Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Kasım 2011 Çarşamba - 09:41

Sürücüsüz gelecek için hazır mıyız?

Teknolojik gelişmeler bir aracın sürücüsüz yol almasını mümkün kılıyor. Ancak araçların sürücüsüz olması gerçekten istenen bir özellik mi, bu da tartışılıyor. Volvo Kamyon, araçların daha fazla otonom hale getirilmesinin sürücülerin devre dışı bırakılması değil, bunun tersine belki de önemlerinin vurgulanması anlamına geldiğini belirtiyor.

Sürücüsüz gelecek için hazır mıyız?

Otonom araçların tarihi 1970'lerin Japonya’sına kadar gidiyor. Şu anda dünyanın çeşitli bölgelerindeki üniversiteler, araştırma enstitüleri ve yüksek teknoloji şirketlerinde bu konuda farklı projeler yürütülüyor. Sürücüsüz araçlarla yüz binlerce kilometre katedildi ve teknoloji taraftarları bu araçların, yol kapasitesini arttıracağına, trafik sıkışıklığını azaltacağına ve en önemlisi sürücü hatasını ortadan kaldırarak yol güvenliğini iyileştireceğine inanıyor. Teknoloji konusunda liberal olanlar, eğer kazaların yüzde 90'ı istatistiklerde belirtildiği gibi insan hatası nedeniyle meydana geliyorsa, sürücünün neden tamamıyla denklemden çıkarılmadığını tartışıyor. Bu arada, karşıt görüşte olanlar ise bilgisayarlı sistemlerin yanılma payı konusundaki endişelerini dile getiriyor. Ayrıca eğer sürücüsüz araçlar bir kazaya neden olursa, kim hukuki olarak sorumlu olacak sorusu da yanıtsız kalıyor.
Birçok kişi trafik durumunun ve aracın takip edilmesi için kullanılan sensör, kamera ve radarlar gibi sistemlerin insanlara göre bazı avantajları olduğunu düşünüyor.  Ancak Volvo Kamyon, en güvenli yaklaşımın otomatikleştirilmiş sistemin faydalarının, profesyonel sürücünün bilgi ve deneyimiyle birleştirilmesi olduğuna inanıyor. Konuyla ilgili olarak Volvo Kamyon Trafik ve Ürün Emniyeti Direktörü Carl Johan Almqvist; “Sürücüye inanıyoruz ve insan beyninin otomatik sistemlerini zorlayacak durumlarda kararlar verebildiğini biliyoruz. Bilgisayar hiçbir zaman yorulmaz, ancak sadece programlandığı konularda bir şeyler yapabilir. Normal durumların dışına çıktığınızda, sürücünün becerileri devreye girer. Sürücüler bir durumu en iyi şekilde değerlendirebilir ve yavaşlama, panik freni veya bir engelin yanından geçme kararlarından birini seçebilir” diyor.
Bu nedenle, Volvo Kamyon trafik sıkışıklığı gibi sürücülerin az uyarıldığı durumlarda sürücüleri destekleyen sistemler üzerinde çalışıyor. Almqwist bu konuda; “Yavaş hareket ettiğinizde zihniniz dalıp gider, araç kullanmaya odaklanmazsınız ve önünüzdeki araç aniden durursa ona çarpabilirsiniz. Geliştirilen teknolojiler sürücünün desteklenmesinin gerektiği durumlar için kullanılmalıdır” diyor.
Volvo’nun iyi eğitimli profesyonel sürücüyle daha yüksek düzeyde otomasyonu bir araya getirme vizyonu, SARTRE (Çevre için Güvenli Yol Trenleri) projesiyle gerçekleştiriliyor. Volvo'nun araştırma ve yenilik merkeziyle bir parçası olduğu proje, araçların trafikte takım halinde yol aldığı bir teknolojinin geliştirilmesine dayanıyor. Bu teknoloji ile öndeki araçta yer alan profesyonel araç sürücüsünün sıra halinde arkasından gelen diğer araçları çektiği bir konvoyun oluşturulması planlanıyor. Konvoydaki her bir araç öndeki aracın mesafesini, hızını ve yönünü ölçerek bunlara göre ayarlama yapabiliyor. Araçlar fiziksel olarak tamamen birbirinden bağımsız olup diledikleri zaman konvoydan ayrılabiliyorlar. Konvoydaki araçlar, konvoya öncülük eden sürücünün kılavuzluğunda yol alırken sürücüler araçlarında dinlenebilecekleri gibi başka şeylerler de meşgul olabiliyorlar.
Araçların trafikte takım halinde seyrinin birkaç yarar sağlaması bekleniyor: insan faktörü en aza indirgendiği için yol güvenliği artacak, yakıt tüketimi ve buna bağlı olarak CO2 salınımı da yüzde 20'ye varan oranda azalacak, araçlar birbirinden sadece birkaç metre uzakta olacağı için trafik yoğunluğu hafifleyecek ve konvoydaki araçların sürücüleri dinlenebilecek. Bu teknoloji, bir aracın öncü aracı takip etmesiyle başarılı bir şekilde test edilmiştir. Ancak bu teknolojinin kamuoyu tarafından kabul görmesi ve ilgili kanunun çıkması daha uzun sürebilir.
Bu tür projelerin sonucu ve öğrenilen dersler her zaman değerli bilgiler olarak kabul edildiği için, Volvo Kamyon, SARTRE gibi teknolojiye dayalı birkaç projeye iştirak ediyor. Konuyla ilgili olarak Carl Johan Almqvist; “Güvenlik Volvo’nun temel değerlerinden biri. Bu nedenle, otomasyonu mümkün olan en güvenli yöntemle uygularken önemli ölçüde emek harcıyoruz. Teknoloji hızlı ilerliyor ve bizim en büyük hedefimiz, teknolojiyi insanlarla güvenli bir şekilde kullanmak. Aracı bilgisayar kullanıyor olmasına rağmen, kendiniz kullanıyor gibi güvende hissetmelisiniz” diyor.
Carl Johan Almqvist, havacılıkta kullanılan oto pilot sistemlerinin kara taşımacılığı endüstrisi için daha gerçekçi bir ilerleme yönü olduğuna dikkat çekiyor; “Günümüzde, bir düğmeye basarak varış noktasına varana kadar oto pilotla uçabiliyorsunuz. Ama hala bir pilot var. Aslında iki pilot var”

