişleri Bakanlığı ile sürücülerin vize ...
 
RS Otomotiv Grubu Yönetimine İki Tecrübeli İsim Dahil Oldu!
Ülkemizde otomotiv sektörü satış sonrası hizmetlerinin gelişimine öncülük ...
MAİS, 2023 YILINDA DA YENİ MODELLERİ VE BAŞARILARIYLA ÖNE ÇIKTI
• MAİS, otomotiv pazarında 2023 yılındaki başarılarıyla öne çıkarak dikkat ...
HAYALİNİZDEKİ DS MODELİ
DS AUTOMOBILES’DEN OCAK AYINDA TAKAS DESTEĞİ VE SIFIR FAİZLİ KREDİ TEKLİFLERİ! HAYALİNİZDEKİ ...
 
OMODA 2023 Yılında Marka Gücünü ve Etkisini Artırdı!
OMODA Küresel Kullanıcılarla İş Birliği İçinde Marka Ekosistemini Geliştirecek!
Tokyo’da Hızlı Bir Koreli: Hyundai NPX1 Concept
• Hyundai, Tokyo Otomobil Fuarı’nda NPX1 adlı sıradışı EV konseptini sergiliyor. • ...
80 tonluk TIR’lar ve 36 tonluk otobüsler yollarda!
İki dingilli bir çekici ve üç dingilli bir yarı römorktan oluşan ve yasal ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwKamyonşoförkamyonumkamyoncutreylersrcdikkatfahrer