Atlanta’da 31 – Ocak - 4 Şubat tarihleri arasında düzenlenen UMA Fuarı’nda TS 35’in tanıtım lansmanına katılan Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Pekarun, ABD’de otobüs üretim seçeneklerini değerlendirdiklerini belirterek, “5 yılda ABD pazarında toplam 700 otobüs satışına ulaştık. Bu yılsonunda bu rakamın 1000’i aşmasını bekliyoruz. Hızla büyüdüğümüz ABD pazarında otobüs üretim seçeneklerini de değerlendiriyoruz” dedi.
TEMSA, UMA Fuarı’nda ürün tanıtımının yanı sıra 3 adet TS 30, 8 adet TS 35 ve 6 adet TS 45 satışı da gerçekleştirdi.
ABD pazarında çok kısa bir sürede yüzde 10’a yaklaşan bir pazar payı yakalayan TEMSA, hedeflerini büyüterek yoluna devam ediyor. 700’ü aşkın otobüsü ABD yollarında 3 farklı boy ürün ile müşterilere en geniş ürün yelpazesini sunarak hizmet veren TEMSA, pazara sunduğu ürün gamını da yeniliyor. Ürün gamında, TS 30, TS 35 ve TS 45 ürünlerini bulunduran TEMSA, yeni ürünü TS 35E’yi 31 Ocak - 4 Şubat 2016 tarihleri arasında Atlanta’da düzenlenen UMA Fuarı’nda ilk kez tanıttı. TEMSA, yeni ürün tanıtımının yanı sıra toplamda 17 adetlik otobüs satışı da gerçekleştirdi.
Fuarda gerçekleşen lansmana Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Pekarun, TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, AR-GE ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü İbrahim Eserce, Satış Direktörü Murat Anıl, Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Cüneyt Tekgül ve Amerika Bölge Yöneticisi Deniz Çetin katıldı.
64 ülkeye 10 binden fazla otobüs ihracatı
TEMSA’nın 64 ülkeye 10 binin üzerinde ihracat gerçekleştirdiğine dikkat çeken Mehmet Pekarun, “TEMSA’nın ürün gamında farklı enerji kaynakları kullanabilen doğal gazlı ve elektrikli, araçlar da bulunuyor. Türkiye’deki ilk üretim tesisi içerisinde AR -GE merkezi belgesini alan TEMSA’nın AR-GE harcamaları, cirosunun yüzde 4’ünü oluşturuyor. TEMSA olarak ABD gibi zorlu bir pazarda başarılı bir noktaya gelmek bizlere gurur veriyor” diye konuştu.
“ABD’de otobüs üretim seçeneklerini değerlendiriyoruz”
“TEMSA olarak ABD gibi zorlu bir pazarda başarılı bir noktaya gelmek bizlere gurur veriyor” açıklamasını yapan Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Pekarun, “Pazarı doğru okumanın ve ihtiyaçları doğru şekilde belirlemenin katkısıyla ABD pazarına çeyrek asırdır ABD dışından giriş yaparak pazardaki ana oyunculardan biri olmayı başaran ilk ve tek otobüs üreticisi olduk. ABD pazarında elde ettiğimiz bu başarı önümüzdeki sürece yönelik yeni hedefler belirlememizde çok önemli bir karar sürecini de bize sunuyor. Amerika’da otobüs üretim seçeneklerini değerlendiriyoruz” diye konuştu.
2016’da 9 yeni ürün
Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Pekarun’un ardından TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, TEMSA ve ABD pazarında sürece yönelik açıklamalarda bulundu: “2015’te 6 yeni ürünü pazara sunduk. 2016’da ise 9 yeni ürünü pazara sunmayı hedefliyoruz. TEMSA olarak yurt içi ve dışındaki başarılarımızdaki en önemli etkenlerden birini üretim sürecinde sahip olduğumuz güçlü AR -GE merkezimizin de katkısıyla müşteri ihtiyaçlarına yönelik esnekliği, teknolojik gelişimlerle birlikte hızlı bir şekilde gösterebilmemiz ve pazara yepyeni ürünleri sunabilmemiz olarak açıklayabiliriz. 2015 yılında dünyanın tek akslı 12 metelik süper high decker aracını ve Türkiye’nin ilk akıllı city aracını üretme başarısını gösterdik.”