 
SURİYE’NİN ALTERNATİF YOLLARI HAZIR
 
Selektör yapana 1 yıl hapis cezası!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
SURİYE’NİN ALTERNATİF YOLLARI HAZIR
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANI BİNALİ YILDIRIM’IN ÇARPICI ...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Suriye ile şartların ağırlaşması durumunda transit taşımaları Irak üzerinden yapmayı planlıyoruz” dedi.
Bakan Yıldırım, Arap Birliği tarafından Suriye'ye karşı alınan ambargo ...
Ototrim’in tüm kurumsal süreçlerinde
Ototrim’in tüm kurumsal süreçlerinde Elsys desteğinde entegrasyon sağlanıyor ...
 
Plaka fiyatları dudak uçuklatıyor
Türkiye'de son yıllarda yüksek fiyatlara alınıp satılan taksi plakaları, ...
LASDER 2011 yılı ÖTL toplama hedefine ulaşmak üzere…
Doğa dostu daha yeşil bir bir ülke için ömrünü tamamlamış lastikleri (ÖTL) ...
“Kentin en iyi manzarası” seçildi
Otokar’ın fotoğrafçılık alanında genç yetenekleri desteklemek ve şehirlerde ...
 
Kopya otomobile yoğun talep
ANTALYA'da klasik otomobillerin replikasını (birebir kopyası) üreten 23 ...
Hyundai'den hükümete yeni teklif
1.1 litre araca hafif ticari ÖTV’si uygulansın, 3 milyar dolarlık yatırımla 300 bin oto üretilir
Corolla 150 milyon euro’ya iki yıl sonra yerli olacak
Toyota, orta sınıf yeni sedan modelini Türkiye’de üretmek için düğmeye ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikalkwdikkattruckşoförfahrerbusKamyonnews