“İlk hedef 1000 otobüse ulaşmak”
2010 yılında adım attıkları ABD pazarında ihracat adetlerinin katlanarak büyüdüğüne dikkat çeken Dinçer Çelik, “ABD’de 700’ü aşkın TEMSA aracımız 200’den fazla operatörde, 40’tan fazla eyalette koşuyor. 2016’da ilk hedefimiz 1000’li rakama ulaşmak ve bu rakamın da üzerine çıkmak. Elde ettiğimiz bu başarıda üretimdeki gücümüzün yanı sıra yurt dışı ekibimizin ve ABD’li iş ortaklarımızın da katkısı büyük” dedi.
TS 35 E ile hedeflerimiz büyüyor
Amerika otobüs endüstrisinin en geniş katılımlı fuarı olan UMA Motorcoach Otomotiv Fuarı’nda TS 35 ürününün yenilenen modeli TS 35E’yi tanıttıklarını belirten Dinçer Çelik açıklamasına şöyle devam etti: “Pazardaki diğer temel oyuncular sadece 40' ve 45' uzunluğunda araçlar sunarken, TEMSA 30', 35' ve 45' uzunluğunda olmak üzere toplam 3 modeli (TS 30, TS 35 ve TS 45) ile 30 koltuktan 56 koltuğa kadar geniş bir yelpaze ile taşımacılık sektörünün ihtiyaçlarına cevap vermeyi başardı. TEMSA markalı ürünlerimiz batıda Kaliforniya, doğuda New York/New Jersey ve güneyde Texas eyaletlerinde yoğunlaşıyor. Amerika’nın 40’dan fazla eyaletinde araç parkımız artıyor. Google, Facebook, Twitter, Apple başta olmak üzere teknoloji şirketlerinin çalışanlarını taşıyan operatörler araçlarını TEMSA araçları ile değiştirmeye başladı. TS 30 aracı, seyahat/motorcoach segmentinde daha önce olmayan high-end bir ürün olarak pazarda yüksek kalite standartlarında hizmet veren taşıma şirketlerinin bir numaralı/alternatifsiz tercihi olmuştur. TS 35E aracı küçük müşteri grupları için ideal boyutta yüksek konforlu ürün olarak ABD motorcoach/seyahat segmentinde yeni bir ara segment yaratarak ve müşterilerin beğenerek kullandığı, sağlamlığı ve düşük operasyon maliyeti ile öne çıkan bir ürün olarak pazardaki yerini aldı. MotorCoach/Seyahat segmentinin temel oyuncusu olan TS 45, sağlamlık, konfor, güven ve üstün manevra kabiliyeti ile tüm operatörlerin beğenisini kazandı. Yeni ürünümüz TS 35E ile Amerika pazarında satış adetlerimizi daha da yukarıya taşıyacağımıza inanıyoruz.”
Düşük operasyon maliyeti ile rakiplerinin önüne geçiyor
TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik’in ardından AR-GE ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü İbrahim Eserce TS 35E otobüsüne yönelik bilgiler verdi: “TS 35E, dayanıklılığı ve performansı kanıtlanmış TS 35 aracımızın zenginleştirilmiş modeli olan yeni ürünümüz. Yenilenmiş ön ve arka yüzlü modern dış tasarımı, fonksiyonelliği arttırılmış mevcut ve eklenen yeni ekipmanları, yenilenmiş iç trim ve modern basamak tasarımı, genişletilmiş araç içi yolcu raf kapasitesi ve genişletilmiş sürücü bölgesi ile daha konforlu yolculuklar imkanı sunuyor. TS 35E seyahat segmentinde yaygın olarak kullanılan boyutlardaki yeni lastikleri, kullanıcı dostu yerleşime sahip geliştirilmiş modern dashboard bölgesi, büyütülmüş motor odası ve diğer bakım kapakları, çok parçalı olarak tasarlanmış yeni tamponları gibi yeni birçok özelliği sayesinde servis edilebilirliği arttırarak, kullanıcısına düşük operasyon maliyeti oluşturarak rakiplerinin önüne geçiyor.”